Göçmen çocukların bilişsel öğrenme süreçlerine ilişkin yapılan sınırlı sayıda çalışma, çocukların matematik öğrenirken zorlandıklarını ortaya koymaktadır. Bugüne kadar yapılan çalışmalar, genellikle çokkültürlü matematik öğrenme ortamlarında öğretmenlerin deneyimlerini anlamaya yönelik olarak gerçekleştirilmiştir. Ancak, her çocuğun nitelikli matematik eğitimine erişimini sağlamak için çocukların kendi deneyimlerini anlamak önemlidir. Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönemdeki göçmen çocukların matematik öğrenme sürecini öğretmen görüşleri aracılığıyla keşfetmektir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile desenlenmiştir. Çalışma grubunu amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenen 10 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla elde edilmiştir. Görüşmeler yazılı hale getirilerek içerik analizi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretmenler sınıflarındaki göçmen çocukların yaşlarına uygun ya da daha üst düzeyde matematik becerisine sahip olduklarına inanmaktadırlar. Öğretmenler, göçmen çocukların matematik kavramlarını anlamakta, isimlendirmekte ve bazı matematik becerilerini yerine getirmekte zorlandıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenlerin, göçmen çocukların matematik öğrenmesinde düzenleyici, kolaylaştırıcı ve işbirlikçi rol aldıkları tespit edilmiştir.
-
-
Çalışmaya katılan öğretmenlere değerli zamanlarını ayırdıkları için teşekkür ederiz.
A limited number of studies on the cognitive learning processes of immigrant children reveal that children have difficulties in learning mathematics. Studies to date have generally been carried out to understand teachers' experiences in multicultural mathematics learning environments. However, it is important to understand children’s own experiences to ensure that every child has access to quality mathematics education. This study aims to explore the mathematics learning process of immigrant children in the preschool period through teacher opinions. The study was designed with a case study, one of the qualitative research designs. The participants consist of 10 preschool teachers determined by purposive sampling. The data were obtained through semi-structured interviews. The interviews were transcribed and the data were analyzed by content analysis. The findings showed that teachers believed that the immigrant children in their classrooms have mathematical skills appropriate for their age or at a higher level. Teachers stated that immigrant children have difficulties in understanding and naming mathematical concepts and performing some mathematical skills. It has been determined that teachers play an organizer, facilitator and collaborative roles in the mathematics learning of immigrant children.
-
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 17 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |