Araştırmada teknik eğitim fakültelerinin teknoloji fakültesine dönüştürülmesi uygulamasının Delphi tekniğine göre değerlendirilmesi planlanmıştır. Bu genel amaç doğrultusunda öğretim elemanlarının bu dönüştürme sonrasında, meslek liselerinin nasıl etkileneceği, mezunların istihdam edilebilirliği, öğretim elemanlarının nasıl etkilendiği, derslerin içerik, yapı ve işleyişi, derslerin uygulama boyutu, lisansüstü eğitim, Avrupa Birliği ülkeleri ile karşılaştırılabilirlik, fakülteyi tercih edecek öğrenci kitlesi, mezun olacakların nitelikleri gibi konulardaki görüşleri alınarak değerlendirilmiştir. Araştırmanın veri toplama süreci Delphi tekniği temelinde yürütülmüştür. Araştırmanın evreni Türkiye ölçeğindeki Teknik Eğitim ve Teknoloji fakültelerinde görev yapan öğretim üyeleridir. Örneklem ise araştırmanın yapıldığı dönemde öğrenci alımı yapmış ve eğitime başlamış yedi üniversitenin (Fırat, Marmara, Gazi, Afyon Kocatepe, Karabük, Süleyman Demirel ve Sakarya Üniversitesi) teknoloji fakültelerinde ve teknik eğitim fakültelerinde görev yapan öğretim üyelerinden oluşturulmuştur. Öğretim üyelerinin görüşleri doğrultusunda bu araştırmada ortaya çıkan bulgulara bakıldığında; bu dönüştürme sonrasında meslek liselerinin olumsuz etkileneceğini düşündükleri görülmekte ve meslek liselilerin alanlarında öğretmenlik yapma şanslarının azaldığı belirtilmektedir. Araştırma bulgularından bir diğeri öğretim üyelerinin teknoloji fakülteleri ile iş bulma konusunda daha iyimser bir durumun gelişip gelişmeyeceği konusunda kararsız kalmış olmalarıdır.
Delphi tekniği mesleki eğitim program değerlendirme teknik eğitim fakülteleri.
In the study, it has been planned to investigate the transformation of technical education faculties into technology faculties by employing the method of Delphi. For this purpose, opinions of teaching staff regarding how vocational schools will be affected, employability of students after graduation, how teaching staff were affected, content, structure and functioning of the courses, applications of the courses, postgraduate education, comparability with the EU countries, students preferring these faculties and qualifications of those graduated from these schools were received and evaluated. The data collection process of the research was conducted on the basis of Delphi technique. The population of the study can be expressed as faculty members working in the Technical Education and Technology faculties in Turkey. The sample of the study consists of faculty members in technology faculties and technical education faculties of seven universities (Fırat, Marmara, Gazi, Afyon Kocatepe, Karabük, Süleyman Demirel and Sakarya Universities) which have started enrollments for these majors during the period of the research. In accordance with the opinions of the faculty members, considering the findings obtained in this study; it has been seen that they think vocational schools would be affected in a negative way, the chance of students graduated from these vocational schools to be a teacher in their fields were reduced. One another finding of the research is that faculty members are not very sure about whether the employment rate of those graduated from technology faculties is higher.
Delphi method program evaluation technical education faculties vocational education.
Diğer ID | JA65MT97JK |
---|---|
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 3 |
Yayıncı
Vedat Dalokay Caddesi No: 112 Çankaya 06670 ANKARA
(+90) (212) 513 48 24
tuba-her@tuba.gov.tr
Yükseköğretim Dergisi / TÜBA Higher Education Research/Review (TÜBA-HER), dergide yayımlanan makalelerde ifade edilen görüşleri resmî olarak benimsememekte ve derginin basılı ya da çevrim içi sürümlerinde yer alan herhangi bir ürün veya hizmet reklamı konusunda garanti vermemektedir. Yayımlanan makalelerin bilimsel ve hukuki sorumluluğu yazar(lar)a aittir.
Makalelerle birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. materyaller özgün olmalı ya da daha önce yayımlanmışlarsa, hem basılı hem de çevrim içi sürümlerde yayımlanmak üzere eser sahibinden alınmış yazılı izinle birlikte sunulmalıdır. Yazar(lar), dergide yayımlanan çalışmalarının telif hakkını saklı tutar. Makale dergide yayımlandığında, mali haklar ve umuma iletim hakları, işleme, çoğaltma, temsil, basım, yayın ve dağıtım hakları TÜBA’ya devredilecektir. Yayımlanan tüm içeriklerin (metin ve görsel materyaller) telif hakları dergiye aittir. Dergide yayımlanmak üzere kabul edilen makaleler için telif hakkı ya da başka bir ad altında ödeme yapılmaz ve yazar(lar)dan makale işlem ücreti alınmaz; ancak yeniden baskı (reprint) talepleri yazarın sorumluluğundadır.
Bilimsel bilgi ve araştırmalara küresel açık erişimi teşvik etmek amacıyla TÜBA, çevrim içi olarak yayımlanan tüm içeriklerin (aksi belirtilmedikçe) okuyucular, araştırmacılar ve kurumlar tarafından serbestçe kullanılmasına izin vermektedir. Bu kullanım, eserin kaynağının belirtilmesi koşuluyla ve ticari amaç dışında, herhangi bir değişiklik yapılmaksızın Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) Uluslararası Lisansı kapsamında mümkündür. Ticari kullanım için lütfen yayıncı ile iletişime geçiniz.