Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Internet Usage of Classroom Teachers for Educational Purposes

Yıl 2019, Cilt: 16 Sayı: 1, 620 - 647, 25.12.2019

Öz

The purpose of this study is to determine the state of internet usage of classroom teachers. In line with this goal, the study group consists of 29 classroom                 

 eachers who are working in Amasya/ Turkey during the 2016-2017 academic year. The study was designed in a survey model and was conducted using qualitative research method. Semi-structured interview form was used as data collection tool. The obtained data were analyzed with descriptive analysis technique. On the basis of findings obtained from the study, it is seen that every classroom teacher participated in the study is using the internet, the most used website in course preparations is egitimhane.com, the use of internet makes the information permanent, increases the students’ attention, increases their interest in the lesson, increases academic success and motivation, provides easy access to more information sources, allows the teacher to use different teaching methods in the lesson, and enables active participation of students in the learning process. In addition, classroom teachers have some concerns about using the internet in lessons. It is noteworthy that the use of the internet may have negative effects such as wasting time, removing it from the course, distracting the students, having content that can be a bad example for children on the internet, preventing the active learning, negatively affecting the eye health and accessing students to information without effort. 

Kaynakça

  • Açıkalın, M. (2009). Pre-service elemantary teachers’ beliefs about use of the internet in the social studies classroom. European Journal of Teacher Education, 32(3), 305320. Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmenlerin internet kullanımı ve bu konudaki öğretmen görüşleri. [Use of internet by teachers and their opinions on the issue], Hacettepe University Journal of Education, 22, 1-8. Akkoyunlu, B. ve Yılmaz, M. (2005). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlık düzeyleri ile internet kullanım sıklıkları ve internet kullanım amaçları [Prospective teachers' ınformation literacy level, ınternet usage frequencies and purposes of their ınternet usage]. Eurasian Journal of Educational Research, 19, 1-14. Akpınar, Y. (2003).Öğretmenlerin yeni bilgi teknolojileri kullanımında yükseköğretimin etkisi: İstanbul okulları örneği [The impact of higher education on teachers' use of new ınformation technologies: İstanbul schools example]. Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(2), 79-96. Alkan, T., Düz, A., Orman, R., Çiçek, H., Koldanca, İ. ve Günday, Ö. (2011). Eğitimde FATİH (Fırsatları artırma teknolojiyi iyileştirme hareketı) Projesi: Türk eğitimöğretim sisteminde teknoloji odaklı değişim süreci. 11th International Educational Tecnology Conference, 2, 1471-1474. Atav, E.; Akkoyunlu, B. ve Sağlam, N. (2006). Öğretmen adaylarının internete erişim olanakları ve kullanım amaçları [Prospective teachers' internet access facilities and their internet usage]. Hacettepe University Journal of Education, 30(2006), 37-44. Baş, G. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin eğitsel internet kullanımı öz-yeterlik inançlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi [Examination of educational internet use self‐effıcacy beliefs of elementary school teachers in terms of different variables]. Educational Technology Theory and Practice, 1(2), 35-51. Bayraktar, F. ve Gün, Z. (2007). Incidence and correlates of ınternet usage among adolescents in north cyprus. Cyberpsychology & Behavior, 10(2), 191-197. Becker, H.J. (1999). Internet use by teachers: conditions of professional use and teacherdirected student use. http://www.crito.uci.edu/TLC/findings/Internet-Use/startpage.htm Borich, G. D. (2014). Etkili öğretim yöntemleri [Effective teaching methods]. (Ed. M. Bahaddin Acat). Ankara: Nobel Publishing. Coşkunserçe, O. ve İşçitürk, G. B. (2019). Eğitim bilişim ağı (EBA) platformu hakkinda öğrencilerin farkindaliğinin artirilmasina yönelik bir durum çalişmasi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – Journal of Qualitative Research Education, 7(1), 260276. DOI: 10.14689/issn.2148-2624.1.7c1s.12m Creswell, J. W. (2013). Educational research: planning, conducting and evaluating quantitative and qualitative research. Fourth Edition, USA: Pearson. Çağıltay, K., Çakıroğlu, J., Çağıltay, N. ve Çakıroğlu, E. (2001). Öğretimde bilgisayar kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri [Teachers' perspectives about the use of computers in education]. Hacettepe University Journal of Education, 21, 19-28. Çoklar, A. N., Güven, C. ve Işık, O. (2016). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin internet kullanımı konusunda rehberlik durumları. 4. