Masal yüzyıllar boyunca kuşaklar arası aktarımı sağlamış bir yapıya sahiptir. Eski ve asıl formları herhangi bir formel yapı ile başlayan masallar modern edebiyat çizgisinde, yapısal özellikleri bakımından geçmiş örneklerini pek yansıtmasa da içerik özellikleri olarak günümüzde varlığını korumaktadır. Farklı yazınsal türlerde masal özelliklerini görmek son derece olağandır. Her ne kadar farklı dönem ürünleri olsa da edebi ürünler birbirinden etkilenen ve birbirini besleyen bir özelliğe sahiptir. Folklorik ürünler arasında bulunan ve toplumsal zeminlerde ortak özellikler gösteren kültürel aktarım noktasında son derce önemli olan masallar birçok bilim adamı tarafından analiz edilmiştir. Masal yapısal ve biçimsel özelliklerine göre irdelenmiş faklı tasniflerle ortaya konulmuştur. Max Lüthi de masalları beş ilkeyle açıklamaktadır. Günümüzde modern eserlerin ötesinde görülen, bünyesinde pek çok anlatı ögesini barındıran postmodern anlatılarda da halk edebiyatı ürünlerinden izler görmek son derece mümkündür. Hasan Ali Toptaş’ın Bin Hüzünlü Haz isimli eseri postmodern çizgide olması ve masal unsurları içermesi bakımından dikkate alınması gereken bir eserdir. Bundan dolayı eser, Max Lüthi ilkeleri ve postmodern açıdan incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tam Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2018 |
Gönderilme Tarihi | 12 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 41 |
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.