BibTex RIS Kaynak Göster

Analysis Of The Attitudes Of The Social Studies Pre-Service Teachers Towards Teaching Profession

Yıl 2015, Cilt: 12 Sayı: 1, 72 - 96, 01.06.2015

Öz

The purpose of this study is to examine the attitudes of social studies preservice teachers towards teaching profession with regard to different variables. The sample comprises 403 pre-service teachers attending Faculty of Education, Universty of Gazi in Spring term, 2010. The method of this study is a survey test. The data is developed by Semerci (1999), and collected by the attitude scale of students towards teaching profession. At the end of this study it is determined that teaching profession attitude level of the candidate teachers differed remarkably in terms of sex, teaching profession and select area of social studies teaching variants, and that the educational levels of their parents’profession,their monthly income, residential, their education style and the class where they took their education did not have a remarkable effect

Kaynakça

  • Açışlı, S ve Kolomuç, A. (2012). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi, Eğitim ve Öğretim Araştırmalar Dergisi, Cilt, Sayı: 2.
  • Aksoy, M. E., (2010). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları, Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, Sayı 2, s. 197-212.
  • Akyüz, Y. (1978). Türkiye'de Öğretmenlerin Toplumsal Değişmedeki Etkileri, Ankara: Doğan Basımevi.
  • Aslan, D. ve Akyol, A.K. (2006). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları ve Mesleki Benlik Saygılarının İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2),51-60.
  • Başbay, M., Ünver, G & Bümen, N. T. (2009). Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları: Boylamsal Bir Çalışma, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Vol. 15, Issue 59, pp: 345-366.
  • Bozdoğan, A. E., Aydın, D. ve Yıldırım, K. (2007). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik mesleğine İlişkin Tutumları, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 83-97.
  • Bulut, İ. (2009). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkisi tutumlarını değerlendirmesi (Dicle ve Fırat Örneği), Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 13-24.
  • Büyükkaragöz, S. ve Çivi, C. (1999). Genel Öğretim Metotları Öğretimde Planlama Uygulama. İstanbul: Beta Yayıncılık, s.32.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K. E., Akgün, E. Ö., Karadeniz, Ş. Ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi.
  • Camadan, F ve Duysak, A. (2010). Farklı Programlardaki Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından Karşılaştırılması: Rize Üniversitesi Örneği,İnternational Conference on New Trends in Education and Their Implications 11-13 November, 2010 Antalya-Turkey.
  • Çapri, B. ve Çelikkaleli, Ö.(2008). Öğretmen Adaylarının Öğretmenliğe İlişkin Tutum ve
  • Mesleki Yeterlik İnançlarının Cinsiyet, Program ve Fakültelerine göre İncelenmesi,
  • İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 15, s. 33-53.
  • Demirtaş, H., Cömert, M. ve Özer, N. (2011). Öğretmen Adaylarının Özyeterlik İnançları ve Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. Eğitim ve Bilim 36 (159), 96-111.
  • Erdem, A. R., Gezer, K. ve Çokadar, H. (2005). Ortaöğretim Fen-Matematik ve Sosyal Alanlar Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi 28-30 Eylül 2005 Kongre Kitabı I. Cilt içinde (s. 471-477), Denizli.
  • Erden, M. (1996).Sosyal Bilgiler Öğretimi, 6. Baskı, Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Girgin, G., Özyılmaz, G., Ellez, M. ve Oğuz, E. (2010). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları, Mesleki Benlik Saygıları ve Mesleki Yeterlik İnançları. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 28: 1-15
  • Gömleksiz, M. N., Oral, B. ve Bulut, İ. (2006). Ortaöğretime Nitelikli Öğretmen Yetiştirmede Tezsiz Yüksek Lisans Uygulaması. Orta Öğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu 20-22 Aralık 2004 Bildiriler Kitabı içinde (s. 545-551), Ankara: MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Gümüş, N. ve Çapar, T. ( 2011). Coğrafya Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları, İnternational Online Journoul of Educational Scieences, 3 (1), 395-410.
