Bu araştırmanın amacı, 2015-2016 eğitim-öğretim bahar yarıyılında Hacı Ömer
Tarman Anadolu Lisesi dokuzuncu sınıf öğrencilerinin öğrenme ve ders çalışma stratejilerine
ilişkin algılarının çeşitli değişkenlerine göre belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu,
2015-2016 eğitim-öğretim bahar yılında Hacı Ömer Tarman Anadolu Lisesinde okuyan
dokuzuncu sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada Öğrenme ve Ders çalışma
Stratejileri Envanteri kullanılmıştır. Araştırmaya ilişkin dağılım ölçümlerinin
çözümlenmesinde ve yorumlanmasında frekans ve yüzde, ortalama ve standart sapma
kullanılmıştır. Alt problemlere ilişkin analizler için öncelikle parametrik test varsayımı test
edilmiş ve bunun sonucuna göre uygun test seçimleri yapılmış ve bağımsız gruplar t testi,
Mann-Whitney U testi, Kruskal-Wallis H testi gibi testler uygulanmıştır. Araştırma
sonucunda öğrencilerin kullandıkları öğrenme ve ders çalışma stratejilerine yönelik algıları
orta düzeyde (bana biraz uyuyor) olduğu, alt boyutlardan; tutum, motivasyon, zaman
yönetimi, kaygı, konsantrasyon, çalışma yardımcıları, kendini test etme ve test stratejilerine
yönelik algılarının orta düzeyde, parantez içi bilgileri özette yazmasan da olur. Bilgileri işleme, ana fikirlerin seçilmesine yönelik algılarının iyi düzeyde olduğu görülmüştür. Bunun
yanı sıra öğrencilerin öğrenme ve ders çalışma stratejilerine ilişkin algılarının, anne eğitim
durumuna, destek eğitimi almaya, çalışma odası ve internetin olma durumuna göre anlamlı bir
farklılık göstermediği, cinsiyet, baba eğitim durumuna günlük ders çalışma sürelerine göre ise
anlamlı bir farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.
Öğrenme Öğrenme Stratejileri Ders Çalışma Stratejileri Ortaöğretim
Objective of the study is to determine whether Hacı Ömer Tarman
Anatolian High School (HOTAHS) ninth grade students’ perceptions related to learning and
studying strategies according to the multiple variables in the spring term of 2014 – 2015. The
9th grade students of HOTAHS are the working group of the study in the same term and year.
The Learning and Study Strategies Inventory (LASSI), is utilized in this study. Besides, six
further questions-Personal Information Form-were gathered on variables. In analysis and
interpretation of measure of dispersion, frequency, percentage, mean and standard deviation
are used in the study. For the analysis relative to sub-problems, firstly parametric test
assumptions have been tested. According to results, suitable test has been applied and
independent t- test Mann Whitney U test and Kruskal-Wallis H test have been used. As the
result of the study, it is found those students’ perceptions on learning and study strategies are
at a mid-level level. Their perceptions of sub-dimensions - attitude, motivation, time
management, anxiety, concentration, study facilitators, self-testing and testing strategies–
while information processing at a mid-level level, selecting main ideas, their perceptions relating to are at good level. In addition, students’ perceptions on learning and study strategies
did not differ considerably according to parents’ educational background, taking supportive
education courses, having a study room and having internet access at home. On the other
hand, it differed considerably according to sex, father’s educational background and daily
study durations.
Learning Learning Strategies Studying Strategies Secondary Education
Diğer ID | JA52FA92PK |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 1 |