Görüş Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Akademisyenlerin Değerlendirilmesinde Eğitim-Öğretim Becerilerinin Önemi

Yıl 2025, Cilt: 15 Sayı: 3, 605 - 608, 01.12.2025

Öz

Bu görüş yazısı, üniversitelerin araştırma ve eğitim-öğretim misyonlarının birbiriyle iç içe olduğunu ve eğitim-öğretim becerilerinin akademik kariyer değerlendirmelerinde daha fazla ön plana çıkması gerektiğini vurgulamaktadır. Araştırma faaliyetleri eğitimi daha dinamik hale getirirken, canlı bir sınıf ortamı araştırmacıyı besler ve yeni fikirlerin gelişmesine katkıda bulunur. Böylece, iki faaliyet birbirleriyle bir sinerji yaratır. Öğrencilerin bilim insanlarıyla doğrudan etkileşimi, onların bilimsel düşünme becerilerini geliştirir ve gelecekteki bilim insanı ihtiyacını karşılamada önemli bir rol oynar. Ayrıca akademisyenler, toplumu ileriye taşımakla yükümlüdürler ve bu görevi en etkili şekilde sınıf ortamında yerine getirirler. Sınıf, öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme ve yaratıcılık gibi becerilerini geliştirmeleri için bir platform sunar. Kaliteli bir öğretim süreci ise akademisyenlerin karmaşık bilgileri daha basit ve anlaşılır bir şekilde aktarabilme yeteneğini geliştirir ve böylece araştırma sonuçlarının daha geniş kitlelere etkili bir şekilde sunulmasını sağlar. Sonuç olarak, eğitim-öğretim faaliyetlerinin akademik değerlendirmelerde daha merkezi bir rol oynaması gerektiği belirtilmekte, bu yaklaşımın hem öğrenci başarısını hem de akademik ve toplumsal gelişmeyi destekleyeceği savunulmaktadır.

Proje Numarası

yok

Kaynakça

  • Barbolini, N. (2022). Bringing science communication skills into the university classroom and back out again: What do palaeoscience educators think? Frontiers in Education, 7. https://doi.org/10.3389/feduc.2022.852122
  • Bonwell, C. C. & Eison, J. A. (1991). Active Learning: Creating Excitement in the Classroom. 1991 ASHE-ERIC Higher Education Reports. ERIC Clearinghouse on Higher Education, The George Washington University. https://eric.ed.gov/?id=ED336049
  • Carte, T. & Califf, M. E. (2024). Searching for synergy between research and teaching. Journal of Information Technology Case and Application Research, 26(3), 264–270. https://doi.org/10.1080/15228053.2024.2333131
  • Fleming, R. S. (2023). Effective Teaching Skills. In R. S. Fleming (Ed.), Preparing for a Successful Faculty Career: Achieving Career Excellence as a Faculty Member (pp. 55–57). Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-50161-6_12
  • Gebru, M. G. (2023). Perspective chapter: Complementarities of teaching and research on higher education. In Higher Education—Reflections From the Field—Volume 2. IntechOpen. https://doi.org/10.5772/intechopen.109456
  • Green, R. G. (2008). Tenure and promotion decisions: The relative importance of teaching, scholarship, and service. Journal of Social Work Education, 44(2), 117–128. https://doi.org/10.5175/JSWE.2008.200700003
  • Horta, H., Dautel, V. & Veloso, F. M. (2012). An output perspective on the teaching–research nexus: An analysis focusing on the United States higher education system. Studies in Higher Education, 37(2), 171–187. https://doi.org/10.1080/03075079.2010.503268
  • Pee, S. & Vululleh, N. (2020). Role of universities in transforming society: Challenges and practices. In E. Sengupta, P. Blesinger, & C. Mahoney (Ed.), International Perspectives on Policies, Practices & Pedagogies for Promoting Social Responsibility in Higher Education (Vol. 32, pp. 67–79). Emerald Publishing Limited. https://doi.org/10.1108/S2055-364120200000032005
  • E. Sengupta, P. Blesinger, & C. Mahoney (Ed.). International Perspectives on Policies, Practices & Pedagogies for Promoting Social Responsibility in Higher Education (Vol. 32, pp. 67–79). Emerald Publishing Limited. https://doi.org/10.1108/S2055-364120200000032005
  • Välimaa, J. & Hoffman, D. (2008). Knowledge society discourse and higher education. Higher Education, 56(3), 265–285. https://doi.org/10.1007/s10734-008-9123-7

The Importance of Teaching Skills in the Evaluation of Academics

Yıl 2025, Cilt: 15 Sayı: 3, 605 - 608, 01.12.2025

Öz

This opinion piece emphasizes that the research and teaching missions of universities are intertwined and that teaching skills should play a more prominent role in academic career evaluations. Research activities make education more dynamic, while a lively classroom environment nourishes researchers and contributes to the development of new ideas. Thus, the two activities create a synergy with each other. Students’ direct interaction with scientists enhances their scientific thinking skills and plays an important role in meeting the need for future scientists. Additionally, academics are responsible for advancing society, and they fulfill this duty most effectively in the classroom environment. The classroom provides a platform for students to develop skills such as critical thinking, problem-solving, and creativity. A quality teaching process enhances academics’ ability to convey complex information in a simple and understandable way, enabling research results to be effectively presented to a wider audience. In conclusion, it is stated that teaching activities should play a more central role in academic evaluations, and this approach is argued to support both student success and academic and societal development.

