Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect Of The Use Of Orff Approach in The Teaching Of Geometrical Objects in 8th Grade Mathematics On The Students’ Academic Achievements

Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 1, 47 - 72, 15.01.2017

Öz

 In this study, effect of the use of Orff Approach in the teaching of geometrical
objects in 8th grade mathematics on the students‟ academic achievements was researched.
The study was made in Ankara-Çankaya in 2013- 2014 academic year. An empirical method
with pretest, posttest control group was used in this study. In experimental group and in
control group there were 24 (12 of whom were girls, 12 of whom were boys) students. In
experimental group the lessons were carried out by the instruction method based on Orff
Approach. Achievement test prepared by the researcher was used to obtain data. The
achievement test was applied on the control group and experimental group two times, one of
which as pretest before the application and the other of which as posttest after the application.
Data obtained were analyzed through the Mann-Whitney U Test and Wilcoxon Signed-Rank
Test. In consequence, a reliable difference between the experimental group who received
teaching with the method based on Orff Approach and the control group who received
teaching with the traditional method was found in favor of the control group (p<0.05). It was
observed that the use of Orff Approach in mathematics teaching increased students‟
participation in the class and thus with a more enjoyable lesson it also increased students‟
academic achievements. 

Kaynakça

  • Akyol, A. S. (2006). 5-6 yaş grubundaki çocukların yaratıcılıkları üzerinde Orff öğretisine dayalı müzik eğitiminin etkisinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5, 16-19.
  • Baykul, Y. (2005). İlköğretimde matematik öğretimi (1-5. Sınıflar). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bekler, G. (2009). İlköğretim müfredat programı I-VIII. sınıflarda Orff Yönteminin uygulanması üzerine öneriler. Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Bolat, Y. E. & Sığırtmaç, D. A. (2006). Sayı ve işlem kavramı kazanımında müzikli oyunların etkisi. Ege Eğitim Dergisi, 7(2), 43–56.
  • Bütüner, İ. (2010). İlköğretim matematik öğretiminde şarkı kullanımının bazı değişkenler üzerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Büyükkaragöz, S. & Çivi, C. (1997). Genel öğretim metodları. İstanbul: Öz Eğitim Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (13. Baskı). Ankara: Pegem akademi.
  • Cavanaugh, L. K. (2005). The study of the effects of music on middle school students’ math test scores. PhD Thesis, Barry University, Miami.
  • Dikici, A. (2002). Orff tekniği ile verilen müzik eğitiminin matematik yeteneğine etkisinin incelenmesi. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dikici Sığırtmaç, A. (2005). Okulöncesi dönemde müzik eğitimi. İstanbul: Kare Yayınları.
  • Dinçer, M. (2008). İlköğretim okullarında müziklendirilmiş matematik oyunlarıyla yapılan öğretimin akademik başarı ve tutuma etkisi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Gürbüz, R. (2010). The Effect of Activity Based Instruction on Conceptual Development of Seventh Grade Students in Probability. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 41(6), 743-767.
  • Gürbüz, R. ve Baki, A. (2013). Çoklu Zekâ Kuramına Göre Tasarlanan Öğrenme Ortamında Yapılan Matematik Öğretiminin Etkililiğinin İncelenmesi, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12, 67-100.
  • Gürgen, E. T. (2006). Müzik eğitiminde yaratıcılığı geliştiren yöntem ve yaklaşımlar. Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(12), 81-93.
  • Jungmair, E. U. (2002). Carl Orff anlayışı çerçevesinde temel müzik ve dans pedagojisi. İstanbul Orff Schulwerk Eğitim ve Danışmanlık Merkezi İnfo Dergisi, 1, 4-7.
  • Kalyoncu, N. (2006). Türkiye‟de Orff-Schulwerk Uygulamaları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Örneği. Yaratıcı Drama Dergisi , 1(2), 89-104.
  • Karşal, E. (2004). Okul öncesi dönemdeki çocuklarda müzik yeteneği ve matematik yeteneği ilişkisi ve müzik eğitiminin matematik performansı üzerine etkileri. Doktora tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Kocabaş, A. (2009). Using songs in mathematics instruction: Results from pilot application. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 538–543.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. London: Sage Publication.
  • Rudd, S. (2000). Music as an exemplar of mathematics: Implications for integrating math with music education. PhD Thesis, Claremont Graduate University, California.
  • Salmon, S. (2005). Herkes için müzik. Orff Info Dergisi, 8, 26-29.
  • Fidan, N. (1985). Okulda öğrenme ve öğretme. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Güneş, Y. (2002). Biyoloji programının değerlendirilmesi üzerine bir araştırma. Doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Özdamar, K. (1999). Paket program ile istatistiksel veri analizi. Eskişehir: Kaan Kitapevi.
  • Öziskender, G. (2011). Orff yaklaşımı ile yapılan okulöncesi müzik eğitiminin öğrencilerin sosyal becerilerinin gelişimine etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.

