BibTex RIS Kaynak Göster

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Mezunları Üzerine Bir Araştırma*

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 2, 65 - 79, 01.12.2011

Öz

Bu çalışmanın amacı, yükseköğretimde mezun izleme sistemlerine ilişkin deneyimleri ortaya koyan çalışmaları inceleyerek ve bu doğrultuda ampirik bir çalışma yaparak, mezun izleme sisteminin bireysel ve kurumsal yararlarını vurgulamaktır. Literatür incelemesi, üniversitelerin neden mezun izleme sistemine sahip olmaları gerektiğini teorik açıdan ortaya koymuştur. Elde edilen bilgilerden yararlanılarak araştırmacılar tarafından bir anket geliştirilmiş, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi mezunlarından, 142 gönüllüye uygulanmış ve istatistiksel analize tabi tutulmuştur. Ankette katılımcılara "mezunların mezun derneği ve kariyer planlama ihtiyaçları", "okul yıllarına duyulan özlem", "mezun gönüllülüğü ve mezunların yapabilecekleri", "hocalarla iletişim ihtiyacı", "okula bağlılık" ve "mezunların üniversiteden beklentileri" ile ilgili sorular sorulmuştur. Sonuçlar, mezunların bir mezun izleme sistemine, kariyer planlama merkezi ve mezun derneğine ihtiyaç duyduklarını, özellikle web üzerinden kendilerine yaklaşılmasına açık olduklarını ancak mezun oldukları üniversiteye maddi destekte bulunmalarının istenmesini benimsemediklerini işaret etmiştir. Ayrıca elde edilen sonuçlar, önceki mezunların yeni mezunlara iş olanakları sağlamaları ve iş deneyimlerini birbirleriyle paylaşmaları üzerine odaklanmanın daha verimli sonuçlar getireceğini gösterir niteliktedir. Bulgulara ilişkin önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Brower, D. R. (2006). Factors that relate to alumni giving at public master’s colleges and universities. Unpublished dissertation, University of Virginia, Charlottesville, VA, USA.
  • Cohen, R. T. (2006). Black college alumni giving: a study of the perceptions, attitudes, and giving behaviors of alumni donors at selected historically black colleges. Unpublished dissertation, Peabody College of Vanderbilt University, Nashville, TN, USA.
  • Chiavacci, D. (2005). Transition from university to work under transfor- mation: The changing role of institutional and alumni networks in contemporary Japan. Social Science Japan Journal, 8(1), 19-41.
  • Davidson-Shivers, G. V., Inpornjivit, K., and Sellers, K. (2004). Using alumni and student databases for program evaluation and planning. College Student Journal, 38(4), 510-520.
  • Delaney, A. M. (2004). Ideas to enhance higher education’s impact on graduates’ lives: Alumni recommendations. Tertiary Education and Management, 10(2), 89-105.
  • Ferrari, J. F., and and Appleby, D. C. (2006). Psi Chi alumni: A national survey of psychology honor society graduates. College Student Journal, 40(2), 457-466.
  • Gaier, S. E. (2001). Increasing alumni involvement and alumni financial sup- port through a student alumni association. Unpublished dissertation, Purdue University, West Lafayette, IN, USA.
  • Gaier, S. E. (2005). Alumni satisfaction with their undergraduate aca- demic experience and the impact on alumni giving and partipication. International Journal of Educational Advancement, 5(4), 279-288.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel araştırma yöntemi. İstanbul: Nobel Yayım Dağıtım.
  • Küçükahmet, L. (1985). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Mezunları İzleme Araştırması. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, 145.
  • Maydew, K. A. (2006). Building leadership capacity amongst the youth alum- ni of skills/competences Canada. Unpublished dissertation, Royal Roads University, Victoria, BC, Canada.
  • McAlexander, J. H, Koenig, H. F., and Schouten, J. W. (2006). Building relationships of brand community in higher education: A stragetic framework for university advancement. International Journal of Educational Advancement, 6(2), 107-118.
  • Minniear, C. R. (2006). Donor motivations in higher education: The impact of incentives, involvement and opportunity on alumni giving. Unpublished dis- sertation, University of Louisville, Louisville, KY, USA.
  • Riemer, H. A., Dorsch, K. D., Hoeber, L., Paskevich, D. M., and Chelladurai, P. (2004). Motivations for volunteering with youth-oriented programs. Toronto, Ontario: Canadian Centre for Philanthropy.
  • Taymaz, H. (1995). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Mezunları İzleme Araştırması - 3. Ankara: Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, 178.
  • Thomas, S. R. (2005). The school counselor alumni peer consultation group. Counselor Education and Supervision, 45(1), 16-29.
  • Trunkfield, R. (2006). Character-building practices that will enhance coach- ing and team success. Unpublished dissertation, Royal Roads University, Victoria, BC, Canada.
  • Yükseköğretim Kurulu (2007). Türkiye’nin yükseköğretim stratejisi. Ankara: YÖK Yayınları.