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu (ITTES 2016), 6-8 Ekim 2016, Elazığ, 231-243. Demirci Güler, M. P.; Kaya, S. ve Uzun, A. (2014). Fen bilimleri öğretmenlerinin öğretimde internet kullanımına ilişkin görüşleri (Kırşehir ili örneği) [Science teachers' views on the internet use in education (the case of Kırşehir)]. Ahi Evran University Kırşehir Journal of Education, 15(1), 263-280. Deniz, L. ve Coşkun, Y. (2004). Öğretmen adaylarının internet kullanımına yönelik yaşantılar [Internet experiences of prospective teachers]. M.Ü. Atatürk Journal of Educational Sciences, 20, 39-52. EBA. (2018). 12.02.2019 tarihinde http://www.eba.gov.tr/hakkimizda adresinden alınmıştır. Erbil, D. G. ve Kocabaş, A. (2019). Sınıf öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımı, tersine çevrilmiş sınıf ve işbirlikli öğrenme hakkındaki görüşleri. İlköğretim Online, 18(1), 31-51. Erdur-Baker, Ö. & Kavşut, F. (2007). Akran zorbalığının yeni yüzü: Siber Zorbalık. Eurasian Journal of Educational Reserach, 27, 31-42. Gentile, D. (2009). Pathological video-game use among youth ages 8 to 18: A national study. Psychological Science, 20(5), 594–602. Glesne, C. (2012). Nitel araştırmaya giriş [Introduction to qualitative research]. (Ed.: Ali Ersoy ve Pelin Yalçınoğlu). Ankara: Anı Publishing. Kaptan, S. (1973). Eğitim ve sosyal bilimler bilimsel araştırma teknikleri [Education and social sciences scientific research techniques]. Ankara: Rehber Publishing. Kaşıkçı, D. N., Çağıltay, K., Karakuş, T., Kurşun, E. ve Ogan, C. (2014). Türkiye ve avrupa’daki çocukların internet alışkanlıkları ve güvenli internet kullanımı. Eğitim ve Bilim, 39(171), 230-243. Kaya, A.; Balay, R. ve Adıgüzel, A. (2014). Öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanma becerileri ile bilgi edinme becerileri arasındaki ilişki düzeyi [The relationship between teacher candidates’ educational ınternet-use skills and their knowledge acquisition skills]. Journal of Educational Sciences Research, 4(1), 8399. Kimmons, R.; Clark, B. & Lim, M. (2017). Understanding web activitiy patterns among teachers, students and teacher candidates. Journal of Computer Assisted Learning, 33(6), 588-596. MEB. (2018). Eğitimde Fatih Projesi. 12.02.2019 tarihinde http://fatihprojesi.meb.gov.tr/proje-hakkinda adresinden alınmıştır. Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: desen ve uygulama için bir rehber [Qualitative research: A guide for pattern and application]. (Ed.: Selahattin Turan). Ankara: Nobel Publishing. Miles, M, B., ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage NCES. [National Center for Education Statistics]. (2000). Teacher use of computers and the internet in public schools. U.S Department of Education Office of Educational Research and Improvement. Okay, Ş. (2010). Teknik öğretmen adaylarının internet kullanım amaçlarının incelenmesine ilişkin bir araştırma [A research on ınvestigation of ınternet using purposes of technical teacher candidates]. Electronic Journal of Machine Technologies, 7(1), 97-109. Oral, B. (2004). Öğretmen adaylarının internet kullanma durumları [The internet usage of teachers candidates]. XIII. National Educational Sciences Workshop. 6-9 July 2004. İnönü University Faculty of Education, Malatya. Orhan, F. ve Akkoyunlu, B. (2004). İlköğretim öğrencilerinin internet kullanımları üzerine bir çalışma [A study on the use of internet by primary school students]. Hacettepe University Journal of Education. 26(2004), 107-116. ÖYEGM [Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü]. (2008). Sınıf öğretmeni alan yeterlikleri [Classroom teacher qualifications]. Ankara. Rajani, M.K. ve Chandio; M. S. (2004). Use of internet and its effects on our society. national conference on emerging technologies. http://szabist.pk/Publications/Session%20VIII%20Paper%20No%202%20(P%201 57-161).pdf Schunk, D. H. (2014). Öğrenme teorileri [Learning theories]. (Ed. Muzaffer Şahin). Ankara:Nobel Publishing. Sook-Jung, L. ve Young-Gil, C. (2007). Children’s internet use in a family context: ınfluence on family relationships and parental mediation. Cyberpsychology & Behavior. 10(5), 640-644. Sönmez, V. ve Alacapınar, F. G. (2011). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri [Sampled scientific research methods]. Ankara: Anı Publishing. Şahan, H. H. (2011). İnternet tabanlı öğrenme [Internet based learning]. (Ed: Özcan Demirel). Eğitimde Yeni Yönelimler [New Trends in Education] in 239-249. Ankara: Pegem Academy. TEDMEM. (2016). 2016 Eğitim Değerlendirme Raporu. Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları. Tuncer, M. ve Özüt, A. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının eğitsel internet kullanımına yönelik öz yeterlik inançları [Self-efficacy perception of preservice class teachers to educational internet usage]. International Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 7(2), 1079-1091. Wu, A. M., Chen, J. H., Tong, K. K., Yu, S., & Lau, J. T. (2018). Prevalence and associated factors of Internet gaming disorder among community dwelling adults in Macao, China. Journal of Behavioral Addictions, 7(1), 62–69. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri [Qualitative research method in the social sciences]. Ankara: Seckin Publishing. URL 1: (http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=24561).

