Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

2010-2020 Yılları Arasında Teknoloji Temelli Fen Eğitimi Alanındaki Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 19 Sayı: 1, 213 - 231, 21.04.2022
https://doi.org/10.33711/yyuefd.1087868

Öz

Bu çalışmanın amacı 2010-2020 yılları arasında teknoloji temelli fen eğitimi kapsamında yazılmış olan lisansüstü tezleri incelemektir. Bu amaç doğrultusunda tezlerin yüksek lisans ve doktora tezlerine göre dağılımları, kullanılan teknolojik araçlar, tezde kullanılan araştırma deseni, tezlerin yıllara göre dağılımları, tezde yer alan konu ve üniteler, uygulanan sınıf düzeyleri ve anahtar kelimelerde en çok tekrar eden kelimeler ortaya konulmuştur. Araştırma kapsamında 59 lisansüstü tez incelenmiştir. Tezin değerlendirme aşamasında araştırmacı tarafından hazırlanmış olan “Tez Değerlendirme Formu” kullanılmıştır. Bu çalışma nitel araştırma yöntemleri kapsamında olan doküman analizi yöntemi ile yapılmıştır. Araştırmada yüksek lisans tezlerinin, doktora tezine göre daha çok olduğu; kullanılan teknolojik araçlardan bilgisayar destekli öğretimin derslerde diğer teknolojik araçlara göre daha fazla tercih edildiği; kullanılan yöntemler içerisinde deneysel desenin daha fazla kullanıldığı görülmüştür. Fiziksel olaylar konu alanında bulunan kuvvet ve hareket ünitesine daha çok yer verildiği, en çok 7. sınıfların çalışma grubu olarak seçildiği ve tezlerdeki anahtar kavramlara bakıldığında fen, tutum, akademik başarı, bilgisayar destekli öğretim, akıllı tahta gibi kavramların en fazla tekrar eden kavramlar olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akpınar, E., Aktamış, H. & Ergün, Ö. (2005). Fen bilgisi dersinde eğitim teknolojisi kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(1), 93-100.

Examination of Postgraduate Theses in Technology-Based Science Education Between 2010-2020

Yıl 2022, Cilt: 19 Sayı: 1, 213 - 231, 21.04.2022
https://doi.org/10.33711/yyuefd.1087868

Öz

This study aims to examine the postgraduate theses written within the scope of technology-based science education between 2010-2020. For this purpose, the distribution of the theses according to the master's thesis and doctoral thesis, the technological tools used, the research design used in the thesis, the distribution of the theses according to the years, the subjects and units in the thesis, the grade levels applied and the most repetitive words in the keywords were revealed. Within the scope of the research, 59 postgraduate theses were examined. In the evaluation phase of the thesis, the "Thesis Evaluation Form" prepared by the researcher was used. This study was conducted with the document analysis method, which is within the scope of qualitative research methods. In the research, it was observed that the master's theses were more common than the doctoral thesis, computer-assisted teaching, which is one of the technological tools used, was preferred more than other technological tools, and the experimental design was used more among the methods used. It was found that the unit of force and motion in the subject area of physical events was given more space, and 7th grade students were chosen as the study group. When the key concepts in the theses were examined, it was concluded that the concepts such as science, attitude, academic achievement, computer-assisted teaching, smart board were the most repetitive concepts.

Kaynakça

  • Akpınar, E., Aktamış, H. & Ergün, Ö. (2005). Fen bilgisi dersinde eğitim teknolojisi kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(1), 93-100.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Yılmaz 0000-0001-8494-4188

Huriye Deniş Çeliker 0000-0001-8059-6067

Erken Görünüm Tarihi 20 Nisan 2022
Yayımlanma Tarihi 21 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, A., & Deniş Çeliker, H. (2022). 2010-2020 Yılları Arasında Teknoloji Temelli Fen Eğitimi Alanındaki Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 213-231. https://doi.org/10.33711/yyuefd.1087868