Alumni tracking system in higher education: a survey on alumni of Marmara University Atatürk Education Faculty

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 2, 65 - 79, 01.12.2011

Öz

The purpose of this study is to stress contributions of alumni tracking system, both to individuals and institutions, through analyzing studies relevant to this experience in higher education and carrying out an ampirical research accordingly. Literature review provided the theoretical background to why universities need to have alumni tracking systems. Using the data acquired, researchers developed a questionnaire which was answered by 142 volunteers of all graduates of Marmara University Atatürk Education Faculty. The participants were asked questions under the categories of "alumni needs for an alumni association and career planning", "longing for school days", "alumni voluntariness and what they can do", "need to communicate with professors", "school commitment", and "alumni expectations from the university". The replies were then analyzed statistically. Results indicated that the graduates needed alumni tracking system, a career planning center and an alumni association, and were positive to be approached via web. However, they also stated that they did not approve the idea of being asked for financial contribution to their alma mater. The research point out that former graduates' providing employment opportunities to the newly graduates as well as sharing job experiences with them could bring up more efficient results.

Kaynakça

  • Brower, D. R. (2006). Factors that relate to alumni giving at public master’s colleges and universities. Unpublished dissertation, University of Virginia, Charlottesville, VA, USA.
  • Cohen, R. T. (2006). Black college alumni giving: a study of the perceptions, attitudes, and giving behaviors of alumni donors at selected historically black colleges. Unpublished dissertation, Peabody College of Vanderbilt University, Nashville, TN, USA.
  • Chiavacci, D. (2005). Transition from university to work under transfor- mation: The changing role of institutional and alumni networks in contemporary Japan. Social Science Japan Journal, 8(1), 19-41.
  • Davidson-Shivers, G. V., Inpornjivit, K., and Sellers, K. (2004). Using alumni and student databases for program evaluation and planning. College Student Journal, 38(4), 510-520.
  • Delaney, A. M. (2004). Ideas to enhance higher education’s impact on graduates’ lives: Alumni recommendations. Tertiary Education and Management, 10(2), 89-105.
  • Ferrari, J. F., and and Appleby, D. C. (2006). Psi Chi alumni: A national survey of psychology honor society graduates. College Student Journal, 40(2), 457-466.
  • Gaier, S. E. (2001). Increasing alumni involvement and alumni financial sup- port through a student alumni association. Unpublished dissertation, Purdue University, West Lafayette, IN, USA.
  • Gaier, S. E. (2005). Alumni satisfaction with their undergraduate aca- demic experience and the impact on alumni giving and partipication. International Journal of Educational Advancement, 5(4), 279-288.
  • Karasar, N. (2010). Bilimsel araştırma yöntemi. İstanbul: Nobel Yayım Dağıtım.
  • Küçükahmet, L. (1985). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Mezunları İzleme Araştırması. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, 145.
  • Maydew, K. A. (2006). Building leadership capacity amongst the youth alum- ni of skills/competences Canada. Unpublished dissertation, Royal Roads University, Victoria, BC, Canada.
  • McAlexander, J. H, Koenig, H. F., and Schouten, J. W. (2006). Building relationships of brand community in higher education: A stragetic framework for university advancement. International Journal of Educational Advancement, 6(2), 107-118.
  • Minniear, C. R. (2006). Donor motivations in higher education: The impact of incentives, involvement and opportunity on alumni giving. Unpublished dis- sertation, University of Louisville, Louisville, KY, USA.
  • Riemer, H. A., Dorsch, K. D., Hoeber, L., Paskevich, D. M., and Chelladurai, P. (2004). Motivations for volunteering with youth-oriented programs. Toronto, Ontario: Canadian Centre for Philanthropy.
  • Taymaz, H. (1995). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Mezunları İzleme Araştırması - 3. Ankara: Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, 178.
  • Thomas, S. R. (2005). The school counselor alumni peer consultation group. Counselor Education and Supervision, 45(1), 16-29.
  • Trunkfield, R. (2006). Character-building practices that will enhance coach- ing and team success. Unpublished dissertation, Royal Roads University, Victoria, BC, Canada.
  • Yükseköğretim Kurulu (2007). Türkiye’nin yükseköğretim stratejisi. Ankara: YÖK Yayınları.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA64GP92FT
Bölüm Ampirik Araştırma
Yazarlar

Ayşen Bakioğlu Bu kişi benim

Müge Yüksel Bu kişi benim

Bülent Akdağ Bu kişi benim

Azize Nilgün Canel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bakioğlu, A., Yüksel, M., Akdağ, B., Canel, A. N. (2011). Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Mezunları Üzerine Bir Araştırma*. Yükseköğretim Dergisi, 1(2), 65-79.

Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.

TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.