Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Uluslararası Öğrencilerini Kültürel Zekâ Algı Düzeyi ile Kültürlerarası Duyarlılık ve Kültürlenme Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi

Yıl 2024, , 28 - 41, 28.03.2024
https://doi.org/10.53568/yyusbed.1338730

Öz

Bu araştırmada uluslararası öğrencilerin kültürel zekâ düzeyleri ile kültürlerarası duyarlılık ve kültürlenme düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, Bursa Uludağ Üniversitesi’nde öğrenim gören 353 kadın, 282 erkek katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar farklı ülkelerden gelen ve farklı etnik kökenlerden oluşan öğrencilerdir. Nicel araştırma deseni içinde ilişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmada, veri toplama aracı olarak kültürel zekâ, kültürlerarası duyarlılık ve kültürlenme ölçekleri ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde ölçeklerin yapı geçerliklerinin incelenmesi için Doğrulayıcı Faktör Analizi, güvenirliklerinin incelenmesi için ise Cronbach Alfa iç tutarlık katsayıları hesaplanmış ve yorumlanmıştır. Araştırmada ölçeklerden elde edilen puanlar arasındaki ilişkiler incelenirken Spearman Brown Korelasyon katsayısı hesaplanmış, puanlar arasındaki yordama durumları incelenirken regresyon analizi yapılmıştır. Mevcut araştırmanın sonuçlarına göre, uluslararası öğrencilerin kültürel zeka düzeyleri ile kültürleşme düzeyleri arasında düşük düzeyde pozitif, kültürel zeka düzeyleri ile kültürlerarası duyarlılık düzeyleri arasında orta düzeyde pozitif bir ilişki bulunmuştur.

