Yapılan çalışmanın amacı, okul bahçesi
uygulamalarının içerik analizini yaparak, bahçe temelli öğrenme yaklaşımına
yönelik eğilimleri ortaya koymaktır. 2000-2015 yılları arasında 21 farklı
dergide tam metin olarak yayımlanan 162 makale çalışmanın kapsamını
oluşturmaktadır. İlgili makaleler, araştırmacı tarafından geliştirilen “Okul
Bahçesi Uygulamaları Alan Tarama Formu” kullanılarak betimsel içerik analizine
tabi tutulmuştur. Analiz sonuçlarına göre, okul bahçesi uygulamaları kapsamında
gerçekleştirilen çalışmalarda daha çok akademik performansın belirlenmesi ve
geliştirilmesi ile birlikte sağlıklı yaşam becerilerinin geliştirilmesi
hedeflenmiştir. Yapılan araştırmalarda kullanılan araştırma modelleri
incelendiğinde daha çok belirli bir araştırma modeli kullanılmadığı,
kullanılanlarda ise deneysel araştırma modelinin ağırlık kazandığı
görülmektedir. Örneklem olarak özellikle okul öncesi ve ilköğretim düzeyindeki
öğrencilere yer verilirken, nicel ve nitel veri toplama araçlarına yer
verildiği tespit edilmiştir. Okul bahçesi uygulamalarının sonuçları
incelendiğinde ise akademik performansın gelişimi, sağlıklı yaşam becerilerinin
gelişimi ve bireysel ve sosyal becerilerinin gelişimi üzerinde olumlu bir
etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.
Okul dışı öğrenme ortamları bahçe temelli öğrenme okul bahçesi içerik analizi
The aim of the study is to analyze the content of school
gardening practices and to identify trends towards a garden-based learning
approach. The scope of the study is composed of 162 articles published in full
text in 21 different journals between 2000 and 2015. The related articles were
subjected to descriptive content analysis using the "School Garden
Practices Survey Form (SGPSF)" developed by the researcher. According to
the results of the analysis, it is aimed to develop healthy living skills with
the determination and development of academic performance in studies conducted
within the scope of school garden practices. When the research models used in
the researches are examined, it is seen that a specific research model is not
used and the experimental research model is preferred. It has been determined
that quantitative and qualitative data collection tools are used in the sample,
especially pre-school and primary school students are included. When the
results of school gardening practices are examined, it has been found that they
have a positive effect on the development of academic performance, the
development of healthy living skills, and the development of individual and
social skills.
Outdoor learning environments garden-based learning school gardening content analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 1 |