Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bibliography of Turkish Books on History of Turkish Education Published in Republican Period

Yıl 2019, Cilt: 16 Sayı: 1, 486 - 507, 25.12.2019

Öz

Education is one of the most important elements that shapes individuals’ and societies’ lifes. Education, with the aspects of people can be educated and needed it- has an enormous place that nothing can replace it. Because education is a legacy that humanity builds and transfers to other generations. The understanding of history has an important place in that legacy. As the individuals who cannot understand their past cannot shape their future, societies and states can shape their today and tomorrow with knowledge on history. As same if civilizations know and analyze their history of education activity, they will build a long-term and well educated activities. In this context analyzing people, institutions, projects and programmes correctly with strong and weak points, will make new and contemporary ideas to come about.
In this study the publications on History of Turkish Education are shown. As on the other departments there were gaps on education in Republican Period Turkey that established after Ottoman Empire. To eliminate those deficiencies, important projects are developed by noteworthy people. Lots of publications are written on projects, studies, problems and on elimination of the problems. All those publications are examined carefully. In this study, primarily researches, publications and library catalogs are analyzed.

Kaynakça

  • Balcı, A. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Bourner, T. (1996). The research process: Four steps to success. Greenfield, T. (Ed.), Research methods: guidance for postgraduatesin (pp. 7-11). London: Arnold.
  • Ankara Üniversitesi Türk İnkılâp Tarihi Enstitüsü Kütüphanesi: http://tite.ankara.edu.tr/?page_id=71
  • Atatürk Üniversitesi Kütüphanesi:http://kutuphane.atauni.edu.tr/yordambt/yordam.php
  • Aysun-Rafet Ataç Kütüphanesi: http://www.atackutup.com/
  • Beyazıt Devlet Kütüphanesi: http://www.beyazitdevletkutup.gov.tr/
  • Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi: https://library.bilkent.edu.tr/tr/
  • İstanbul Üniversitesi Kütüphanesi: http://kutuphane.istanbul.edu.tr/tr/
  • Milli Kütüphane: http://www.mkutup.gov.tr/
  • Türk Tarih Kurumu Başkanlığı Kütüphanesi: http://kutuphane.ttk.gov.tr/
  • Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi Kütüphanesi: http://ulakbim.tubitak.gov.tr/
  • Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Kütüphanesi: http://librarycatalog.yyu.edu.tr/client/tr_TR/default

Cumhuriyet Dönemi Türk Eğitim Tarihi Alanında Yayınlanmış Türkçe Kitaplar Bibliyografyası

Yıl 2019, Cilt: 16 Sayı: 1, 486 - 507, 25.12.2019

Öz

Eğitim geçmişten günümüze kadar bireylerin ve toplumların hayatlarına yön veren en önemli unsurlardan biridir. Özellikle insanın eğitime muhtaç olması ve eğitilebilir olması sebebiyle eğitim, birey ve toplumların hayatlarında vazgeçilemez bir yere sahiptir. Çünkü eğitim, tüm insanlığın nesiller boyunca edindiği bilgiler üzerine bir şeyler inşa ederek daha sonraki nesillere ulaştırdığı birikimdir. Tarih anlayışı da bu bilgi birikimi içerisinde önemli bir yere sahiptir. Çünkü tarih tüm uygarlıkların ortak bilincidir. Birey geçmişini hatırlamadığı takdirde bugününe ve geleceğine yön veremeyeceğine göre; toplumlar ve devletler de tarihlerini bildikleri takdirde bugünlerine ve geleceklerine yön verebileceklerdir. Aynı şekilde uygarlıkların kendi eğitim faaliyet geçmişini doğru bilmesi ve analiz etmesi günümüz eğitim faaliyetlerini doğru değerlendirmesine ve geleceğe yönelik yapılan planların daha sağlıklı ve uzun ömürlü yapılmasını sağlayacaktır. Bu bağlamda özellikle geçmişteki eğitim faaliyetleri noktasında kişilerin, kurumların, projelerin, programların iyi ve kötü yanlarıyla doğru analiz edilmesi yeni ve çağdaş eğitim fikirlerinin ortaya çıkmasında önemli bir rol oynayacaktır.
Bu çalışmada 1923 – 2018 yılları arasında kaleme alınan Türk Eğitim Tarihi konusunu ihtiva eden eserlerin bibliyografyası hazırlanmaya çalışılmıştır. Osmanlı Devleti sonrasında kurulan Cumhuriyet Türkiye’sinde birçok alanda olduğu gibi eğitim alanında da önemli eksiklikler bulunduğu kabul edilmektedir. Bu eksikliklerin giderilmesi için eğitim alanındaki önemli şahsiyetler tarafından farklı proje ve çalışmalar gerçekleştirilmiştir. Bu şahsiyetler, projeler, çalışmalar, programlar, sorunlar ve sorunların giderilmesi üzerine birçok eser kaleme alınmıştır. Türk Eğitim Tarihiyle alakalı olan tüm bu çalışmalar dikkatlice incelenmiştir. Çalışmada konuyla ilgili başta araştırma eserleri olmak üzere süreli yayınlar ve kütüphane katalogları taranmıştır.

Kaynakça

  • Balcı, A. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Bourner, T. (1996). The research process: Four steps to success. Greenfield, T. (Ed.), Research methods: guidance for postgraduatesin (pp. 7-11). London: Arnold.
  • Ankara Üniversitesi Türk İnkılâp Tarihi Enstitüsü Kütüphanesi: http://tite.ankara.edu.tr/?page_id=71
  • Atatürk Üniversitesi Kütüphanesi:http://kutuphane.atauni.edu.tr/yordambt/yordam.php
  • Aysun-Rafet Ataç Kütüphanesi: http://www.atackutup.com/
  • Beyazıt Devlet Kütüphanesi: http://www.beyazitdevletkutup.gov.tr/
  • Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi: https://library.bilkent.edu.tr/tr/
  • İstanbul Üniversitesi Kütüphanesi: http://kutuphane.istanbul.edu.tr/tr/
  • Milli Kütüphane: http://www.mkutup.gov.tr/
  • Türk Tarih Kurumu Başkanlığı Kütüphanesi: http://kutuphane.ttk.gov.tr/
  • Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi Kütüphanesi: http://ulakbim.tubitak.gov.tr/
  • Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Kütüphanesi: http://librarycatalog.yyu.edu.tr/client/tr_TR/default
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Volkan Tunç 0000-0003-4639-9670

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tunç, V. (2019). Cumhuriyet Dönemi Türk Eğitim Tarihi Alanında Yayınlanmış Türkçe Kitaplar Bibliyografyası. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 486-507.