Kaynakça

  • Abaslı, K. (2018). Kültürlerarası duyarlılık ve empati arasındaki ilişkilerin Türk ve uluslararası öğrenci görüşlerine göre incelenmesi. Türk Bilim Araştırma Vakfı (TUBAV Bilim), 11(2), 11-23.
  • Abaslı, K. & Polat, Ş. (2019). Öğrencilerin kültürlerarası duyarlılık ve kültürel zekâya ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 193-202. https://doi.org/10.18506/anemon.419526
  • Aliyev, R. (2011). Farklı kültürlerden gelen yükseköğretim öğrencilerinin eğitim ortamlarındaki ilk etkileşim algılarının ve kültürlenme düzeylerinin incelenmesi [Unpiblisded Ph.D. Dissertation]. Ankara Üniversitesi.
  • Aliyev, R. & Öğülmüş, S. (2016). Yabancı uyruklu öğrencilerin kültürlenme düzeylerinin incelenmesi. Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 89-123.
  • Amiri, A. N., Seyed M. M. & Masoumeh, K. (2010). Studying the relationship between cultural intelligence and employees’ performance. European Journal of Scientific Research, 42(3), 432-427.
  • Ang, S., Van Dyne, L. & Koh, C. (2006). Personality correlates of the four-factor model of cultural intelligence. Group and Organization Management, 31(1), 100-123. https://doi.org/10.1177/1059601105275267
  • Ang, S., Van Dyne, L., Koh, C., Ng, K., Klaus J., T., Tay, C., & Chandraseka, N. (2007). Cultural intelligence: Its measurement and effects on cultural judgment and decision making, cultural adaptation and task. Management and Organization Review, 3(3), 335-371.
  • Appiah, K. K., Habermas, J., Rockefeller, S., Walzer, M. & Wolf, S. (1994). Multiculturalism. A. Gutman (Ed.) New Jersey: Princeton University Press.
  • Bae, S. Y. & Song, H. (2017). Intercultural sensitivity and tourism patterns among international students in Korea: Using a latent profile analysis. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 22(4), 436-448. https://doi.org/10.1080/10941665.2016.1276087
  • Balcı, Ş. & Öğüt, N. (2019). Yabancı uyruklu üniversite öğrencileri arasında kültürleşme ve kültürleşme stratejileri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 49(1), 49-62.
  • Bennett, M. J. & Bennett, M. J. (1993). Intercultural sensitivity. Principles of training and development. Portland, OR: Portland State University, 25(21), 185-206.
  • Berry, J. W. (1997). Lead article immigration, acculturation, and adaptation. Applied Psychology: An International Review, 46(1), 5-68.
  • Berry, J. W., Phinney, J., Sam, D. L. & Vedder, P. (2006). Immigrant youth: Acculturation, identity, and adaptation. Applied Psychology, 55(3), 303-332. https://doi.org/10.1111/j.1464-0597.2006.00256.x
  • Bhawuk, D.P.S. & Brislin, R. (1992). The Measurement of intercultural sensitivity using the concepts of individualism and collectivism. International Journal of Intercultural Relations, 16(4), 413-436.
  • Bosuwon, T. (2017). Social intelligence and communication competence: Predictors of students’ intercultural sensitivity. English Language Teaching, 10(2), 136-149. http://dx.doi.org/10.5539/elt.v10n2p136
  • Chen, G. M. & Starosta, W. J. (2000). The development and validation of the intercultural sensitivity scale. Human Communication, 3, 1-14.
  • Chen, G. M. (2005). A model of global communication competence. China Media Research, 3-11.
  • Cohen, L., Manion, D. & Morrison, K. (2007). Research methods in Education.: Rutledge.
  • Çelik, M. & Eflatun, M. (2020). Kültürel zekanın sosyo-kültürel uyum üzerine etkisi: Çok kültürlü bir araştırma. Antalya Bilim Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 62-78.
  • Crowne, K. A. (2008). What leads to cultural intelligence? Business Horizons, 51(5), 391-399.
  • Earley, C. & Ang, S. (2003). Cultural intelligence: Individual interactions across cultures.: Stanford University Press.
  • Gülnar, B. (2011). Yabancı öğrencilerde kültürleşme ve medya kullanımı. Global Media Journal, 2(3), 51-68.
  • Günay, D. & Günay, A. (2011). 1933’den günümüze Türk yükseköğretiminde niceliksel gelişmeler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(1), 1-22. http://dx.doi.org: 10.5961/jhes.2011.001
  • Hair, J., Bush, R., & Ortinau, D. (2003). Marketing Research: Within a changing information environment. McGraw- Hill.
  • Hazır, E. (2019). Öğrencilerin kültürel zekâ düzeyleri (Cq) ile iletişim becerileri arasındaki ilişki: Bir model analizi [Unpiblisded Master’s Thesis]. Kırıkkale Üniversitesi.
  • İlhan, M. & Çetin, B. (2014). Kültürel zekâ ölçeği’nin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 94-114.
  • Karasar, N. (2017). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayıncılık.
  • Kaur, K. & Pany, S. (2018). Cultural intelligence and cross-cultural adjustment of foreign students in Punjab: A relationship study. Online International Interdisciplinary Research Journal, 8(2), 232–242. http://210.212.34.21/handle/32116/2187
