The purpose of this research is to examine the characteristics of students studying in the Turkish higher education system regarding their personal and university experiences within the scope of student engagement. The research is structured according to the survey model from quantitative research approaches. The population of the research consists of 1969844 students studying in state universities in Turkey. The sample of the study consists of 3093 students studying in 11 state universities selected by stratified sampling method. University Experience Information Form was used as a data collection tool in the research. Standard deviation, arithmetic mean, frequency and percentage techniques from descriptive statistical methods were used in the analysis of the data. According to the results of the research, it has been determined that the scores of the students regarding their educational experiences at their universities are at a moderate level. In the study, it was observed that the majority of university students did not ask too many questions in their classes during the semester and did not participate in the course discussions very often. The majority of university students do not complete the homework and readings given to them by the instructor before they go to class. In addition, it has been determined that the courses taken by the students at the university make a moderate contribution to the best display of their potential. In the study, it was seen that the participation of students in high impact practices at universities was quite limited.
Higher education institutions undergraduate university experience
Bu araştırmanın amacı, Türk yükseköğretim sisteminde öğrenim
gören öğrencilerin öğrenci bağlılığı kapsamında kişisel ve üniversite
deneyimlerine yönelik özelliklerini incelemektir. Araştırmada, nicel
araştırma yaklaşımlarından tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın
evreni, Türkiye’deki 129 devlet üniversitesinde öğrenim gören
1969844 lisans öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi
ise, tabakalı örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenen 11 devlet
üniversitesinde öğrenim gören 3093 lisans öğrencisinden meydana
gelmektedir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Üniversite Deneyimi
Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise betimsel istatistik
yöntemlerinden standart sapma, aritmetik ortalama, frekans ve yüzde
tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin
üniversitelerindeki eğitim deneyimlerine ilişkin puanlarının orta düzeyde
olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada, üniversite öğrencilerinin büyük
çoğunluğunun dönem içinde derslerinde çok fazla soru sormadıkları
ve ders tartışmalarına çok sık katılmadıkları görülmüştür. Üniversite
öğrencilerinin büyük çoğunluğu derse gitmeden önce öğretim
elemanı tarafından kendilerine verilen ödev ve okumaları çoğunlukla
tamamlamamaktadırlar. Ayrıca, öğrencilerin üniversitede aldıkları
derslerin potansiyellerini en iyi şekilde sergilemelerine orta düzeyde
bir katkı yaptığı tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları doğrultusunda,
öğrencilerin üniversitelerdeki yüksek etki uygulamalarına katılımlarının
oldukça sınırlı olduğu görülmüştür.
Yükseköğretim Kurumları Üniversite Öğrencisi Üniversite Deneyimi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 1 |
Yayıncı
Vedat Dalokay Caddesi No: 112 Çankaya 06670 ANKARA
(+90) (212) 513 48 24
tuba-her@tuba.gov.tr
Yükseköğretim Dergisi / TÜBA Higher Education Research/Review (TÜBA-HER), dergide yayımlanan makalelerde ifade edilen görüşleri resmî olarak benimsememekte ve derginin basılı ya da çevrim içi sürümlerinde yer alan herhangi bir ürün veya hizmet reklamı konusunda garanti vermemektedir. Yayımlanan makalelerin bilimsel ve hukuki sorumluluğu yazar(lar)a aittir.
Makalelerle birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. materyaller özgün olmalı ya da daha önce yayımlanmışlarsa, hem basılı hem de çevrim içi sürümlerde yayımlanmak üzere eser sahibinden alınmış yazılı izinle birlikte sunulmalıdır. Yazar(lar), dergide yayımlanan çalışmalarının telif hakkını saklı tutar. Makale dergide yayımlandığında, mali haklar ve umuma iletim hakları, işleme, çoğaltma, temsil, basım, yayın ve dağıtım hakları TÜBA’ya devredilecektir. Yayımlanan tüm içeriklerin (metin ve görsel materyaller) telif hakları dergiye aittir. Dergide yayımlanmak üzere kabul edilen makaleler için telif hakkı ya da başka bir ad altında ödeme yapılmaz ve yazar(lar)dan makale işlem ücreti alınmaz; ancak yeniden baskı (reprint) talepleri yazarın sorumluluğundadır.
Bilimsel bilgi ve araştırmalara küresel açık erişimi teşvik etmek amacıyla TÜBA, çevrim içi olarak yayımlanan tüm içeriklerin (aksi belirtilmedikçe) okuyucular, araştırmacılar ve kurumlar tarafından serbestçe kullanılmasına izin vermektedir. Bu kullanım, eserin kaynağının belirtilmesi koşuluyla ve ticari amaç dışında, herhangi bir değişiklik yapılmaksızın Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) Uluslararası Lisansı kapsamında mümkündür. Ticari kullanım için lütfen yayıncı ile iletişime geçiniz.