Eğitim programları gerek bilimsel, sosyal veya
toplumsal yenilikler gerekse farklı etkenlerden dolayı değişime ihtiyaç
duymaktadır. Bu nedenlere bağlı olarak ilkokul matematik dersi öğretim programında
da zaman zaman değişime ihtiyaç duyulmuştur. Bu çalışmada 2009 ve 2015 ilkokul
matematik dersi öğretim programları ile 2017 ilkokul matematik dersi öğretim
programı karşılaştırılmalı olarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır. çalışmada nitel
araştırma yaklaşımı benimsenmiş olup bir durum çalışması niteliğindedir.
Araştırma verilerinin kaynağını ilkokul matematik dersi öğretim program
kitapları oluşturduğundan, doküman incelemesi işe koşulmuştur. Çalışmada
amaçsal örneklem yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi tercih edilmiştir.
Araştırma sonucunda 2009 matematik dersi öğretim programı incelendiğinde
görülen vizyon başlığı 2015 ve 2017 programlarında yer almamıştır. 2009 ve 2015
yılı programlarından farklı olarak 2017 matematik dersi programında değerler
başlığının kullanıldığı görülmektedir. 2009 yılı matematik dersi öğretim programında
toplam 256 kazanım, 2015 yılı matematik dersi öğretim programında toplam 252 ve
2017 yılı matematik dersi öğretim programında ise toplam 229 kazanımın yer
aldığı tespit edilmiştir. 2009 yılı programında yer alan 4 temel beceri 2015
yılı programında 6 temel beceri ve 2017 yılı programında ise 9 temel beceri
olarak tespit edilmiştir. Programlarda öğrenme öğretme süreçlerine ilişkin
açıklamalara 2009 yılı programında 15 madde, 2015 yılı programında 12 madde ve
2017 yılı programında ise 13 madde olarak yer verildiği saptanmıştır.
Matematik dersi öğretim programı hedefler içerik eğitim durumları değerlendirme.
Primary
school mathematics curricula needed some changes time to time. In this study,
comparative examination of 2009, 2015 and 2017 primary school mathematics curricula
was aimed. Within the context of its aim, qualitative research approach has
been applied, and the study is a case study from qualitative research models.
In this study, the data source stated as primary school mathematics curricula’
books hence, the document examination was required. In the study, criterion
sampling method was chosen from object based sampling methods. As a result of
this study, it is observed that 2009 primary school mathematics curriculum has
a vision, on the other hand, 2015 and 2017 primary school mathematics curricula,
the vision is not included. While in 2009 and 2015 mathematics curricula the
values caption was not included, the caption of values was included in 2017 mathematics
curriculum. In the 2009 mathematics curriculum there were 256 learning outcome;
in 2015, there were 252 learning outcome and in 2017, there were 229 learning
outcome observed at total. It was determined that the skills score which was 4
in 2009, was 6 in 2015 and 9 in 2017. Explanations about the teaching and
learning processes in the 2009 mathematics curriculum were listed as in 15
items, in the 2015 mathematics curriculum as 12 items and the 2017 mathematics curriculum,
they are listed as in 13 items.
mathematics curricula objective content educational attaintment evaluation
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 1 |