Sınıf Öğretmenlerinin İnterneti Eğitim Amaçlı Kullanma Durumları

Yıl 2019, Cilt: 16 Sayı: 1, 620 - 647, 25.12.2019

Öz

Sınıf öğretmenlerinin eğitim aracı olarak interneti kullanma durumlarının betimlendiği bu çalışma tarama modelinde nitel bir çalışmadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu, 2016-2017 öğretim yılında Amasya İli’nde görev yapmakta olan 29 kişilik çalışma grubuna uygulanmış, elde edilen veriler betimsel analize tabi tutulmuştur. Çalışma sonucunda, araştırma grubunda yer alan sınıf öğretmenlerinin tamamı öğretimin çeşitli süreçlerinde internet kullandıklarını ve ders hazırlıklarında en çok yararlandıklerı internet sitesinin egitimhane.com olduğunu ifade etmişlerdir. Bu durumun sebeplerini, internet kullanımının öğrencilerin bilgi düzeylerinde kalıcılığı sağlaması, dikkatlerini, derse yönelik ilgilerini, akademik başarılarını ve motivasyonlarını arttırması, öğrenme sürecine aktif katılımın sağlanması, daha fazla bilgi kaynağının erişimine olanak tanıması ve öğretmenin farklı öğretim yöntemlerini kullanabilmesini kolaylaştırması olarak ifade etmişlerdir. Bunun yanı sıra sınıf öğretmenleri, derslerde interneti kullanma konusunda birtakım endişeler de taşımaktadır. İnternet kullanımının öğrenciye vakit kaybettirme, dersten uzaklaştırma, dikkat dağıtıcı olma, internette çocuklara kötü örnek oluşturabilecek içeriklerin olması, aktif öğrenmeye engel oluşturma, göz sağlığını olumsuz etkileme ve çocukları hazıra alıştırma gibi olumsuz birtakım etkiler olabileceği kaygısı dikkat çekmektedir.