  • Koçak, S. & Özdemir, M. (2015). Öğretmen adaylarının çok kültürlü eğitime yönelik tutumlarında kültürel zekânın rolü. İlköğretim Online, 14(4), 1352-1369.
  • Konate, T. (2018). Yabancı öğrencilerin kültürel uyumunda kültürel zekânın etkisi [Unpiblisded Master’s thesis]. Akdeniz Üniversitesi.
  • Külli, B. (2019). Kültürel zekâ ve kültürlerarası iletişim kaygısı arasındaki ilişki: Türkiye ve İngiltere örneği. [Master’s thesis]. İstanbul Üniversitesi.
  • Lawrence, N. (2011). The effects of cultural intelligence, self-efficacy and cross-cultural communication on cross cultural adaptation of international students in Taiwan [Master’s thesis]. National Taiwan Normal University.
  • MacNab, B. R., & Worthley, R. (2012). Individual characteristics as predictors of cultural intelligence development: The relevance of self-efficacy. International Journal of Intercultural Relations, 36(1), 62-71. https://doi.org/10.1016/j.ijintrel.2010.12.001
  • McMurray, A. A. (2007). Measuring intercultural sensitivity of international and domestic college students: The impact of international travel [Ph.D. Dissertation]. University of Florida.
  • Neuman, W. L. (2007). Basics of social research qualitative and quantitative approaches.: Allyn & Bacon.
  • Özçetin, S. (2013). Yükseköğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin sosyal uyumlarını etkileyen etmenler [Unpiblisded Master’s thesis]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Özdamar, K. (2004). Tabloların oluşturulması, güvenirlik ve soru analizi. Paket programlarla istatiksel veri analizi. Kaan Kitabevi.
  • Özdemir, K. (2019). Kültürel zekânın kültürlerarası duyarlılık üzerindeki etkisi [Unpiblisded Master’s thesis]. Hasan Kalyoncu Üniversitesi.
  • Özoğlu, M., Gür, B. & Coşkun, İ. (2012). Küresel eğilimler ışığında Türkiye’de uluslararası öğrenciler. Seta Yayıncılık.
  • Öztürk, E. (2005). Çoklu doğrusal regresyon modeli (Ş. Kalaycı Ed.). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. I, Asil Yayın Dağıtım.
  • Petrovic, D. S. (2011). How do teachers perceive their cultural intelligence? Proceida Social and Behavioral Sciences, 11, 276-280. doi: 10.1016/j.sbspro.2011.01.076
  • Redfield, R., Linton, R. & Herskovits, M. J. (1936). Memorandum for the study of acculturation. American Anthropologist, 38(1), 149-152.
  • Sert, D. Ş. (2015). Uluslararası göç yazınında bütünleyici bir kurama doğru. G. Ihlamur Öner, & A. Ş. Öner (Ed.). Küreselleşme çağında göç. İletişim Yayınları.
  • Şen, G. (2019). Kültürel zekâ ve kültürel adaptasyonun akademik performans üzerine etkisi: Üniversitelerdeki yabancı uyruklu öğrencilerle yapılan bir araştırma [Master’s thesis]. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi.
  • Templer, K., Tay, C. & Chandrasekar, N. (2006). Motivational cultural intelligence, realistic job preview, realistic living conditions preview, and cross-cultural adjustment. Group & Organization Management, 31(1), 154-173. https://doi.org/10.1177/10596011052752
  • Thomas, D. C. & Inkson, K. (2003). People skills for global business: Cultural intelligence. Berrett-Koenler.
  • Tsai, T., & Lawrence, N. (2011). The relationship between cultural intelligence and cross-cultural adaptation of international students in Taiwan. In International Conference on Management (ICM). Taiwan.
  • Tutuş, G. (2020). Çokkültürlü ortamda kültürel zekânın kültürlerarası duyarlılık üzerine etkisi: Portekiz örneği [Unpiblisded Master’s thesis]. Hasan Kalyoncu Üniversitesi.
  • Uğur, M. (2019). Kültürlerarası duyarlılık ile kültürel zekâ arasındaki ilişkide çokkültürlü eğitim tutumu, empatik eğilim ve tükenmişliğin aracı rolü [Unpiblisded Master’s thesis]. Mersin Üniversitesi.
  • Üstün, E. (2011). Öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılık ve etnikmerkezcilik düzeylerini etkileyen etmenler [Master’s thesis]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Yılmaz, A. (2009). Public policies and public library-emergent literacy relationship in the USA. Bilgi Dünyası, 10(1), 80-93. https://doi.org/10.15612/BD.2009.294
  • Yoğurtçu, G. (2015). Çokkültürlü eğitim ortamlarında kültürlerarası iletişim ve kültürel zekâ: Kırgızistan üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1(3), 791-806. https://doi.org/10.24289/ijsser.279157
  • YÖK. (2020, September 21). Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi. https://istatistik.yok.gov.tr
  • Yuen, C. Y., & Grossman, D. (2009). The intercultural sensitivity of student teachers in three cities. Compare: A Journal of Comparative and International Education, 39(3), 349-365. https://doi.org/10.1080/03057920802281571