  • Kağıtçıbaşı, Ç.(2010). İnsan ve İnsanlar-Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınları.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yay.
  • Köğce D., Aydın M. ve Yıldız C. (2009). “ilköğretim matematik öğretmenliği programında öğretim gören birinci ve son sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının karşılaştırması” The First İnternational Congress of Educational Resarch 1- 3 Mayıs 2009, Çanakkale / Turkey.
  • Küçükahmet, L. (2003). Öğretimi planlama ve değerlendirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Küçük, D. (2012). Müzik Öğretmenlerinin Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutumları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (2012),151- 161.
  • MEB. (2008). Öğretmen Yeterlikleri Öğretmenlik Mesleği Genel ve Özel Alan Yeterlikleri, Ankara:http://otmg.meb.gov.tr/belgeler/öğretmen yeterlikleri kitabı NCSS. (1992).
  • “Curriculum Standards for Social Studies: I. Introduction”,
  • http://www.socialstudies.org/standards/introduction
  • Okudan, İ. (2006). Milli Eğitim Bakanı Tevfik İleri, Ankara: Türk Ocakları Yayınları.
  • Oral, B. (2004). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. Eğitim Araştırmaları, 15, 88-98.
  • Özbek, R., Kahyaoğlu, M. ve Özgen, N. (2007). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt, IX, Sayı: 2, 221- 232.
  • Özdemir, S. ve Yalın, H.İ. (1999). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Özder, H., Konedralı, G. ve Zeki, C. P. (2010). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(2), 253-275.
  • Pehlivan, K. B., (2008). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyo-kültürel Özellikleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir çalışma, Mersin Üniversitesi
  • Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 4, Sayı 2, s. 151-168.
  • Russell, B. (1976). Eğitim ve Toplum Düzeni, (Çev: Nail Bezer). Ankara: Varlık Yayınları.
  • Senemoğlu, N. ve Özçelik, D.A.(1989). Öğretmen Adaylarına Öğretmenlik Bilgisi Kazandırma Bakımından Fen- Edebiyat ve Eğitim Fakültelerinin Etkililiği, Çağdaş Eğitim Dergisi,
  • Semerci, N ve Semerci, Ç. (2004). Türkiye’de Öğretmenlik Tutumları” Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 14, Sayı: 1, S: 137-146, Elazığ-2004. e
  • Semerci, Ç. (1999). Öğrencilerin Öğretmenliğe İlişkin Tutum Ölçeği. Eğitim ve Bilim, 23(111): 51-55.
  • Şimşek, H. (2005). Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programına devam
  • eden öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (1), 25-51.
  • Şişman, M. (2002). Öğretmenliğe Giriş. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Taşkın, Ç. Ş. ve Hacıömeroğlu, G. (2010). İlköğretim Bölümü Öğretmen Adaylarının Mesleğe Yönelik Tutumları: Nicel Ve Nitel Verilere Dayalı Bir İnceleme. İlköğretim Online, 9 (3), 922-933.
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Temizkan, M. (2008). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları Üzerine Bir Araştırma, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Yaz 2008, 6(3), 461- 486.
  • Terzi, A. R. ve Tezci, E. (2007). Necatibey Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 52, 593-614.
  • Tezcan, M. (1999). Eğitim Sosyolojisi, Ankara.
  • Tezgel, R. (2008). Yeni İlköğretim Programlarında İnsan Hakları Vatandaşlık ve Kentlilik Eğitimi, Ankara: Araştırma Yayınları,
  • Tufan, E. ve Güdek, B. (2008). Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Kış, 6(1), 25-40.
  • Üstüner, M., Demirtaş, H. ve Cömert, M. (2009). The Attitıdes of Prospective Teachers Towards the Profession of Teaching (The Case of İnönü Universty, Faculty of Education), Education and Sciences, 34 (151), 140-155.
  • Varış, F. (1988). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • YÖK. (1998). Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması(www.yok.gov.tr).
  • Yüksel, S. (2004). Tezsiz Yüksek Lisans Programının Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarına Etkisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 355- 379.

Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları

Yıl 2015, Cilt: 12 Sayı: 1, 72 - 96, 01.06.2015

Öz

Bu çalışmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesidir. Bu çalışma, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi'ndeki 403 öğrencinin katılımıyla 2011 yılı Bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Tarama modelinde yürütülen bu araştırmada veriler Semerci (1999) tarafından geliştirilmiş olan “öğrencilerin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutum ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarında cinsiyet, öğretmenlik mesleğini seçme ve sosyal bilgiler branşını seçme değişkenine göre anlamlı bir fark görüldüğü, öğrenim şekli, sınıf düzeyi, baba mesleği, anne - baba eğitim durumu, ailenin gelir durumu ve yerleşim türü değişkenine göre anlamlı bir farklılık görülmediği ortaya çıkmıştır

Kaynakça

  • Açışlı, S ve Kolomuç, A. (2012). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi, Eğitim ve Öğretim Araştırmalar Dergisi, Cilt, Sayı: 2.
  • Aksoy, M. E., (2010). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları, Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, Sayı 2, s. 197-212.
  • Akyüz, Y. (1978). Türkiye'de Öğretmenlerin Toplumsal Değişmedeki Etkileri, Ankara: Doğan Basımevi.
  • Aslan, D. ve Akyol, A.K. (2006). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları ve Mesleki Benlik Saygılarının İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2),51-60.
  • Başbay, M., Ünver, G & Bümen, N. T. (2009). Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları: Boylamsal Bir Çalışma, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Vol. 15, Issue 59, pp: 345-366.
  • Bozdoğan, A. E., Aydın, D. ve Yıldırım, K. (2007). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik mesleğine İlişkin Tutumları, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 83-97.
  • Bulut, İ. (2009). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkisi tutumlarını değerlendirmesi (Dicle ve Fırat Örneği), Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 13-24.
  • Büyükkaragöz, S. ve Çivi, C. (1999). Genel Öğretim Metotları Öğretimde Planlama Uygulama. İstanbul: Beta Yayıncılık, s.32.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, K. E., Akgün, E. Ö., Karadeniz, Ş. Ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi.
  • Camadan, F ve Duysak, A. (2010). Farklı Programlardaki Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından Karşılaştırılması: Rize Üniversitesi Örneği,İnternational Conference on New Trends in Education and Their Implications 11-13 November, 2010 Antalya-Turkey.
  • Çapri, B. ve Çelikkaleli, Ö.(2008). Öğretmen Adaylarının Öğretmenliğe İlişkin Tutum ve
  • Mesleki Yeterlik İnançlarının Cinsiyet, Program ve Fakültelerine göre İncelenmesi,
  • İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 15, s. 33-53.
  • Demirtaş, H., Cömert, M. ve Özer, N. (2011). Öğretmen Adaylarının Özyeterlik İnançları ve Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. Eğitim ve Bilim 36 (159), 96-111.
  • Erdem, A. R., Gezer, K. ve Çokadar, H. (2005). Ortaöğretim Fen-Matematik ve Sosyal Alanlar Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi 28-30 Eylül 2005 Kongre Kitabı I. Cilt içinde (s. 471-477), Denizli.
  • Erden, M. (1996).Sosyal Bilgiler Öğretimi, 6. Baskı, Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Girgin, G., Özyılmaz, G., Ellez, M. ve Oğuz, E. (2010). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları, Mesleki Benlik Saygıları ve Mesleki Yeterlik İnançları. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 28: 1-15
  • Gömleksiz, M. N., Oral, B. ve Bulut, İ. (2006). Ortaöğretime Nitelikli Öğretmen Yetiştirmede Tezsiz Yüksek Lisans Uygulaması. Orta Öğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu 20-22 Aralık 2004 Bildiriler Kitabı içinde (s. 545-551), Ankara: MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Gümüş, N. ve Çapar, T. ( 2011). Coğrafya Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları, İnternational Online Journoul of Educational Scieences, 3 (1), 395-410.
  • Kağıtçıbaşı, Ç.(2010). İnsan ve İnsanlar-Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınları.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yay.
