Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of the Discovery Learning Approach on the Basic Art Education Students' Attitude

Yıl 2022, , 60 - 73, 30.09.2022
https://doi.org/10.53568/yyusbed.1132514

Öz

İn the research, applying the formations which use the discovery learning strategy as base, in the basic art education is also important and after this practise, it is also importatn for it revels the advantages and new suggestions of the new findings. Bruner’s philosophy of making the teacher a guide and the student an active participant, is important for basic art education. The working group of the research is composed of first grade students of A and B group at Akdeniz University Faculty of Fine Arts Fashion and Textile Design Department in 2018-2019 academic year spring term. By drawing a number, it is decided that one of the groups is experimantal group and the other is control group. So a 34 student working group is formed; seventeen for the experimantal group and seventeen for the control group. The research pattern is pretest posttest control grouped experimental design. In the research, the attitude scale is developed by the researcher. The attitude scale is formed according to the development process and item writing principles and the items’ having cognitive, affective and behavioural elements is paid attention and the equal distribution of positive and negative items in the scale is considered important. At the beginning of the research, the attitude scale are applied to both of the groups as pretests, after the eight- week working the posttest is applied. In the experimental and control groups, on the basis of the data from the attitude scale, the distrubiton fulfills the normality hypothesis and based on this reason, “t” test techniques are used for dependent groups or independent groups of the parametric tests. The results of the analyses were tabulated and interpreted. After the research, when the attitudes are used as base, there is not a meaningful difference between the attitudes of experimental and control groups.

Kaynakça

  • Aslantaş, S. (2013). İlköğretim 4.Sınıf Görsel Sanatlar Dersinde Disiplinlerarası Yaklaşıma Göre Yapılan Öğretimin Öğrencilerin Derse İlişkin Tutumlarına Etkisi. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırmalar Dergisi, (2), 1-13.
  • Azar, A., Presley, A.İ.& Balkaya, Ö. (2006). Çoklu Zeka Kuramına Dayalı Öğretimin Öğrencilerin Başarı, Tutum, Hatırlama Ve Bilişsel Süreç Becerilerine Etkisi. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, (30), 45-54.
  • Bruner, J. (2009). Eğitim süreci. Öztürk, T. (Çev.) (1. Baskı). Ankara: Pegem.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.K., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • Çetin, Ş.& Çetin, F. (2019). Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği (ÖYTÖ) Geliştirme Çalışması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 17 (1), 140-157.
  • Demirel, Ö. (2004). Eğitimde Program Geliştirme. (7. Baskı). Ankara: Pegem.
  • Ersoy, E. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Savaş Baştürk (Ed.), Nicel Araştırma Yöntemleri (s. 339-374). Ankara: Vize.
  • Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS Statistics. (4. Edition). London: Sage.
  • Kazancı, O. (1989). Eğitim Psikolojisi Kuram Ve İlkelerden Uygulamaya. Ankara: Kazancı Matbaacılık.
  • Kardaş, M. N. (2013). İş Birlikli Öğrenme Yönteminin Öğretmen Adaylarının Yazılı Anlatım Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(4), 152- 163.
  • Özcan, B. N. & Türnüklü, E. (2013). Buluş Yoluyla Öğrenme Yönteminin İlköğretim Öğrencilerinin Geometrik Düşünme Düzeylerine Etkisinin İncelemesi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi. 4(7), 29-45.
  • Seçer, İ. (2015). SPSS Ve LISREL İle Pratik Veri Analizi. Ankara: Anı.
  • Ünlü, M. (2007). Problem Çözme Ve Buluş Yoluyla Öğretim Kuramına Göre Geliştirilmiş Web Tabanlı Eğitimin Öğrenci Başarısına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tavşancıl, E. (2014). Tutumların Ölçülmesi Ve SPSS İle Veri Analizi. Ankara:Nobel.
  • Yakışan, O. (2017). Ortaokullarda Dil Bilgisi Öğretiminde Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisinin Öğrenci Başarısına Ve Kalıcılığa Etkisinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Doktora tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yiğit, B. (2013). Bilimsel Araştırmanın Temelleri. S. Baştürk (Ed.), Bilimsel Araştırma Yöntemleri (s. 3-31). Ankara: Vize.

