Bu çalışmanın amacı ortaokul öğretmenlerinin ara tatil uygulaması hakkındaki görüşlerini incelemektir. Çalışma için nitel ve nicel verilerin aynı anda toplanmasını mümkün kılan karma araştırma modellerinden eşzamanlı gömülü strateji araştırma deseni olarak kullanılmıştır. Küme örnekleme yöntemiyle seçilen 281 öğretmen çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmacı tarafından geliştirilen ve 25 madde ile alt soruları olan açık uçlu bir sorudan oluşan bir anket veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Nicel veriler ortalama, frekans ve yüzdeliklerle analiz edilirken, açık uçlu sorudan elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, öğretmenlerin ara tatilde verilen mesleki çalışma programından genel olarak memnun olduklarını göstermiş ve ara tatilin birçok olumlu yönüne ışık tutmuştur. Gelecekteki programlara öğretmenlerin ihtiyaç duydukları eğitimlerin de eklenerek bu dönemdeki programın devam ettirilmesi önerilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 1 |