Investigation of The Relationship Between International Students’ Levels of Cultural Intelligence and Their Intercultural Sensitivity and Acculturation

Yıl 2024, , 28 - 41, 28.03.2024
https://doi.org/10.53568/yyusbed.1338730

Öz

The aim of the present research is to investigate the relation between the cultural intelligence levels of international students and their acculturation and intercultural sensitivity levels. The research was conducted with a total of 353 female and 282 male participants studying at Bursa Uludağ University. The participants were students from different countries and from different ethnic origins. Scales for measuring intercultural sensitivity, cultural intelligence, and acculturation, as well as a personal information form, were employed in the research, which used a correlational survey model inside a quantitative research design. In the analysis of the data, confirmatory factor analysis was utilized to analyze the construct validity of the scales, and to examine the reliability, the Cronbach alpha internal consistency coefficients were calculated and interpreted. While investigating the relationships between the scores obtained from the scales in the study, the Spearman-Brown correlation coefficient was calculated and regression analysis was implemented when examining the predictive status between the scores. According to the results of the current research, there was a low-level positive relationship between international students' levels of cultural intelligence and acculturation and a moderately positive relationship between their levels of cultural intelligence and intercultural sensitivity.

Kaynakça

  • Abaslı, K. (2018). Kültürlerarası duyarlılık ve empati arasındaki ilişkilerin Türk ve uluslararası öğrenci görüşlerine göre incelenmesi. Türk Bilim Araştırma Vakfı (TUBAV Bilim), 11(2), 11-23.
  • Abaslı, K. & Polat, Ş. (2019). Öğrencilerin kültürlerarası duyarlılık ve kültürel zekâya ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 193-202. https://doi.org/10.18506/anemon.419526
  • Aliyev, R. (2011). Farklı kültürlerden gelen yükseköğretim öğrencilerinin eğitim ortamlarındaki ilk etkileşim algılarının ve kültürlenme düzeylerinin incelenmesi [Unpiblisded Ph.D. Dissertation]. Ankara Üniversitesi.
  • Aliyev, R. & Öğülmüş, S. (2016). Yabancı uyruklu öğrencilerin kültürlenme düzeylerinin incelenmesi. Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 89-123.
  • Amiri, A. N., Seyed M. M. & Masoumeh, K. (2010). Studying the relationship between cultural intelligence and employees’ performance. European Journal of Scientific Research, 42(3), 432-427.
  • Ang, S., Van Dyne, L. & Koh, C. (2006). Personality correlates of the four-factor model of cultural intelligence. Group and Organization Management, 31(1), 100-123. https://doi.org/10.1177/1059601105275267
  • Ang, S., Van Dyne, L., Koh, C., Ng, K., Klaus J., T., Tay, C., & Chandraseka, N. (2007). Cultural intelligence: Its measurement and effects on cultural judgment and decision making, cultural adaptation and task. Management and Organization Review, 3(3), 335-371.
  • Appiah, K. K., Habermas, J., Rockefeller, S., Walzer, M. & Wolf, S. (1994). Multiculturalism. A. Gutman (Ed.) New Jersey: Princeton University Press.
  • Bae, S. Y. & Song, H. (2017). Intercultural sensitivity and tourism patterns among international students in Korea: Using a latent profile analysis. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 22(4), 436-448. https://doi.org/10.1080/10941665.2016.1276087
  • Balcı, Ş. & Öğüt, N. (2019). Yabancı uyruklu üniversite öğrencileri arasında kültürleşme ve kültürleşme stratejileri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 49(1), 49-62.
  • Bennett, M. J. & Bennett, M. J. (1993). Intercultural sensitivity. Principles of training and development. Portland, OR: Portland State University, 25(21), 185-206.
