Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effects of Cooperative Learning on the Singing Skills

Yıl 2019, Cilt: 16 Sayı: 1, 803 - 817, 25.12.2019

Öz

The aim
of this study is investigating the effect of the cooperative learning method on
singing skills. In this research, the quasi-experimental design: the matching-only
pretest-posttest control group desig nused.
The research was carried out on three groups studying
at Izmir Tinaztepe Eşrefpaşa Primary School in the 4th classes. One experimental
and two control groups randomly gathered from
these classes. In the experimental group,
musicteaching was carried out with the cooperative learning method. One of the control
groups learned music with the notes, and the other group one learned music with
the note and ear. The data collected with
the singing skills observation form.



The main results of the
researchare as follows: the cooperative learning method is significantly more effective
in improving the sing skills compared to the learning with the note and the teaching
from the ear. The learning with note method
is significantly more effective in enhancing the singing skills compared to the teaching from the ear.

Kaynakça

  • Bilen, S. (1995). İşbirlikli öğrenmenin müzik öğretimi ve güdüsel süreçler üzerindeki etkileri. Doktora tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Bilen, S. (2010). TheEffect of Cooperative Learning on the Ability of Prospect of Music Teachers to Apply Orff-Schulwerk. World Conference on Education Sciences (4-8 Şubat 2010). İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Billiet, J. (1966). Sosyal Oluşum ve Sanat. Çev: Mehmet Doğan. İzmir: Kovan Kitabevi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yay.
  • Edman, I. (1977). Sanat ve İnsan Estetiğe Giriş. Çev. Turhan Oğuzkan. 2. Baskı. İstanbul.
  • Egüz, S. (1991). Toplu Ses Eğitimi I Temel Konular. Ankara: Ayyıldız Matbaası.
  • Fisher, E. (1974). Sanatın Gerekliliği. Çev. Cevat Çapan. İstanbul: Konuk Yayınları.
  • Gürpınar, E. (2014). İşbirlikli öğrenme yöntemine dayalı çoksesli solfej uygulamalarının müziksel işitme-okuma-yazma ve koro ders başarılarına etkisi. Doktora tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Güven, E. (2011). Kaynaştırma uygulamasının yapıldığı sınıflarda işbirlikli öğrenmenin müzik öğretimi üzerindeki etkileri. Doktora tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Karaarslan, T. (2015). İşbirlikli öğrenmenin ilkokul 4.sınıf müzik dersinde öğrencilerin ritim becerileri ve özyeterlilik algıları üzerine etkileri. Yüksek lisans tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Kocabaş, A. (1995). İşbirlikli öğrenmenin blok flüt öğretimi ve öğrenme stratejileri üzerindeki etkileri. Doktora tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Labuta, J. A. ve Smith, D. A. (1997). Music Education: Historical Context and Perspectives. USA: Prentice-Hall, Inc.
  • Öztürk, G. (2012). Müziksel işitme eğitiminde kullanılan “işbirlikli öğrenme yöntemi”nin öğrenci kaygı ve başarısına etkisi. Doktora tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Selçioğlu, E. (2005). Çoklu zekâ kuramına dayalı işbirlikli öğrenmenin müzikte erişi ve hatırda tutma üzerindeki etkileri. Yüksek lisans tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Sharan, S. (1999). Handbook of Cooperative Learning Methods. USA: Praeger.
  • Söker, S. (1998). İşbirlikli (ortak çalışma yoluyla) öğretmenin şarkı öğretimine etkileri. Yüksek lisans tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Sözen, İ. (2012). İşbirlikli öğrenme yaklaşımı ile yapılan toplu bağlama öğretiminin performans ve tutuma etkisi. Doktora tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Uysal, G. (2004). İlköğretimde işbirlikli öğrenmenin müzik öğretiminde sınıf atmosferi ve şarkı söyleme becerileri üzerindeki etkisi. Yüksek lisans tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Ün Açıkgöz, K. (1992). İşbirlikli Öğrenme. Kuram-Araştırma-Uygulama. Malatya: Uğurel Matbaası.
  • Ün Açıkgöz, K. (1994, Eylül). Tarih derslerinde öğrencileri güdüleme stratejileri. Sözel Bildiri, Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları Buca Sempozyumu, (Yay. Haz.: Salih Özbaran, 1995). İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları.

