Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

LANGUAGE, LITTERATURE, CULTURE, SOCIETY AND EDUCATION IN THE CONTEXT OF RELATIONS

Yıl 2018, Sayı: 39, 109 - 124, 27.03.2018

Öz

In this work, by defining the concepts of language, writing, culture and society and we discussed the relations between these basic elements in a society.. We tried to show that national consciousness is necessary in the process of building the future of societies and that this national consciousness has developed in society through language and writing. We stated that the culture which forms the basis of the relationship between the past of society and the future to be a nation’s own self, that it carries the traces of its own past and that every nation should protect and develop its own culture, language and writing. We tried to show that these national elements should not be neglected in a society. In case of neglect it would be possible for the nation to disappear through the world. Language, writing, culture and education are a must for a society. Education is to acquire the knowledge and attitudes desired. These national elements, which form the basic stones of society, must be provided, protected and developed by the state. It can be collect only to the society by the way a good national education. Education is of great importance in the process of shaping the future of a society. It is essential that a nation’s education is national. Education should fallow innovations, technological developments and scientific process integrating with the values of their own society. 

Kaynakça

  • Ali Boucha, A. (1978). La Pédagogie du Français Langue Etrangère. Paris: Hachett. A. Hayek, F. (1996). Adaletin ve Politik İktisadın Liberal İlkelerinin Yeni Bir İfadesi. Hukuk Yasama ve Özgürlük, Kurallar ve Düzen. Cilt 1, Çev. Atilla Yayla, Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Arık, İ. A. (1990). Yaratıcılık. Kültür Bakanlığı 790, Kültür Eserleri 88, Ankara: Metropol Matbaası. Aytaç, K. (1980). Avrupa Eğitim Tarihi, Aydınlık Çağdan 19. Yüzyılın sonlarına Kadar. Eğitim Tarihi Serisi -1: II. Basım, Ankara: Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Yayınları- 225. Barth, H. (1898). Le Droit du Croissant. Paris: Traduit de l’Allemand par Joseph Aymeric. Bülbül, M. (2011). Yazın Eğitimi ile Dil Eğitimi. Konya: Çizgi Kitabevi. Dubois J., Lagane R. (1973). La Nouvelle Grammaire du Français. Paris: Larousse. Genç, H. N. (2007). Varoluş-Bilinç Ekseninde İki Uyumsuz Tiyatro Yazarı ve İki Oyun: Ionesco (Ders) Tardieu (Gereksiz Terbiye). Selçuk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Edebiyat Dergisi, Sayı:18, Konya. Günday, R. (2007). Edebi Metinlerin İncelenmesi Ve Öğretimi. İstanbul: Çantay Kitabevi. Nurlu, M. (2011). Fransa’da Eğitim Öğretim. Ankara: Grafiker Yayınları. Solmaz, M. (2017) Farklı Kültürlerin Buluşma Noktası: Karşılaştırmalı Edebiyat. Researcher: Social Science Studies, Cilt 5, Sayı 9, Ankara. Türk Dili İçin (1966). Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü yayınları: 25, Seri: IV, Sayı A5 Ankara. Vıgner, G., Martın A. (1976). Le Français Techniques, Collection le français dans le monde. Paris: Librairies Hachette et Larousse. Tonyukuk Yazıtı, http://aton.ttu.edu/pdf/Eski_Turk_Yazitlari_Part_4.pdf Türk Dili ve Edebiyatı Dersleri Kaynak Sitesi, (2007), https://www.turkedebiyati.org/turk_dili/iletisim_dil_kultur.html Yörük, İ. (2007). Çoklu Zeka Kuramının İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi Amaçlarının Gerçekleşme Düzeyine Etkisi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri (Din Eğitimi) Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara.

