BibTex RIS Kaynak Göster

EUROPEAN PEDAGOGICAL ICT LICENCE: AN ANALYSIS FOR TURKEY

Yıl 2012, Cilt: 9 Sayı: 1, 22 - 32, 01.03.2012

Öz

Avrupa Pedagojik Bit Lisansı: Türkiye Açısından Bir Çözümleme

Yıl 2012, Cilt: 9 Sayı: 1, 22 - 32, 01.03.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı birçok ülkede uygulanmakta olan ve Avrupa kalite standardına odaklanan bir model olan Avrupa Pedagojik BİT Lisansı (APBL)nın, Türkiye’de öğretmenlerin mesleki gelişimi açısından bir çözümlemesini yapmaktır. Bu amaçla, alanyazından APBL ile ilgili bilgiler derlenerek, Türkiye’de öğretmenlerin BİT ile ilgili mesleki gelişimleri kapsamında gerçekleştirilen uygulamalar özetlendi ve APBL’nin, Türkiye açısından bir çözümlemesi yapıldı. Günümüzde eğitimde dijital bir dönüşümün yaşandığı dikkate alındığında, bu araştırmada yapılan inceleme; Türkiye’de BİT’in eğitim süreci ile bütünleştirilmesi konusunda öğretmenlerin mesleki gelişimi ile ilgili olarak izlenecek stratejinin belirlenmesinde önem taşımaktadır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, Türkiye’de öğretmenlerin mesleki gelişimine dönük olarak hazırlanmış BİT ile ilgili birçok uygulamanın olduğu görülmektedir. Bununla birlikte Türkiye’de APBL’nin ortaya koyduğu genel çerçeveye dönük olarak, öğretmenlerin geneline hitap edecek şekilde gerçekleştirilen uzun süreli (6-12 ay) bir uygulama bulunmamaktadır. Sonuç olarak APBL, kültürel açıdan birbiriyle farklılık gösteren birçok ülkede uygulandığından Türkiye’de pilot uygulamaların başlatılabileceği söylenebilir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Özmusul Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özmusul, M. (2012). Avrupa Pedagojik Bit Lisansı: Türkiye Açısından Bir Çözümleme. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 22-32.