Bu çalışmanın amacı, Doğu Anadolu Bölgesi’nin önemli turizm destinasyonlarından biri olan Van ilini ziyaret eden İranlı turistlerin Van için algıladıkları destinasyon imajının, turist memnuniyeti ve tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde herhangi bir pozitif etkisinin olup olmadığını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda, veri toplama yöntemlerinden yüz yüze anket tekniği uygulanarak, veriler istatistik paket programı (SPSS 20) ile analiz edilmiştir. Araştırmada destinasyon imajı, turist memnuniyeti ve tekrar ziyaret etme niyetleri arasındaki etkileşimi belirlemek için basit ve çoklu regresyon testleri yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda İranlı turistlerin algıladıkları destinasyon imajının turist memnuniyeti ve tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde etkisi olduğu görülmüştür. Çoklu regresyon analizi sonuçlarına göre destinasyon imajının alt boyutlarından olan fiyat ve alışveriş boyutu ile hizmet ve güvenlik boyutlarının turist memnuniyeti üzerinde etkisi olduğu fakat tarihi ve kültürel değerler boyutu, doğal güzellikler boyutu ve sosyal aktiviteler boyutunun turist memnuniyeti üzerinde etkisi olmadığı görülmüştür. Aynı zamanda destinasyon imajının alt boyutlarından olan fiyat ve alışveriş boyutu ile hizmet ve güvenlik boyutlarının tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde etkisinin olduğu görülürken, tarihi ve kültürel değerler, doğal güzellikler ve sosyal aktiviteler boyutlarının tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde etkisi olmadığı görülmüştür.
The aim of this study is to reveal the effect of the perceived destination images of Iranian tourists visiting Van, one of the important tourism destinations of the Eastern Anatolia Region, on the satisfaction of the tourists and the intention to visit them again. In order to collect data, face-to-face interviews were conducted and the data were analysed using statistical software SPSS (SPSS 20). In the study, simple and multiple regression tests were performed to determine the interaction between destination image, tourist satisfaction and revisit intention again. As a result of the analyzes, it was seen that the perceived destination image of Iranian tourists had an effect on the satisfaction of the tourists and the intention to visit again. According to the results of multiple regression analysis, price and shopping dimension, service and security dimensions, which are one of the sub-dimensions of destination image, have an effect on tourist satisfaction, but historical and cultural values dimension, natural beauty dimension and social activities dimension have no effect on tourist satisfaction. At the same time, it is seen that price and shopping dimension, which is one of the sub-dimensions of destination image, and service and security dimensions have an effect on the intention to visit again, while historical and cultural values, natural beauties and social activities dimensions have no effect on the intention to visit again.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tam Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.