  • Berry, J. W. (1997). Lead article immigration, acculturation, and adaptation. Applied Psychology: An International Review, 46(1), 5-68.
  • Berry, J. W., Phinney, J., Sam, D. L. & Vedder, P. (2006). Immigrant youth: Acculturation, identity, and adaptation. Applied Psychology, 55(3), 303-332. https://doi.org/10.1111/j.1464-0597.2006.00256.x
  • Bhawuk, D.P.S. & Brislin, R. (1992). The Measurement of intercultural sensitivity using the concepts of individualism and collectivism. International Journal of Intercultural Relations, 16(4), 413-436.
  • Bosuwon, T. (2017). Social intelligence and communication competence: Predictors of students’ intercultural sensitivity. English Language Teaching, 10(2), 136-149. http://dx.doi.org/10.5539/elt.v10n2p136
  • Chen, G. M. & Starosta, W. J. (2000). The development and validation of the intercultural sensitivity scale. Human Communication, 3, 1-14.
  • Chen, G. M. (2005). A model of global communication competence. China Media Research, 3-11.
  • Cohen, L., Manion, D. & Morrison, K. (2007). Research methods in Education.: Rutledge.
  • Çelik, M. & Eflatun, M. (2020). Kültürel zekanın sosyo-kültürel uyum üzerine etkisi: Çok kültürlü bir araştırma. Antalya Bilim Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 62-78.
  • Crowne, K. A. (2008). What leads to cultural intelligence? Business Horizons, 51(5), 391-399.
  • Earley, C. & Ang, S. (2003). Cultural intelligence: Individual interactions across cultures.: Stanford University Press.
  • Gülnar, B. (2011). Yabancı öğrencilerde kültürleşme ve medya kullanımı. Global Media Journal, 2(3), 51-68.
  • Günay, D. & Günay, A. (2011). 1933’den günümüze Türk yükseköğretiminde niceliksel gelişmeler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(1), 1-22. http://dx.doi.org: 10.5961/jhes.2011.001
  • Hair, J., Bush, R., & Ortinau, D. (2003). Marketing Research: Within a changing information environment. McGraw- Hill.
  • Hazır, E. (2019). Öğrencilerin kültürel zekâ düzeyleri (Cq) ile iletişim becerileri arasındaki ilişki: Bir model analizi [Unpiblisded Master’s Thesis]. Kırıkkale Üniversitesi.
  • İlhan, M. & Çetin, B. (2014). Kültürel zekâ ölçeği’nin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 94-114.
  • Karasar, N. (2017). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayıncılık.
  • Kaur, K. & Pany, S. (2018). Cultural intelligence and cross-cultural adjustment of foreign students in Punjab: A relationship study. Online International Interdisciplinary Research Journal, 8(2), 232–242. http://210.212.34.21/handle/32116/2187
  • Koçak, S. & Özdemir, M. (2015). Öğretmen adaylarının çok kültürlü eğitime yönelik tutumlarında kültürel zekânın rolü. İlköğretim Online, 14(4), 1352-1369.
  • Konate, T. (2018). Yabancı öğrencilerin kültürel uyumunda kültürel zekânın etkisi [Unpiblisded Master’s thesis]. Akdeniz Üniversitesi.
  • Külli, B. (2019). Kültürel zekâ ve kültürlerarası iletişim kaygısı arasındaki ilişki: Türkiye ve İngiltere örneği. [Master’s thesis]. İstanbul Üniversitesi.
  • Lawrence, N. (2011). The effects of cultural intelligence, self-efficacy and cross-cultural communication on cross cultural adaptation of international students in Taiwan [Master’s thesis]. National Taiwan Normal University.
  • MacNab, B. R., & Worthley, R. (2012). Individual characteristics as predictors of cultural intelligence development: The relevance of self-efficacy. International Journal of Intercultural Relations, 36(1), 62-71. https://doi.org/10.1016/j.ijintrel.2010.12.001
  • McMurray, A. A. (2007). Measuring intercultural sensitivity of international and domestic college students: The impact of international travel [Ph.D. Dissertation]. University of Florida.
  • Neuman, W. L. (2007). Basics of social research qualitative and quantitative approaches.: Allyn & Bacon.
