Bu çalışmayla, düzey derslikleri (seviye sınıfları) uygulaması yapılan bir ilköğretim okulunda öğrenim gören 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin, uygulamaya ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Yedi ve sekizinci sınıflarda, alt, orta ve üst düzey dersliklerinin her birinden 2 kız 2 erkek olmak üzere toplam 24 öğrenci ile görüşmeler yapılmış ve elde edilen veriler nitel analiz tekniklerine uygun olarak çözümlenmiştir. Araştırmaya ilişkin verilerin toplanmasında, 18 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde, öğrencilerin düzey derslikleri uygulamasının ve dersliklerin belirlenmesinde kullanılan ölçütlerin farkında oldukları, düzey dersliğini benzer ifadelerle tanımladıkları, ancak uygulamaya ilişkin görüşlerin öğrencinin yer aldığı düzey dersliğine göre farklılaştığı görülmektedir. Üst düzey dersliğinde yer alan öğrenciler düzey dersliği uygulamasının akademik başarıları ve arkadaşlık ilişkileri üzerindeki etkilerinin olumlu yönde olduğunu dile getirmektedirler. Alt ve orta düzey dersliklerinde yer alan öğrenciler uygulamanın gerek akademik başarılarını gerekse arkadaşlık ilişkilerini olumsuz yönde etkilediğini ifade etmektedirler. Öğretmen davranışlarına ilişkin öğrenci görüşlerinin de yine öğrencilerin bulundukları düzey dersliğine göre farklılaştığı görülmüştür
Düzey Derslikleri Seviye Sınıfları İlköğretim Durum çalışması Öğrenci görüşleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 6 Sayı: 1 |