BibTex RIS Kaynak Göster

Development of Self-Efficacy Perceptions for Studying Scale (pp.59-69)

Yıl 2010, Cilt: 7 Sayı: 1, 59 - 69, 01.03.2010

Öz

Kaynakça

  • Bandura.A. (2006).Guide for creating self-efficacy scales. In F. Pajares and T. C. Urdan (Eds.) Self-efficacy Beliefs of Adolescentsn (pp.305-337), Greenwich, Connecticut: Information Age Publication.
  • Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: a social cognitive theory. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice-Hall.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Pajares, F., Miller, M. D. (1994). Role of self-efficacy and self-concept beliefs in mathematical problem solving: A path analysis. Journal of Educational Psychology. 86(2), 193-203.
  • Pajares, F. (2002). Overview of social cognitive theory and of self-efficacy. Retreived October, 11, 2008 from http://www.emory.edu/EDUCATION/mfp/eff.html
  • Pajares, F., Hartley, J, & Giovanni, V. (2001). Response format ın wrıtıng self-effıcacy assessment: greater dıscrımınatıon ıncreases predıctıon Measurement & Evaluation in Counseling & Development, 33, (4). Retreived October, 11, 2008 from http://www.des.emory.edu/mfp/PHV2001MECD.html
  • Peterson, P.L., Swing, S.R., Braverman, M. T. & Buss, R. (1982). Students’ aptitudes and their reports of cognitive processes during direct instruction. Journal of Educational Psychology, 74, 535-547.
  • Pintrich, P.R., & de Groot, E.A.M. (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 82, 33–40.
  • Schunk, D. H. (1985). Participation on goal setting:Effects on self-efficacy and skills of learning disabled children. Journal of Special Education, 19, 307-317.
  • Schunk, D. H. (1991). Self-efficacy and academic motivation. Educational Psychologist, 26 (3&4), 207-231.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde geçerlilik ve güvenirlik. Ankara: Seçkin Matbaası.
  • Shell, D.F., Murphy, C.C. & Bruning, R.H. (1989). Self-efficacy and outcome expectancy mechanisms in reading and writing achievement. Journal of Educational Psychology, 8 (1), 91-100.
  • Şimşek, Ö.F. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş - Temel ilkeler ve LISREL uygulamaları. Ankara: Ekinoks Yayıncılık.
  • Zimmerman, B. J. , Bandura, A., & Martinez-Pons, M. (1992). Self-Motivation for Academic attainment: The role of self-efficacy beliefs and personal goal setting. American Educational Research Journal, 29, (3), 63-676.
  • Zimmerman, B. J. & Kitsantas, A. (2005) Homework practices and akademic achievement: The mediating role of self-efficacy and perceived responsibilty beliefs. Contemporary Educational Psychology 30, 397-417.
  • Zimmerman, B. J. & Cleary J. T.(2006). Adolencents’ development of personal agency: The role of self_efficacy beliefs and self regulatory skill. In F. Pajares and T.C. Urdan (Eds.) Self-efficacy Beliefs of Adolescents (pp.45-69), Greenwich, Connecticut: Information Age Publication.

Ders Çalışma Özyeterlik Algısı Ölçeği’nin Geliştirme Çalışması (ss.59-69)

Yıl 2010, Cilt: 7 Sayı: 1, 59 - 69, 01.03.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı öğrencilerin ders çalışma sürecindeki edimleriyle ilgili özyeterlik algılarını ölçmede kullanılabilecek bir ölçek geliştirmektir. Ölçeğin geçerlilik ve güvenirlik çalışmaları 579 (298 kız, 281 erkek) öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Geliştirme çalışmasında açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizine başvurulmuş, madde ayırt edicilikleri belirlenmiş, Cronbach Alpha güvenirlik sayısı hesaplanmıştır. Çalışma sonunda toplam varyansın 47.96’sını açıklayan 17 maddeden oluşan bir ölçek elde edilmiştir. Açımlayıcı faktör analizi ölçeğin bağımsızlık ve sebat olarak adlandırılan iki alt boyuttan oluştuğunu göstermiştir. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda iki boyutlu modelin uygun olduğu belirlenmiştir (χ²=198.49; df=118, p=0.00; χ²/df=1.68; RMSEA=0,034; CFI=.98; GFI=.96). Test madde korelasyonları .50 ile .65 arasında değişmekte olup Cronbach Alpha katsayısı .91 olarak hesaplanmıştır

Kaynakça

  • Bandura.A. (2006).Guide for creating self-efficacy scales. In F. Pajares and T. C. Urdan (Eds.) Self-efficacy Beliefs of Adolescentsn (pp.305-337), Greenwich, Connecticut: Information Age Publication.
  • Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: a social cognitive theory. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice-Hall.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Pajares, F., Miller, M. D. (1994). Role of self-efficacy and self-concept beliefs in mathematical problem solving: A path analysis. Journal of Educational Psychology. 86(2), 193-203.
  • Pajares, F. (2002). Overview of social cognitive theory and of self-efficacy. Retreived October, 11, 2008 from http://www.emory.edu/EDUCATION/mfp/eff.html
  • Pajares, F., Hartley, J, & Giovanni, V. (2001). Response format ın wrıtıng self-effıcacy assessment: greater dıscrımınatıon ıncreases predıctıon Measurement & Evaluation in Counseling & Development, 33, (4). Retreived October, 11, 2008 from http://www.des.emory.edu/mfp/PHV2001MECD.html
  • Peterson, P.L., Swing, S.R., Braverman, M. T. & Buss, R. (1982). Students’ aptitudes and their reports of cognitive processes during direct instruction. Journal of Educational Psychology, 74, 535-547.
  • Pintrich, P.R., & de Groot, E.A.M. (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 82, 33–40.
  • Schunk, D. H. (1985). Participation on goal setting:Effects on self-efficacy and skills of learning disabled children. Journal of Special Education, 19, 307-317.
  • Schunk, D. H. (1991). Self-efficacy and academic motivation. Educational Psychologist, 26 (3&4), 207-231.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde geçerlilik ve güvenirlik. Ankara: Seçkin Matbaası.
  • Shell, D.F., Murphy, C.C. & Bruning, R.H. (1989). Self-efficacy and outcome expectancy mechanisms in reading and writing achievement. Journal of Educational Psychology, 8 (1), 91-100.
  • Şimşek, Ö.F. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş - Temel ilkeler ve LISREL uygulamaları. Ankara: Ekinoks Yayıncılık.
  • Zimmerman, B. J. , Bandura, A., & Martinez-Pons, M. (1992). Self-Motivation for Academic attainment: The role of self-efficacy beliefs and personal goal setting. American Educational Research Journal, 29, (3), 63-676.
  • Zimmerman, B. J. & Kitsantas, A. (2005) Homework practices and akademic achievement: The mediating role of self-efficacy and perceived responsibilty beliefs. Contemporary Educational Psychology 30, 397-417.
  • Zimmerman, B. J. & Cleary J. T.(2006). Adolencents’ development of personal agency: The role of self_efficacy beliefs and self regulatory skill. In F. Pajares and T.C. Urdan (Eds.) Self-efficacy Beliefs of Adolescents (pp.45-69), Greenwich, Connecticut: Information Age Publication.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd.doç.dr. Hülya Güvenç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güvenç, Y. H. (2010). Ders Çalışma Özyeterlik Algısı Ölçeği’nin Geliştirme Çalışması (ss.59-69). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 59-69.