The aim of this study is to evaluate the undergraduate curriculum of a nursing program in accordance with nursing students' and instructors' opinions by using the Context, Input, Process, and Product (CIPP) model. This is a descriptive study which was conducted between September 2017 and July 2018 with 448 students and 82 instructors of a faculty of nursing. The Student and Instructor Information Form and Nursing Undergraduate Curriculum Evaluation Form (NUCEF) were used in order to collect data. The NUCEF consists of 50 items under four sub-dimensions called the Context, Input, Process and Product. The obtained data were analyzed using the SPSS 20.0 program. The frequency, percentage, mean, and standard deviation tests were used in the data analysis. The level of satisfaction with the curriculum was found to be 4.47±2.09 for the students and 6.80±1.89 for the instructors. 42% of the students stated that they thought the program outcomes were not achieved, and 42.7% of the instructors stated they thought the program outcomes were partially achieved. When the distribution of responses of Context, Input, Process and Product sub-dimensions of the NUCEF was examined; the mean item score of the students was found to be between 2.27±1.15 and 3.83±1.06, and the mean item score of the instructors was found to be between 2.08±1.06 and 4.06±.72. Considering all the sub-dimensions of NUCEF, students think that nursing undergraduate curriculum is partially adequate, and instructors think that nursing undergraduate curriculum is adequate. To conclude, it is recommended that the current undergraduate curriculum be reviewed and regulated, continuous and systematic program evaluation and improvement studies be carried out, and program evaluation studies in nursing education be increased.
CIPP model curriculum curriculum evaluation nursing education
Bu araştırmanın amacı, bir hemşirelik fakültesi lisans eğitim programını Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün (CIPP) modeli kullanarak hemşirelik öğrencilerinin ve öğretim elemanlarının görüşleri doğrultusunda değerlendirmektir. Araştırma tanımlayıcı tipte bir çalışmadır ve bir hemşirelik fakültesinde öğrenim gören 448 öğrenci ve görev alan 82 öğretim elemanı ile Eylül 2017 - Temmuz 2018 tarihleri arasında yürütülmüştür. Veri toplamak amacıyla "Öğrenci ve Öğretim Elemanı Tanıtıcı Bilgi Formları" ve "Hemşirelik Lisans Eğitim Programı Değerlendirme Formu (HLEPDF)" kullanılmıştır. HLEPDF; Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün olmak üzere 4 alt boyut ve 50 maddeden oluşmaktadır. Elde edilen veriler, SPSS 20.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde frekans, yüzde, ortalama, standart sapma kullanılmıştır. Öğrencilerin eğitim programından memnuniyet düzeyi 4.47±2.09, öğretim elemanlarının ise 6.80±1.89 bulunmuştur. Öğrencilerin %42'si program çıktılarına ulaşılmadığını, öğretim elemanlarının %42.7'si program çıktılarına kısmen ulaşıldığını düşündüklerini belirtmişlerdir. HLEPDF'nin Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün alt boyutlarına ilişkin yanıtlarının dağılımı incelendiğinde; öğrencilerin madde puan ortalamalarının 2.27±1.15 ile 3.83±1.06 arasında, öğretim elemanlarının madde puan ortalamalarının ise 2.08±1.06 ile 4.06±.72 arasında olduğu saptanmıştır. HLEPDF'nin tüm alt boyutlarına göre öğrenciler hemşirelik lisans eğitim programının kısmen yeterli olduğunu, öğretim elemanları ise yeterli olduğunu düşünmektedirler. Sonuç olarak, mevcut lisans eğitim programının yeniden gözden geçirilmesi, program iyileştirme ve değerlendirme çalışmalarının sürekli ve sistematik yapılması ve hemşirelik eğitiminde program değerlendirme çalışmalarının artırılması önerilmektedir.
CIPP modeli eğitim programı eğitim programı değerlendirme hemşirelik eğitimi
Çalışmaya verdikleri destek için Doç. Dr. Ayşe Hilal Batı’ya, Dr. Öğr. Üyesi Nilay Özkütük’e ve Dr. Öğr. Üyesi Hale Sezer’e teşekkür ederiz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 1 |
Yayıncı
Vedat Dalokay Caddesi No: 112 Çankaya 06670 ANKARA
(+90) (212) 513 48 24
tuba-her@tuba.gov.tr
Yükseköğretim Dergisi / TÜBA Higher Education Research/Review (TÜBA-HER), dergide yayımlanan makalelerde ifade edilen görüşleri resmî olarak benimsememekte ve derginin basılı ya da çevrim içi sürümlerinde yer alan herhangi bir ürün veya hizmet reklamı konusunda garanti vermemektedir. Yayımlanan makalelerin bilimsel ve hukuki sorumluluğu yazar(lar)a aittir.
Makalelerle birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. materyaller özgün olmalı ya da daha önce yayımlanmışlarsa, hem basılı hem de çevrim içi sürümlerde yayımlanmak üzere eser sahibinden alınmış yazılı izinle birlikte sunulmalıdır. Yazar(lar), dergide yayımlanan çalışmalarının telif hakkını saklı tutar. Makale dergide yayımlandığında, mali haklar ve umuma iletim hakları, işleme, çoğaltma, temsil, basım, yayın ve dağıtım hakları TÜBA’ya devredilecektir. Yayımlanan tüm içeriklerin (metin ve görsel materyaller) telif hakları dergiye aittir. Dergide yayımlanmak üzere kabul edilen makaleler için telif hakkı ya da başka bir ad altında ödeme yapılmaz ve yazar(lar)dan makale işlem ücreti alınmaz; ancak yeniden baskı (reprint) talepleri yazarın sorumluluğundadır.
Bilimsel bilgi ve araştırmalara küresel açık erişimi teşvik etmek amacıyla TÜBA, çevrim içi olarak yayımlanan tüm içeriklerin (aksi belirtilmedikçe) okuyucular, araştırmacılar ve kurumlar tarafından serbestçe kullanılmasına izin vermektedir. Bu kullanım, eserin kaynağının belirtilmesi koşuluyla ve ticari amaç dışında, herhangi bir değişiklik yapılmaksızın Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) Uluslararası Lisansı kapsamında mümkündür. Ticari kullanım için lütfen yayıncı ile iletişime geçiniz.