Proje Numarası

yok

Kaynakça

  • Barbolini, N. (2022). Bringing science communication skills into the university classroom and back out again: What do palaeoscience educators think? Frontiers in Education, 7. https://doi.org/10.3389/feduc.2022.852122
  • Bonwell, C. C. & Eison, J. A. (1991). Active Learning: Creating Excitement in the Classroom. 1991 ASHE-ERIC Higher Education Reports. ERIC Clearinghouse on Higher Education, The George Washington University. https://eric.ed.gov/?id=ED336049
  • Carte, T. & Califf, M. E. (2024). Searching for synergy between research and teaching. Journal of Information Technology Case and Application Research, 26(3), 264–270. https://doi.org/10.1080/15228053.2024.2333131
  • Fleming, R. S. (2023). Effective Teaching Skills. In R. S. Fleming (Ed.), Preparing for a Successful Faculty Career: Achieving Career Excellence as a Faculty Member (pp. 55–57). Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-50161-6_12
  • Gebru, M. G. (2023). Perspective chapter: Complementarities of teaching and research on higher education. In Higher Education—Reflections From the Field—Volume 2. IntechOpen. https://doi.org/10.5772/intechopen.109456
  • Green, R. G. (2008). Tenure and promotion decisions: The relative importance of teaching, scholarship, and service. Journal of Social Work Education, 44(2), 117–128. https://doi.org/10.5175/JSWE.2008.200700003
  • Horta, H., Dautel, V. & Veloso, F. M. (2012). An output perspective on the teaching–research nexus: An analysis focusing on the United States higher education system. Studies in Higher Education, 37(2), 171–187. https://doi.org/10.1080/03075079.2010.503268
  • Pee, S. & Vululleh, N. (2020). Role of universities in transforming society: Challenges and practices. In E. Sengupta, P. Blesinger, & C. Mahoney (Ed.), International Perspectives on Policies, Practices & Pedagogies for Promoting Social Responsibility in Higher Education (Vol. 32, pp. 67–79). Emerald Publishing Limited. https://doi.org/10.1108/S2055-364120200000032005
  • E. Sengupta, P. Blesinger, & C. Mahoney (Ed.). International Perspectives on Policies, Practices & Pedagogies for Promoting Social Responsibility in Higher Education (Vol. 32, pp. 67–79). Emerald Publishing Limited. https://doi.org/10.1108/S2055-364120200000032005
  • Välimaa, J. & Hoffman, D. (2008). Knowledge society discourse and higher education. Higher Education, 56(3), 265–285. https://doi.org/10.1007/s10734-008-9123-7
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Yükseköğretim Politikaları, Yükseköğretim Yönetimi
Bölüm Görüş Makalesi
Yazarlar

Mehmet Çetin 0009-0009-7907-8575

Proje Numarası yok
Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2025
Gönderilme Tarihi 7 Ağustos 2024
Kabul Tarihi 4 Mart 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çetin, M. (2025). Akademisyenlerin Değerlendirilmesinde Eğitim-Öğretim Becerilerinin Önemi. Yükseköğretim Dergisi, 15(3), 605-608. https://doi.org/10.53478/yuksekogretim.1529511

Yayıncı

34633
Vedat Dalokay Caddesi No: 112 Çankaya 06670 ANKARA

(+90) (212) 513 48 24
tuba-her@tuba.gov.tr 

     34636  34637  34638   34988

Yükseköğretim Dergisi / TÜBA Higher Education Research/Review (TÜBA-HER), dergide yayımlanan makalelerde ifade edilen görüşleri resmî olarak benimsememekte ve derginin basılı ya da çevrim içi sürümlerinde yer alan herhangi bir ürün veya hizmet reklamı konusunda garanti vermemektedir. Yayımlanan makalelerin bilimsel ve hukuki sorumluluğu yazar(lar)a aittir.

Makalelerle birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. materyaller özgün olmalı ya da daha önce yayımlanmışlarsa, hem basılı hem de çevrim içi sürümlerde yayımlanmak üzere eser sahibinden alınmış yazılı izinle birlikte sunulmalıdır. Yazar(lar), dergide yayımlanan çalışmalarının telif hakkını saklı tutar. Makale dergide yayımlandığında, mali haklar ve umuma iletim hakları, işleme, çoğaltma, temsil, basım, yayın ve dağıtım hakları TÜBA’ya devredilecektir. Yayımlanan tüm içeriklerin (metin ve görsel materyaller) telif hakları dergiye aittir. Dergide yayımlanmak üzere kabul edilen makaleler için telif hakkı ya da başka bir ad altında ödeme yapılmaz ve yazar(lar)dan makale işlem ücreti alınmaz; ancak yeniden baskı (reprint) talepleri yazarın sorumluluğundadır.

Bilimsel bilgi ve araştırmalara küresel açık erişimi teşvik etmek amacıyla TÜBA, çevrim içi olarak yayımlanan tüm içeriklerin (aksi belirtilmedikçe) okuyucular, araştırmacılar ve kurumlar tarafından serbestçe kullanılmasına izin vermektedir. Bu kullanım, eserin kaynağının belirtilmesi koşuluyla ve ticari amaç dışında, herhangi bir değişiklik yapılmaksızın Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) Uluslararası Lisansı kapsamında mümkündür. Lisanslama ve istisnalar ile ilgili izinler için lütfen dergi ile iletişime geçiniz.