Kaynakça

  • Açıkalın, M. (2009). Pre-service elemantary teachers’ beliefs about use of the internet in the social studies classroom. European Journal of Teacher Education, 32(3), 305320. Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmenlerin internet kullanımı ve bu konudaki öğretmen görüşleri. [Use of internet by teachers and their opinions on the issue], Hacettepe University Journal of Education, 22, 1-8. Akkoyunlu, B. ve Yılmaz, M. (2005). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlık düzeyleri ile internet kullanım sıklıkları ve internet kullanım amaçları [Prospective teachers' ınformation literacy level, ınternet usage frequencies and purposes of their ınternet usage]. Eurasian Journal of Educational Research, 19, 1-14. Akpınar, Y. (2003).Öğretmenlerin yeni bilgi teknolojileri kullanımında yükseköğretimin etkisi: İstanbul okulları örneği [The impact of higher education on teachers' use of new ınformation technologies: İstanbul schools example]. Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(2), 79-96. Alkan, T., Düz, A., Orman, R., Çiçek, H., Koldanca, İ. ve Günday, Ö. (2011). Eğitimde FATİH (Fırsatları artırma teknolojiyi iyileştirme hareketı) Projesi: Türk eğitimöğretim sisteminde teknoloji odaklı değişim süreci. 11th International Educational Tecnology Conference, 2, 1471-1474. Atav, E.; Akkoyunlu, B. ve Sağlam, N. (2006). Öğretmen adaylarının internete erişim olanakları ve kullanım amaçları [Prospective teachers' internet access facilities and their internet usage]. Hacettepe University Journal of Education, 30(2006), 37-44. Baş, G. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin eğitsel internet kullanımı öz-yeterlik inançlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi [Examination of educational internet use self‐effıcacy beliefs of elementary school teachers in terms of different variables]. Educational Technology Theory and Practice, 1(2), 35-51. Bayraktar, F. ve Gün, Z. (2007). Incidence and correlates of ınternet usage among adolescents in north cyprus. Cyberpsychology & Behavior, 10(2), 191-197. Becker, H.J. (1999). Internet use by teachers: conditions of professional use and teacherdirected student use. http://www.crito.uci.edu/TLC/findings/Internet-Use/startpage.htm Borich, G. D. (2014). Etkili öğretim yöntemleri [Effective teaching methods]. (Ed. M. Bahaddin Acat). Ankara: Nobel Publishing. Coşkunserçe, O. ve İşçitürk, G. B. (2019). Eğitim bilişim ağı (EBA) platformu hakkinda öğrencilerin farkindaliğinin artirilmasina yönelik bir durum çalişmasi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – Journal of Qualitative Research Education, 7(1), 260276. DOI: 10.14689/issn.2148-2624.1.7c1s.12m Creswell, J. W. (2013). Educational research: planning, conducting and evaluating quantitative and qualitative research. Fourth Edition, USA: Pearson. Çağıltay, K., Çakıroğlu, J., Çağıltay, N. ve Çakıroğlu, E. (2001). Öğretimde bilgisayar kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri [Teachers' perspectives about the use of computers in education]. Hacettepe University Journal of Education, 21, 19-28. Çoklar, A. N., Güven, C. ve Işık, O. (2016). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin internet kullanımı konusunda rehberlik durumları. 4. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu (ITTES 2016), 6-8 Ekim 2016, Elazığ, 231-243. Demirci Güler, M. P.; Kaya, S. ve Uzun, A. (2014). Fen bilimleri öğretmenlerinin öğretimde internet kullanımına ilişkin görüşleri (Kırşehir ili örneği) [Science teachers' views on the internet use in education (the case of Kırşehir)]. Ahi Evran University Kırşehir Journal of Education, 15(1), 263-280. Deniz, L. ve Coşkun, Y. (2004). Öğretmen adaylarının internet kullanımına yönelik yaşantılar [Internet experiences of prospective teachers]. M.Ü. Atatürk Journal of Educational Sciences, 20, 39-52. EBA. (2018). 