  • Özçetin, S. (2013). Yükseköğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin sosyal uyumlarını etkileyen etmenler [Unpiblisded Master’s thesis]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Özdamar, K. (2004). Tabloların oluşturulması, güvenirlik ve soru analizi. Paket programlarla istatiksel veri analizi. Kaan Kitabevi.
  • Özdemir, K. (2019). Kültürel zekânın kültürlerarası duyarlılık üzerindeki etkisi [Unpiblisded Master’s thesis]. Hasan Kalyoncu Üniversitesi.
  • Özoğlu, M., Gür, B. & Coşkun, İ. (2012). Küresel eğilimler ışığında Türkiye’de uluslararası öğrenciler. Seta Yayıncılık.
  • Öztürk, E. (2005). Çoklu doğrusal regresyon modeli (Ş. Kalaycı Ed.). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. I, Asil Yayın Dağıtım.
  • Petrovic, D. S. (2011). How do teachers perceive their cultural intelligence? Proceida Social and Behavioral Sciences, 11, 276-280. doi: 10.1016/j.sbspro.2011.01.076
  • Redfield, R., Linton, R. & Herskovits, M. J. (1936). Memorandum for the study of acculturation. American Anthropologist, 38(1), 149-152.
  • Sert, D. Ş. (2015). Uluslararası göç yazınında bütünleyici bir kurama doğru. G. Ihlamur Öner, & A. Ş. Öner (Ed.). Küreselleşme çağında göç. İletişim Yayınları.
  • Şen, G. (2019). Kültürel zekâ ve kültürel adaptasyonun akademik performans üzerine etkisi: Üniversitelerdeki yabancı uyruklu öğrencilerle yapılan bir araştırma [Master’s thesis]. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi.
  • Templer, K., Tay, C. & Chandrasekar, N. (2006). Motivational cultural intelligence, realistic job preview, realistic living conditions preview, and cross-cultural adjustment. Group & Organization Management, 31(1), 154-173. https://doi.org/10.1177/10596011052752
  • Thomas, D. C. & Inkson, K. (2003). People skills for global business: Cultural intelligence. Berrett-Koenler.
  • Tsai, T., & Lawrence, N. (2011). The relationship between cultural intelligence and cross-cultural adaptation of international students in Taiwan. In International Conference on Management (ICM). Taiwan.
  • Tutuş, G. (2020). Çokkültürlü ortamda kültürel zekânın kültürlerarası duyarlılık üzerine etkisi: Portekiz örneği [Unpiblisded Master’s thesis]. Hasan Kalyoncu Üniversitesi.
  • Uğur, M. (2019). Kültürlerarası duyarlılık ile kültürel zekâ arasındaki ilişkide çokkültürlü eğitim tutumu, empatik eğilim ve tükenmişliğin aracı rolü [Unpiblisded Master’s thesis]. Mersin Üniversitesi.
  • Üstün, E. (2011). Öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılık ve etnikmerkezcilik düzeylerini etkileyen etmenler [Master’s thesis]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Yılmaz, A. (2009). Public policies and public library-emergent literacy relationship in the USA. Bilgi Dünyası, 10(1), 80-93. https://doi.org/10.15612/BD.2009.294
  • Yoğurtçu, G. (2015). Çokkültürlü eğitim ortamlarında kültürlerarası iletişim ve kültürel zekâ: Kırgızistan üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1(3), 791-806. https://doi.org/10.24289/ijsser.279157
  • YÖK. (2020, September 21). Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi. https://istatistik.yok.gov.tr
  • Yuen, C. Y., & Grossman, D. (2009). The intercultural sensitivity of student teachers in three cities. Compare: A Journal of Comparative and International Education, 39(3), 349-365. https://doi.org/10.1080/03057920802281571
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Sosyolojisi
Bölüm Tam Sayı
Yazarlar

Elif Alkar 0000-0002-5048-6470

Emin Atasoy 0000-0002-6073-6461

Yayımlanma Tarihi 28 Mart 2024
Gönderilme Tarihi 6 Ağustos 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Alkar, E., & Atasoy, E. (2024). Investigation of The Relationship Between International Students’ Levels of Cultural Intelligence and Their Intercultural Sensitivity and Acculturation. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(63), 28-41. https://doi.org/10.53568/yyusbed.1338730

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.