İLİŞKİLER BAĞLAMINDA DİL, YAZIN, KÜLTÜR, TOPLUM VE EĞİTİM

Yıl 2018, Sayı: 39, 109 - 124, 27.03.2018

Öz

Bu çalışmada dil, yazın, kültür ve toplum kavramlarını tanımlayarak bir toplumdaki bu temel unsurlar arasındaki ilişkileri irdeledik. Milli şuurun toplumların geleceğini inşa etme sürecinde gerekli olduğunu ve bu milli şuurun dil ve yazın aracılığı ile toplumda geliştiğini göstermeye çalıştık. Toplumun geçmişi ile geleceği arasındaki ilişkinin temelini oluşturan kültürün bir milletin kendi öz benliği olduğunu, kendi geçmişinin izlerini taşıdığını ve her milletin kendi kültürünü, dilini ve yazınını koruması, geliştirmesi gerektiğini ifade ettik. Bu milli unsurların ihmal edilmemesi gerektiği, ihmal edilmesi durumunda o milletin dünya üzerinden yok olmasının gerçekleşebileceğini göstermeye çalıştık. Dil, yazın, kültür bir toplumun olmasa olmazlarıdır. Eğitim ise istendik bilgi ve davranışların kazandırılmasıdır. Toplumun temel taşlarını oluşturan bu milli unsurların devlet eliyle verilmesi, korunması ve geliştirilmesi gerekir. Bu da ancak iyi bir milli eğitim ile topluma kazandırılır. Eğitim de toplumun istikbalinin şekillendirilmesi sürecinde oldukça önem arz eder. Bir milletin eğitiminin milli olması şarttır. Eğitim kendi toplumunun değerleri ile bütünleşerek yenilikleri, teknolojik gelişmeleri ve bilimi takip etmelidir. 

Kaynakça

  • Ali Boucha, A. (1978). La Pédagogie du Français Langue Etrangère. Paris: Hachett. A. Hayek, F. (1996). Adaletin ve Politik İktisadın Liberal İlkelerinin Yeni Bir İfadesi. Hukuk Yasama ve Özgürlük, Kurallar ve Düzen. Cilt 1, Çev. Atilla Yayla, Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Arık, İ. A. (1990). Yaratıcılık. Kültür Bakanlığı 790, Kültür Eserleri 88, Ankara: Metropol Matbaası. Aytaç, K. (1980). Avrupa Eğitim Tarihi, Aydınlık Çağdan 19. Yüzyılın sonlarına Kadar. Eğitim Tarihi Serisi -1: II. Basım, Ankara: Ankara Üniversitesi, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Yayınları- 225. Barth, H. (1898). Le Droit du Croissant. Paris: Traduit de l’Allemand par Joseph Aymeric. Bülbül, M. (2011). Yazın Eğitimi ile Dil Eğitimi. Konya: Çizgi Kitabevi. Dubois J., Lagane R. (1973). La Nouvelle Grammaire du Français. Paris: Larousse. Genç, H. N. (2007). Varoluş-Bilinç Ekseninde İki Uyumsuz Tiyatro Yazarı ve İki Oyun: Ionesco (Ders) Tardieu (Gereksiz Terbiye). Selçuk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Edebiyat Dergisi, Sayı:18, Konya. Günday, R. (2007). Edebi Metinlerin İncelenmesi Ve Öğretimi. İstanbul: Çantay Kitabevi. Nurlu, M. (2011). Fransa’da Eğitim Öğretim. Ankara: Grafiker Yayınları. Solmaz, M. (2017) Farklı Kültürlerin Buluşma Noktası: Karşılaştırmalı Edebiyat. Researcher: Social Science Studies, Cilt 5, Sayı 9, Ankara. Türk Dili İçin (1966). Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü yayınları: 25, Seri: IV, Sayı A5 Ankara. Vıgner, G., Martın A. (1976). Le Français Techniques, Collection le français dans le monde. Paris: Librairies Hachette et Larousse. Tonyukuk Yazıtı, http://aton.ttu.edu/pdf/Eski_Turk_Yazitlari_Part_4.pdf Türk Dili ve Edebiyatı Dersleri Kaynak Sitesi, (2007), https://www.turkedebiyati.org/turk_dili/iletisim_dil_kultur.html Yörük, İ. (2007). Çoklu Zeka Kuramının İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi Amaçlarının Gerçekleşme Düzeyine Etkisi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri (Din Eğitimi) Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Tam Sayı
Yazarlar

Deniz Küzeci

Yayımlanma Tarihi 27 Mart 2018
Gönderilme Tarihi 22 Şubat 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 39

Kaynak Göster

APA Küzeci, D. (2018). İLİŞKİLER BAĞLAMINDA DİL, YAZIN, KÜLTÜR, TOPLUM VE EĞİTİM. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(39), 109-124.

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.