Buluş Yoluyla Öğretim Yaklaşımının Temel Sanat Eğitimi Alan Öğrencilerin Tutumlarına Etkisi

Yıl 2022, , 60 - 73, 30.09.2022
https://doi.org/10.53568/yyusbed.1132514

Öz

Araştırma, buluş yoluyla öğretim yaklaşımını temel alan oluşumların temel sanat eğitimi dersinde uygulanması ve bu uygulama sonrası elde edilen bulguların dersin öğretiminde sağlayacağı faydaları ve getirilebilecek önerileri ortaya koyması bakımından önem taşımaktadır. Bruner’in öğretmeni rehber, öğrenciyi aktif katılımcı olarak benimseyen buluş yoluyla öğretim yaklaşımı, temel sanat eğitimi açısından önemli bir durumdur. Araştırmanın çalışma gurubunu, 2018-2019 öğretim yılı bahar döneminde, Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Moda ve Tekstil Tasarım Bölümü 1. Sınıfta öğrenim gören A ve B şube öğrencileri oluşturmuştur. Yapılan kura ile, hangi şubenin deney hangi şubenin kontrol grubu olacağı belirlenerek; 17’si deney, 17’i kontrol olmak üzere, toplam 34 öğrenciden oluşan çalışma grubu oluşturulmuştur. Araştırmanın modeli ön test son test kontrol gruplu deneysel desen olarak belirlenmiştir. Araştırmada tutum ölçeği araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Tutum ölçeği geliştirme sürecine ve madde yazma ilkelerine uygun olarak maddelerin bilişsel, duyuşsal ve davranışsal öğeleri içermesine, olumlu ve olumsuz maddelerin ölçek içerisinde eşit dağılımına özen gösterilmiştir. Araştırmanın başında her iki gruba da tutum ölçeği ön test olarak uygulanmış, 8 haftalık çalışma sonrasında son test uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarında tutum ölçeğinden elde edilen veriler üzerinde dağılımın normallik varsayımını yerine getirdiği gerekçesine dayalı olarak parametrik testlerden bağımlı ve bağımsız gruplar için “t” testi tekniklerinden yararlanılmıştır. Analizlerden elde edilen sonuçlar tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Araştırma sonrasında buluş yoluyla öğretim yaklaşımının uygulandığı deney grubu ile geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubu arasında tutumlar baz alındığında deney ve kontrol grubu tutumlarında anlamlı bir farklılık oluşmamıştır.

Kaynakça

  • Aslantaş, S. (2013). İlköğretim 4.Sınıf Görsel Sanatlar Dersinde Disiplinlerarası Yaklaşıma Göre Yapılan Öğretimin Öğrencilerin Derse İlişkin Tutumlarına Etkisi. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırmalar Dergisi, (2), 1-13.
  • Azar, A., Presley, A.İ.& Balkaya, Ö. (2006). Çoklu Zeka Kuramına Dayalı Öğretimin Öğrencilerin Başarı, Tutum, Hatırlama Ve Bilişsel Süreç Becerilerine Etkisi. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, (30), 45-54.
  • Bruner, J. (2009). Eğitim süreci. Öztürk, T. (Çev.) (1. Baskı). Ankara: Pegem.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.K., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • Çetin, Ş.& Çetin, F. (2019). Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği (ÖYTÖ) Geliştirme Çalışması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 17 (1), 140-157.
  • Demirel, Ö. (2004). Eğitimde Program Geliştirme. (7. Baskı). Ankara: Pegem.
  • Ersoy, E. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Savaş Baştürk (Ed.), Nicel Araştırma Yöntemleri (s. 339-374). Ankara: Vize.
  • Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS Statistics. (4. Edition). London: Sage.
  • Kazancı, O. (1989). Eğitim Psikolojisi Kuram Ve İlkelerden Uygulamaya. Ankara: Kazancı Matbaacılık.
  • Kardaş, M. N. (2013). İş Birlikli Öğrenme Yönteminin Öğretmen Adaylarının Yazılı Anlatım Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(4), 152- 163.
  • Özcan, B. N. & Türnüklü, E. (2013). Buluş Yoluyla Öğrenme Yönteminin İlköğretim Öğrencilerinin Geometrik Düşünme Düzeylerine Etkisinin İncelemesi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi. 4(7), 29-45.
  • Seçer, İ. (2015). SPSS Ve LISREL İle Pratik Veri Analizi. Ankara: Anı.
  • Ünlü, M. (2007). Problem Çözme Ve Buluş Yoluyla Öğretim Kuramına Göre Geliştirilmiş Web Tabanlı Eğitimin Öğrenci Başarısına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tavşancıl, E. (2014). Tutumların Ölçülmesi Ve SPSS İle Veri Analizi. Ankara:Nobel.
  • Yakışan, O. (2017). Ortaokullarda Dil Bilgisi Öğretiminde Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisinin Öğrenci Başarısına Ve Kalıcılığa Etkisinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Doktora tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yiğit, B. (2013). Bilimsel Araştırmanın Temelleri. S. Baştürk (Ed.), Bilimsel Araştırma Yöntemleri (s. 3-31). Ankara: Vize.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Tam Sayı
Yazarlar

Zuhal Başbuğ 0000-0001-6856-0432

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2022
Gönderilme Tarihi 17 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Başbuğ, Z. (2022). Buluş Yoluyla Öğretim Yaklaşımının Temel Sanat Eğitimi Alan Öğrencilerin Tutumlarına Etkisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(57), 60-73. https://doi.org/10.53568/yyusbed.1132514

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.