8. Sınıflarda Geometrik Cisimler Öğretiminde Orff Yaklaşımı Kullanımının Akademik Başarıya Etkisi

Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 1, 47 - 72, 15.01.2017

Öz

Bu araştırma; 8. sınıflarda matematik dersi geometrik cisimler öğretiminde Orff
Yaklaşımı kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemek amacıyla
yapılmıştır. Çalışma 2013–2014 eğitim-öğretim yılı Ankara ili Çankaya ilçesindeki bir
ortaokulda yapılmıştır. Araştırmada ön-test, son-test kontrol gruplu deneysel yöntem
uygulanmıştır. Araştırmanın deney grubunda 24 (12 kız - 12 erkek), kontrol grubunda ise 24
(12 kız - 12 erkek) öğrenci bulunmaktadır. Deney grubunda Orff Yaklaşımına dayalı öğretim
yöntemi, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı
olarak araştırmacı tarafından hazırlanan başarı testi kullanılmıştır. Başarı testi deney ve
kontrol grubuna uygulama öncesinde (ön-test), uygulama sonrasında (son-test) olarak toplam
iki kez kullanılmıştır. Elde edilen veriler Mann-Whitney U testi ve Wilcoxon işaretli sıralar
testi ile analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda, Orff Yaklaşımına dayalı öğretim
yönteminin kullanıldığı deney grubu ile geleneksel öğretim yönteminin kullanıldığı kontrol
grubunun akademik başarılarında deney grubu lehine manidar düzeyde farklılık bulunmuştur
(p<0.05). Matematik öğretiminde Orff Yaklaşımı kullanımının öğrencilerin derse birebir
katılımı ve dersin daha eğlenceli hale gelmesiyle birlikte, akademik başarılarının arttığı
gözlenmiştir. 

Kaynakça

  • Akyol, A. S. (2006). 5-6 yaş grubundaki çocukların yaratıcılıkları üzerinde Orff öğretisine dayalı müzik eğitiminin etkisinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5, 16-19.
  • Baykul, Y. (2005). İlköğretimde matematik öğretimi (1-5. Sınıflar). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bekler, G. (2009). İlköğretim müfredat programı I-VIII. sınıflarda Orff Yönteminin uygulanması üzerine öneriler. Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Bolat, Y. E. & Sığırtmaç, D. A. (2006). Sayı ve işlem kavramı kazanımında müzikli oyunların etkisi. Ege Eğitim Dergisi, 7(2), 43–56.
  • Bütüner, İ. (2010). İlköğretim matematik öğretiminde şarkı kullanımının bazı değişkenler üzerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Büyükkaragöz, S. & Çivi, C. (1997). Genel öğretim metodları. İstanbul: Öz Eğitim Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (13. Baskı). Ankara: Pegem akademi.
  • Cavanaugh, L. K. (2005). The study of the effects of music on middle school students’ math test scores. PhD Thesis, Barry University, Miami.
  • Dikici, A. (2002). Orff tekniği ile verilen müzik eğitiminin matematik yeteneğine etkisinin incelenmesi. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dikici Sığırtmaç, A. (2005). Okulöncesi dönemde müzik eğitimi. İstanbul: Kare Yayınları.
  • Dinçer, M. (2008). İlköğretim okullarında müziklendirilmiş matematik oyunlarıyla yapılan öğretimin akademik başarı ve tutuma etkisi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Gürbüz, R. (2010). The Effect of Activity Based Instruction on Conceptual Development of Seventh Grade Students in Probability. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 41(6), 743-767.
  • Gürbüz, R. ve Baki, A. (2013). Çoklu Zekâ Kuramına Göre Tasarlanan Öğrenme Ortamında Yapılan Matematik Öğretiminin Etkililiğinin İncelenmesi, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12, 67-100.
  • Gürgen, E. T. (2006). Müzik eğitiminde yaratıcılığı geliştiren yöntem ve yaklaşımlar. Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(12), 81-93.
  • Jungmair, E. U. (2002). Carl Orff anlayışı çerçevesinde temel müzik ve dans pedagojisi. İstanbul Orff Schulwerk Eğitim ve Danışmanlık Merkezi İnfo Dergisi, 1, 4-7.
  • Kalyoncu, N. (2006). Türkiye‟de Orff-Schulwerk Uygulamaları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Örneği. Yaratıcı Drama Dergisi , 1(2), 89-104.
  • Karşal, E. (2004). Okul öncesi dönemdeki çocuklarda müzik yeteneği ve matematik yeteneği ilişkisi ve müzik eğitiminin matematik performansı üzerine etkileri. Doktora tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Kocabaş, A. (2009). Using songs in mathematics instruction: Results from pilot application. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 538–543.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. London: Sage Publication.
  • Rudd, S. (2000). Music as an exemplar of mathematics: Implications for integrating math with music education. PhD Thesis, Claremont Graduate University, California.
  • Salmon, S. (2005). Herkes için müzik. Orff Info Dergisi, 8, 26-29.
  • Fidan, N. (1985). Okulda öğrenme ve öğretme. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Güneş, Y. (2002). Biyoloji programının değerlendirilmesi üzerine bir araştırma. Doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Özdamar, K. (1999). Paket program ile istatistiksel veri analizi. Eskişehir: Kaan Kitapevi.
  • Öziskender, G. (2011). Orff yaklaşımı ile yapılan okulöncesi müzik eğitiminin öğrencilerin sosyal becerilerinin gelişimine etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mine Aktaş

Sevda Erdoğan Kaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aktaş, M., & Erdoğan Kaya, S. (2017). 8. Sınıflarda Geometrik Cisimler Öğretiminde Orff Yaklaşımı Kullanımının Akademik Başarıya Etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 47-72.