  • Köğce D., Aydın M. ve Yıldız C. (2009). “ilköğretim matematik öğretmenliği programında öğretim gören birinci ve son sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının karşılaştırması” The First İnternational Congress of Educational Resarch 1- 3 Mayıs 2009, Çanakkale / Turkey.
  • Küçükahmet, L. (2003). Öğretimi planlama ve değerlendirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Küçük, D. (2012). Müzik Öğretmenlerinin Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutumları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (2012),151- 161.
  • MEB. (2008). Öğretmen Yeterlikleri Öğretmenlik Mesleği Genel ve Özel Alan Yeterlikleri, Ankara:http://otmg.meb.gov.tr/belgeler/öğretmen yeterlikleri kitabı NCSS. (1992).
  • “Curriculum Standards for Social Studies: I. Introduction”,
  • http://www.socialstudies.org/standards/introduction
  • Okudan, İ. (2006). Milli Eğitim Bakanı Tevfik İleri, Ankara: Türk Ocakları Yayınları.
  • Oral, B. (2004). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. Eğitim Araştırmaları, 15, 88-98.
  • Özbek, R., Kahyaoğlu, M. ve Özgen, N. (2007). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt, IX, Sayı: 2, 221- 232.
  • Özdemir, S. ve Yalın, H.İ. (1999). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Özder, H., Konedralı, G. ve Zeki, C. P. (2010). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(2), 253-275.
  • Pehlivan, K. B., (2008). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyo-kültürel Özellikleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir çalışma, Mersin Üniversitesi
  • Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 4, Sayı 2, s. 151-168.
  • Russell, B. (1976). Eğitim ve Toplum Düzeni, (Çev: Nail Bezer). Ankara: Varlık Yayınları.
  • Senemoğlu, N. ve Özçelik, D.A.(1989). Öğretmen Adaylarına Öğretmenlik Bilgisi Kazandırma Bakımından Fen- Edebiyat ve Eğitim Fakültelerinin Etkililiği, Çağdaş Eğitim Dergisi,
  • Semerci, N ve Semerci, Ç. (2004). Türkiye’de Öğretmenlik Tutumları” Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 14, Sayı: 1, S: 137-146, Elazığ-2004. e
  • Semerci, Ç. (1999). Öğrencilerin Öğretmenliğe İlişkin Tutum Ölçeği. Eğitim ve Bilim, 23(111): 51-55.
  • Şimşek, H. (2005). Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programına devam
  • eden öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (1), 25-51.
  • Şişman, M. (2002). Öğretmenliğe Giriş. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Taşkın, Ç. Ş. ve Hacıömeroğlu, G. (2010). İlköğretim Bölümü Öğretmen Adaylarının Mesleğe Yönelik Tutumları: Nicel Ve Nitel Verilere Dayalı Bir İnceleme. İlköğretim Online, 9 (3), 922-933.
  • Tavşancıl, E. (2010). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Temizkan, M. (2008). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları Üzerine Bir Araştırma, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Yaz 2008, 6(3), 461- 486.
  • Terzi, A. R. ve Tezci, E. (2007). Necatibey Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 52, 593-614.
  • Tezcan, M. (1999). Eğitim Sosyolojisi, Ankara.
  • Tezgel, R. (2008). Yeni İlköğretim Programlarında İnsan Hakları Vatandaşlık ve Kentlilik Eğitimi, Ankara: Araştırma Yayınları,
  • Tufan, E. ve Güdek, B. (2008). Müzik Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Kış, 6(1), 25-40.
  • Üstüner, M., Demirtaş, H. ve Cömert, M. (2009). The Attitıdes of Prospective Teachers Towards the Profession of Teaching (The Case of İnönü Universty, Faculty of Education), Education and Sciences, 34 (151), 140-155.
  • Varış, F. (1988). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • YÖK. (1998). Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması(www.yok.gov.tr).
  • Yüksel, S. (2004). Tezsiz Yüksek Lisans Programının Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarına Etkisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 355- 379.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA25CG99UR
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kadir Karatekin Bu kişi benim

Zihni Merey Bu kişi benim

Murat Keçe Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karatekin, K., Merey, Z., & Keçe, M. (2015). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 72-96.