19. yüzyılın başlarında, matematik alanında irrasyonel sayıların irdelenmesiyle ilgi odağı olan Altın Oran özellikle plastik sanatlarda kullanılmıştır. Yunan heykeltıraş Phidias’ın Altın Oran uygulayıcısı olması ve bu oran sistemine yer vermesi, 1.618 sayısının isminin ilk iki harfi olan Yunan alfabesindeki Phi (Fi) harfiyle matematikte anılmasına sebep olmuştur. Luca Pacioli’nin eserinde Altın Oran’ı anlatması ve Leonardo Da Vinci’nin kitabın resimlerini çizmesiyle, Altın Oran Rönesans’ta en muhteşem dönemini yaşamıştır. Araştırmada; sanat eğitimi, altın oran, Leonardo da Vinci’nin eserleri, eserlerin içerisinde yer aldığı sanat akımı ve diğer akımlarla olan ilişkisi ile ilgili literatür taraması yapılmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma modelinden yararlanılmıştır. Gelecekte yetişecek olan sanatçı ve sanat eğitimcilerine sanat eğitimi derslerinde denge, altın oran ve uyum kuralları gibi bir resmin oluşumuna katkı sağlayan resmin temel öğelerinin anlatılması önem taşımaktadır. Bu süreçte Altın Oran ve Leonardo da Vinci’nin eserleri arasındaki ilişkinin incelenmesinin konu ile ilgili araştırmacılara ve uygulayıcılara katkı sağlayacağı düşünülmektedir
In the early 19 th century, the golden ratio which the focus of attention through the consideration of irrational numbers in mathematics, ıt was used especially in the plastic arts. The Greek sculptor Phidias's practitioner of the golden ratio and this system of ratio giving his name of the number of 1.618, Phi (Fi) is the first two letter of Phidias the Greek alphabet known in mathematics with the letter caused. The book explains the Golden Ratio in the works of made by Luca Pacioli andthis book contains drawings made by Leonardo da Vinci, the golden ratio have lived the most spectacular period in the Renaissance. In the research; literature about Education of Art, Golden Ratio, Leonardo da Vinci's works, art the movement featuring within Leonardo da Vinci's works and other art movements of this period are studied. This research is designed by descriptive scanning model. The artist and art educator will catch up in the future in courses of art education such as balance, the golden ratio and harmony rules an image based on the image elements that contribute to the formation of explaining importance. In this process, It is thought to that assessment the relationship between the golden ratio and Leonardo da Vinci's works will contribute related to the subject of researchers and practitioners
Diğer ID | JA52ES53NA |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 1 |