Üniversite öğrencilerinin karşılaştıkları sorunların taranması ve tespiti, kaynağının bulunması ve bu sorunlara sebep olan değişkenlerin anlaşılması kişilerin ruh sağlığı açısından oldukça önemlidir. Üniversite yaşamı birçok risk faktörüne açık bir ortam olup, özellikle kadınlar için bu sürecin daha zorlu geçtiği birçok araştırmada bulgulanmıştır. Bu çalışmanın amacı üniversite yurtlarında kalan kadın öğrencilerin problemlerini kapsamlı bir şekilde taramak ve bu problemlerle ilişkili olduğu düşünülen alanlarda ilişkisel bir analiz çalışması yapmaktır. Buna ek olarak üniversite öğrencilerinin depresyon, anksiyete, stres ve psikolojik iyi oluş düzeylerinin, öğrencilerin yaşadığı çeşitli problem alanları tarafından ne oranda yordandığını belirlemek amaçlanmıştır. 122 Kadın öğrencinin katıldığı araştırmada "Yeni Geliştirilen Problem Tarama Envanteri", "Depresyon-Anksiyete-Stres Ölçeği (DAS-21)" ve "Psikolojik İyi Oluş Ölçeği" kullanılmıştır. Aşamalı regresyon analizi sonucunda özellikle kişisel algı ve duygu durumu problemlerinin, bağımlı değişkenlerin anlamlı yordayıcısı olması bu alanda yaşanılan problemlerin önemine dikkat çekmektedir. Araştırmadan elde edilen bulgular üniversite yurtlarında kalan kadınlar üzerinde yapılan ulusal ve uluslararası çalışmalar bağlamında tartışılmış, öneriler ve sınırlılıklar sunulmuştur.
Depresyon kaygı öğrenci yurdu problem tarama psikolojik destek psikolojik iyi oluş stres üniversite öğrencisi
Screening and identifying the problems faced by university students, and finding the sources and understanding the variables that cause these problems are very important for mental health. Campus is an environment that is open to many risk factors and much research has confirmed that university study is particularly difficult for women. The aim of this study is to investigate the problems of female students living in university dormitories in a comprehensive manner and to make a relational analysis in the areas that are considered to be related to these problems. In addition, it aims at determining the extent to which university students' depression, anxiety, stress and psychological wellbeing are predicted by the various problem areas experienced by the students. 122 Female students participated in the study. "Newly-Developed Problem Screening Inventory", "Depression-Anxiety-Stress Scale (DASS-21)" and the "Psychological Well-being Scale" were used for the data collection. The collected data were analyzed through stepwise regression analysis, which led to the conclusion that personal perception and affective problems are significant predictors for all three variables, drawing attention to the importance of the problems experienced by female students. The findings are discussed in the context of national and international studies on women living in university dormitories, and suggestions and limitations are presented.
Anxiety depression dormitory problem screening psychological support psychological well-being stress student residence university student
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.