Bu çalışmanın amacı, yükseköğretimde mezun izleme sistemlerine ilişkin deneyimleri ortaya koyan çalışmaları inceleyerek ve bu doğrultuda ampirik bir çalışma yaparak, mezun izleme sisteminin bireysel ve kurumsal yararlarını vurgulamaktır. Literatür incelemesi, üniversitelerin neden mezun izleme sistemine sahip olmaları gerektiğini teorik açıdan ortaya koymuştur. Elde edilen bilgilerden yararlanılarak araştırmacılar tarafından bir anket geliştirilmiş, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi mezunlarından, 142 gönüllüye uygulanmış ve istatistiksel analize tabi tutulmuştur. Ankette katılımcılara "mezunların mezun derneği ve kariyer planlama ihtiyaçları", "okul yıllarına duyulan özlem", "mezun gönüllülüğü ve mezunların yapabilecekleri", "hocalarla iletişim ihtiyacı", "okula bağlılık" ve "mezunların üniversiteden beklentileri" ile ilgili sorular sorulmuştur. Sonuçlar, mezunların bir mezun izleme sistemine, kariyer planlama merkezi ve mezun derneğine ihtiyaç duyduklarını, özellikle web üzerinden kendilerine yaklaşılmasına açık olduklarını ancak mezun oldukları üniversiteye maddi destekte bulunmalarının istenmesini benimsemediklerini işaret etmiştir. Ayrıca elde edilen sonuçlar, önceki mezunların yeni mezunlara iş olanakları sağlamaları ve iş deneyimlerini birbirleriyle paylaşmaları üzerine odaklanmanın daha verimli sonuçlar getireceğini gösterir niteliktedir. Bulgulara ilişkin önerilerde bulunulmuştur.
Mezun mezun izleme sistemi üniversiteye katılım ve bağlılık yükseköğretimyönetimi
The purpose of this study is to stress contributions of alumni tracking system, both to individuals and institutions, through analyzing studies relevant to this experience in higher education and carrying out an ampirical research accordingly. Literature review provided the theoretical background to why universities need to have alumni tracking systems. Using the data acquired, researchers developed a questionnaire which was answered by 142 volunteers of all graduates of Marmara University Atatürk Education Faculty. The participants were asked questions under the categories of "alumni needs for an alumni association and career planning", "longing for school days", "alumni voluntariness and what they can do", "need to communicate with professors", "school commitment", and "alumni expectations from the university". The replies were then analyzed statistically. Results indicated that the graduates needed alumni tracking system, a career planning center and an alumni association, and were positive to be approached via web. However, they also stated that they did not approve the idea of being asked for financial contribution to their alma mater. The research point out that former graduates' providing employment opportunities to the newly graduates as well as sharing job experiences with them could bring up more efficient results.
Alumni alumni tracking system contribution and commitment to university higher education management.
Diğer ID | JA64GP92FT |
---|---|
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.