Bu araştırmada, Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde (RAM) eğitsel değerlendirme yapan personelin çoklu yetersizliğe (ÇY) sahip bireyleri değerlendirme sürecine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya, dördü kadın, beşi erkek olmak üzere toplam dokuz rehberlik araştırma merkezi çalışanı katılmıştır. Araştırma nitel araştırma desenine göre kurgulanmış olup araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile veriler toplanmıştır. Görüşmeler 7-17 dk arasında sürmüştür. Yapılan görüşmelerden elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda ÇY sahip bireylerin rehberlik araştırma merkezlerine bireysel olarak ve okulların yönlendirmesiyle başvurduklarını, RAM’ın fiziki yapısından kaynaklı güçlükler yaşadıklarını, eğitsel değerlendirme yaparken mevcut ölçme araçlarını kullandıklarını ifade etmişlerdir. RAM’da çalışan personel, ÇY olan çocukları eğitim ortamına yerleştirmede veliyi ikna konusunda problem yaşadıklarını, yerleştirme yaparken; yerleştirilecek okulun uzaklığı, öğrenci servisi, sınıfların fiziki yapılarının ve imkânlarının göz önüne alındığına yönelik görüş bildirmişlerdir. Çocuğun engel durumuna ve veli isteğine göre, çocuğun ilerleme durumuna göre destek eğitim sağlandığını, değerlendirirken ailelerin onayının alındığını ve aile katılımı için ailelerin bilgilendirildiğini bildirmişlerdir. Eğitsel değerlendirme ve yerleştirme sürecinde özel eğitim öğretmenleri, rehber öğretmen, aile, okul idarecileri ve psikolojik danışmanın yer aldığını ifade etmişlerdir. Eğitsel değerlendirme ve yerleştirme süreçlerinin iyileştirilmesi için önerilere yer verilmiştir.
Rehberlik ve araştırma merkezi çoklu yetersizlik çoklu yetersizliği olan birey eğitsel değerlendirme
In this study, it is aimed to determine the opinions of the teacher who makes educational assesment in the Guidance and Research Centers (GRC) regarding the assesment process of individuals with multiple disabilities (MD). A total of nine the teachers working in the guidance and research center, four women and five men, participated in the study. The research was designed according to the qualitative research design and the data were collected with the semi-structured interview technique. The interviews lasted between 7-17 minutes. The data obtained from the interviews were analyzed with the descriptive analysis technique. As a result of the research, it is stated that individuals with MD applied to guidance research centers individually and under the direction of schools; that they had difficulties due to the physical structure of GRC, and that the staff used existing measurement tools while making educational assesments. The staff working in the GRC stated that they had problems in persuading the parents in placing the children with MD into the educational environment; they stated that the distance of the school to be placed, school bus, the physical structures and opportunities of the classes are taken into consideration.
They reported that support training is provided according to the child's disability, parents' request and child's progress; the parents' approval is received during the assesment, and the families are informed for family participation. They stated that special education teachers, guidance teachers, families, school administrators and psychological counselors take place in the educational assesment and placement process. Suggestions for improving the educational assesment and placement processes are included.
Guidance and Research Center multiple disability individual with multiple disability educational assesment
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 6 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: 3 |