İşbirlikli Öğrenmenin Şarkı Söyleme Becerileri Üzerindeki Etkisi

Yıl 2019, Cilt: 16 Sayı: 1, 803 - 817, 25.12.2019

Öz

Bu çalışmanın amacı işbirlikli öğrenme yönteminin şarkı söyleme becerileri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırma deseni; yarı deneysel modellerden ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu deney desenidir. Araştırma, İzmir Tınaztepe Eşrefpaşa İlkokulu 4. sınıflardan oluşan üç grup üzerinde gerçekleştirilmiştir. Rastlantısal olarak sınıflardan biri deney, diğer ikisi kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda işbirlikli öğrenme yönteminin birlikte öğrenme tekniği ile müzik eğitimi yapılırken, kontrol gruplarından birisinde nota ile müzik öğrenme, diğerinde ise kulaktan notalı müzik öğretimi yapılmıştır. Veriler şarkı söyleme becerilerine ilişkin gözlem formu ile toplanmıştır.
Araştırmanın başlıca sonuçları şu şekildedir: İşbirlikli öğrenme yöntemi, nota ile öğrenme ve kulaktan notalı öğretim yöntemlerine göre şarkı söyleme becerilerinin geliştirilmesinde anlamlı düzeyde daha etkilidir. Nota ile öğrenme yöntemi ise kulaktan notalı öğretim yöntemine göre şarkı söyleme becerilerinin geliştirilmesinde anlamlı düzeyde daha etkilidir.

Kaynakça

  • Bilen, S. (1995). İşbirlikli öğrenmenin müzik öğretimi ve güdüsel süreçler üzerindeki etkileri. Doktora tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Bilen, S. (2010). TheEffect of Cooperative Learning on the Ability of Prospect of Music Teachers to Apply Orff-Schulwerk. World Conference on Education Sciences (4-8 Şubat 2010). İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Billiet, J. (1966). Sosyal Oluşum ve Sanat. Çev: Mehmet Doğan. İzmir: Kovan Kitabevi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yay.
  • Edman, I. (1977). Sanat ve İnsan Estetiğe Giriş. Çev. Turhan Oğuzkan. 2. Baskı. İstanbul.
  • Egüz, S. (1991). Toplu Ses Eğitimi I Temel Konular. Ankara: Ayyıldız Matbaası.
  • Fisher, E. (1974). Sanatın Gerekliliği. Çev. Cevat Çapan. İstanbul: Konuk Yayınları.
  • Gürpınar, E. (2014). İşbirlikli öğrenme yöntemine dayalı çoksesli solfej uygulamalarının müziksel işitme-okuma-yazma ve koro ders başarılarına etkisi. Doktora tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Güven, E. (2011). Kaynaştırma uygulamasının yapıldığı sınıflarda işbirlikli öğrenmenin müzik öğretimi üzerindeki etkileri. Doktora tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Karaarslan, T. (2015). İşbirlikli öğrenmenin ilkokul 4.sınıf müzik dersinde öğrencilerin ritim becerileri ve özyeterlilik algıları üzerine etkileri. Yüksek lisans tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Kocabaş, A. (1995). İşbirlikli öğrenmenin blok flüt öğretimi ve öğrenme stratejileri üzerindeki etkileri. Doktora tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Labuta, J. A. ve Smith, D. A. (1997). Music Education: Historical Context and Perspectives. USA: Prentice-Hall, Inc.
  • Öztürk, G. (2012). Müziksel işitme eğitiminde kullanılan “işbirlikli öğrenme yöntemi”nin öğrenci kaygı ve başarısına etkisi. Doktora tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Selçioğlu, E. (2005). Çoklu zekâ kuramına dayalı işbirlikli öğrenmenin müzikte erişi ve hatırda tutma üzerindeki etkileri. Yüksek lisans tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Sharan, S. (1999). Handbook of Cooperative Learning Methods. USA: Praeger.
  • Söker, S. (1998). İşbirlikli (ortak çalışma yoluyla) öğretmenin şarkı öğretimine etkileri. Yüksek lisans tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Sözen, İ. (2012). İşbirlikli öğrenme yaklaşımı ile yapılan toplu bağlama öğretiminin performans ve tutuma etkisi. Doktora tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Uysal, G. (2004). İlköğretimde işbirlikli öğrenmenin müzik öğretiminde sınıf atmosferi ve şarkı söyleme becerileri üzerindeki etkisi. Yüksek lisans tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Ün Açıkgöz, K. (1992). İşbirlikli Öğrenme. Kuram-Araştırma-Uygulama. Malatya: Uğurel Matbaası.
  • Ün Açıkgöz, K. (1994, Eylül). Tarih derslerinde öğrencileri güdüleme stratejileri. Sözel Bildiri, Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları Buca Sempozyumu, (Yay. Haz.: Salih Özbaran, 1995). İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serman Bilen Bu kişi benim

Kamile Ün Açıkgöz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bilen, S., & Ün Açıkgöz, K. (2019). İşbirlikli Öğrenmenin Şarkı Söyleme Becerileri Üzerindeki Etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 803-817.