Multiculturalism is a multidisciplinary concept that has gained importance in educational environments in the 21st century and includes integrated skills, especially empathy and cooperation. The aim of this research is to find out and review the pre-service teachers’ views from two different countries about their experiential skills of multicultural science education. The study was conducted with 200 pre-service science teachers. 120 of them were from Hacettepe University and 80 of them were from the University of Iowa within the context of Science Instruction and Planning Class during the 2023-2024 spring semester. This is a case study design based on qualitative research. Practical instruction about multiculturalist learning environments was given to participants for five weeks. The interactive education covering multicultural skills during the science instructional design process was shared to two countries’ pre-service teachers. Sample lesson plans were shown to them. They constructed their own science lesson plans considering multicultural skills after the interactive workshop. A semi-structured interview form about multicultural learning environments was used as a data collection tool in this study. Data were analyzed by descriptive and content analysis techniques. Pre-service science teachers stated the importance of multiculturalism and gave valuable suggestions about multicultural science education.
Multicultural learning environments pre-service teacher education science education
Çokkültürlülük, 21. yüzyılda eğitim ortamlarında önem kazanan ve başta empati ve işbirliği olmak üzere bütünleşik becerileri içeren multidisipliner bir kavramdır. Bu araştırmanın amacı, iki farklı ülkeden öğretmen adaylarının çok kültürlü fen eğitimi deneyimsel becerileri hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmak ve incelemektir. Çalışma 200 fen bilgisi öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Öğretmen adaylarının 120'si Hacettepe Üniversitesi'nde, 80'i ise Iowa Üniversitesi'nde 2023-2024 bahar döneminde Fen Öğretimi ve Planlaması dersi kapsamında öğrenim görmektedir. Bu çalışma nitel araştırmaya yöntemine ait durum çalışması deseni olarak tasarlanmıştır. Katılımcılara beş hafta boyunca çok kültürlü öğrenme ortamları hakkında uygulamalı eğitim verilmiştir. Fen öğretim tasarımı sürecinde çok kültürlü becerileri kapsayan interaktif eğitim, iki ülkenin öğretmen adaylarıyla paylaşılmıştır. Örnek ders planları gösterilmiştir. Etkileşimli çalıştay sonrasında çok kültürlü becerileri dikkate alarak kendi fen ders planlarını oluşturmuşlardır. Bu çalışmada veri toplama aracı olarak çok kültürlü öğrenme ortamları hakkında yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmıştır. Veriler betimsel ve içerik analizi teknikleri ile analiz edilmiştir. Öğretmen adayları çokkültürlülüğün önemini belirtmiş ve çokkültürlü fen eğitimi hakkında değerli önerilerde bulunmuşlardır.
Çok kültürlü öğrenme ortamları hizmet öncesi öğretmen eğitimi fen eğitimi
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Çok Kültürlü Eğitim, Karşılaştırmalı ve Kültürlerarası Eğitim, Fen Bilgisi Eğitimi |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 3 Ağustos 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 7 Ağustos 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 9 Mart 2025 |
| Kabul Tarihi | 12 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 22 Sayı: 2 |