12.02.2019 tarihinde http://www.eba.gov.tr/hakkimizda adresinden alınmıştır. Erbil, D. G. ve Kocabaş, A. (2019). Sınıf öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımı, tersine çevrilmiş sınıf ve işbirlikli öğrenme hakkındaki görüşleri. İlköğretim Online, 18(1), 31-51. Erdur-Baker, Ö. & Kavşut, F. (2007). Akran zorbalığının yeni yüzü: Siber Zorbalık. Eurasian Journal of Educational Reserach, 27, 31-42. Gentile, D. (2009). Pathological video-game use among youth ages 8 to 18: A national study. Psychological Science, 20(5), 594–602. Glesne, C. (2012). Nitel araştırmaya giriş [Introduction to qualitative research]. (Ed.: Ali Ersoy ve Pelin Yalçınoğlu). Ankara: Anı Publishing. Kaptan, S. (1973). Eğitim ve sosyal bilimler bilimsel araştırma teknikleri [Education and social sciences scientific research techniques]. Ankara: Rehber Publishing. Kaşıkçı, D. N., Çağıltay, K., Karakuş, T., Kurşun, E. ve Ogan, C. (2014). Türkiye ve avrupa’daki çocukların internet alışkanlıkları ve güvenli internet kullanımı. Eğitim ve Bilim, 39(171), 230-243. Kaya, A.; Balay, R. ve Adıgüzel, A. (2014). Öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanma becerileri ile bilgi edinme becerileri arasındaki ilişki düzeyi [The relationship between teacher candidates’ educational ınternet-use skills and their knowledge acquisition skills]. Journal of Educational Sciences Research, 4(1), 8399. Kimmons, R.; Clark, B. & Lim, M. (2017). Understanding web activitiy patterns among teachers, students and teacher candidates. Journal of Computer Assisted Learning, 33(6), 588-596. MEB. (2018). Eğitimde Fatih Projesi. 12.02.2019 tarihinde http://fatihprojesi.meb.gov.tr/proje-hakkinda adresinden alınmıştır. Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: desen ve uygulama için bir rehber [Qualitative research: A guide for pattern and application]. (Ed.: Selahattin Turan). Ankara: Nobel Publishing. Miles, M, B., ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage NCES. [National Center for Education Statistics]. (2000). Teacher use of computers and the internet in public schools. U.S Department of Education Office of Educational Research and Improvement. Okay, Ş. (2010). Teknik öğretmen adaylarının internet kullanım amaçlarının incelenmesine ilişkin bir araştırma [A research on ınvestigation of ınternet using purposes of technical teacher candidates]. Electronic Journal of Machine Technologies, 7(1), 97-109. Oral, B. (2004). Öğretmen adaylarının internet kullanma durumları [The internet usage of teachers candidates]. XIII. National Educational Sciences Workshop. 6-9 July 2004. İnönü University Faculty of Education, Malatya. Orhan, F. ve Akkoyunlu, B. (2004). İlköğretim öğrencilerinin internet kullanımları üzerine bir çalışma [A study on the use of internet by primary school students]. Hacettepe University Journal of Education. 26(2004), 107-116. ÖYEGM [Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü]. (2008). Sınıf öğretmeni alan yeterlikleri [Classroom teacher qualifications]. Ankara. Rajani, M.K. ve Chandio; M. S. (2004). Use of internet and its effects on our society. national conference on emerging technologies. http://szabist.pk/Publications/Session%20VIII%20Paper%20No%202%20(P%201 57-161).pdf Schunk, D. H. (2014). Öğrenme teorileri [Learning theories]. (Ed. Muzaffer Şahin). Ankara:Nobel Publishing. Sook-Jung, L. ve Young-Gil, C. (2007). Children’s internet use in a family context: ınfluence on family relationships and parental mediation. Cyberpsychology & Behavior. 10(5), 640-644. Sönmez, V. ve Alacapınar, F. G. (2011). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri [Sampled scientific research methods]. Ankara: Anı Publishing. Şahan, H. H. (2011). İnternet tabanlı öğrenme [Internet based learning]. (Ed: Özcan Demirel). Eğitimde Yeni Yönelimler [New Trends in Education] in 239-249. Ankara: Pegem Academy. TEDMEM. (2016). 2016 Eğitim Değerlendirme Raporu. Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları. Tuncer, M. ve Özüt, A. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının eğitsel internet kullanımına yönelik öz yeterlik inançları [Self-efficacy perception of preservice class teachers to educational internet usage]. International Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 7(2), 1079-1091. Wu, A. M., Chen, J. H., Tong, K. K., Yu, S., & Lau, J. T. (2018). Prevalence and associated factors of Internet gaming disorder among community dwelling adults in Macao, China. Journal of Behavioral Addictions, 7(1), 62–69. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri [Qualitative research method in the social sciences]. Ankara: Seckin Publishing. URL 1: (http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=24561).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sultan Selen Kula

Mutlu Pınar Demirci Güler Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kula, S. S., & Demirci Güler, M. P. (2019). Sınıf Öğretmenlerinin İnterneti Eğitim Amaçlı Kullanma Durumları. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 620-647.