Çağdaş ülkelerde yükseköğretim, mezunların, toplumun gereksinimlerini karşılayabilmesi için mümkün olduğu kadar çok desteklenmekte ve geliştirilmektedir. Öğretme ve öğrenmenin amaçları bu gereksinimlere göre belirlenir. Son 10 yıldan daha uzun bir zamandan beri artan sayıda yükseköğretimde görevli öğretim üyesi ve araştırıcılar öğretme ve öğrenmenin kalitesinin nasıl düzeltileceği konusuna yoğunlaşmışlardır. Bu çalışmalar birçok öğretme ve öğrenme teorileri, stratejileri ve yaklaşımlarının oluşması ile sonuçlanmıştır. Bu makalede dünyada ve Türkiye'de özellikle son 10 yıldaki yükseköğretimdeki çağdaş yaklaşımlar ve gelişmeler gözden geçirilmiştir. Dünyada diş hekimliği eğitiminin nasıl değiştiği ve bunun ülkemizdeki diş hekimliği fakültelerine nasıl yansıdığı da özetlenmiştir. Sonuç olarak, yükseköğretimde eğitim yöntemleri süratle değişmektedir. Öğretim üyesi merkezli eğitim modellerinin yerini öğrenci merkezli eğitim almıştır. Türk üniversiteleri de bu yeniliklere adapte olmalıdır.
In the contemporary countries, higher education is supported and developed as much as possible to produce graduates meeting the requirements of society. The aims of teaching and learning are determined by these requirements. In the last few decades increasing numbers of higher education teachers and researchers in the world, have been concentrating on how to improve the quality of teaching and learning. These studies have resulted in the formulation of a number of teaching and learning theories, strategies and approaches. These contemporary approaches in higher education and the developments especially in the last decade in the world and in Turkey were reviewed in this article. It was also aimed to summarize how the dental education changed in the world and how it was reflected to the dental faculties in our country. In conclusion, we can say the educational methodologies in higher education are rapidly changing, teacher-centered educational methods have been superceded by student-centered education. Turkish universities should also be adapted to these innovations.
| Diğer ID | JA75HN34RG |
|---|---|
| Bölüm | Derleme |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Yayıncı
Vedat Dalokay Caddesi No: 112 Çankaya 06670 ANKARA
(+90) (212) 513 48 24
tuba-her@tuba.gov.tr
Yükseköğretim Dergisi / TÜBA Higher Education Research/Review (TÜBA-HER), dergide yayımlanan makalelerde ifade edilen görüşleri resmî olarak benimsememekte ve derginin basılı ya da çevrim içi sürümlerinde yer alan herhangi bir ürün veya hizmet reklamı konusunda garanti vermemektedir. Yayımlanan makalelerin bilimsel ve hukuki sorumluluğu yazar(lar)a aittir.
Makalelerle birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. materyaller özgün olmalı ya da daha önce yayımlanmışlarsa, hem basılı hem de çevrim içi sürümlerde yayımlanmak üzere eser sahibinden alınmış yazılı izinle birlikte sunulmalıdır. Yazar(lar), dergide yayımlanan çalışmalarının telif hakkını saklı tutar. Makale dergide yayımlandığında, mali haklar ve umuma iletim hakları, işleme, çoğaltma, temsil, basım, yayın ve dağıtım hakları TÜBA’ya devredilecektir. Yayımlanan tüm içeriklerin (metin ve görsel materyaller) telif hakları dergiye aittir. Dergide yayımlanmak üzere kabul edilen makaleler için telif hakkı ya da başka bir ad altında ödeme yapılmaz ve yazar(lar)dan makale işlem ücreti alınmaz; ancak yeniden baskı (reprint) talepleri yazarın sorumluluğundadır.
Bilimsel bilgi ve araştırmalara küresel açık erişimi teşvik etmek amacıyla TÜBA, çevrim içi olarak yayımlanan tüm içeriklerin (aksi belirtilmedikçe) okuyucular, araştırmacılar ve kurumlar tarafından serbestçe kullanılmasına izin vermektedir. Bu kullanım, eserin kaynağının belirtilmesi koşuluyla ve ticari amaç dışında, herhangi bir değişiklik yapılmaksızın Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) Uluslararası Lisansı kapsamında mümkündür. Ticari kullanım için lütfen yayıncı ile iletişime geçiniz.