Bu çalışma, Türkiye ve Güney Carolina ilkokul ve ortaokul Sosyal Bilgiler Öğretim Programında yer alan tarih disiplini ilgili kazanımları karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Nitel araştırma yaklaşımı benimsenerek gerçekleştirilen araştırmanın verileri doküman incelemesi yoluyla elde edilmiştir. Yapılan karşılaştırma çalışmasında elde edilen bulgular incelendiğinde; Güney Carolina 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Programında ABD’nin kapsamlı bir tarihine; 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Programında ABD’nin yeniden yapılanma sürecinden günümüze kadar uzanan sürece; 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Programında ilk insandan Avrupa keşif çağına kadar geçen sürede önemli olaylara ve şahıslara; 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Programında 1600 yılından ta günümüze kadar geçen tarihi sürece; 8. Sınıf Sosyal Bilgiler Programında bir millet olarak ABD’nin gelişiminde Güney Carolina’nın tarihinin ve halkının oynadığı role odaklanıldığı görülmektedir. Türkiye Sosyal Bilgiler Öğretim Programı incelendiğinde ilkokul ve ortaokul Sosyal Bilgiler Öğretim programında tarih disiplini ile ilgili konulara Kültür ve Miras öğrenme alanı içinde yer verildiği; 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Programında aile birliği, kültürel mirasa duyarlılık ve vatanseverlik gibi değerlere yer verildiği; 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Programında Anadolu ve Mezopotamya uygarlıklarına; Orta Asya’da kurulan ilk Türk devletlerine, İslamiyet’in doğuşuna, Türklerin İslamiyet’i kabul edişine; tarihi ticaret yollarına;7. Sınıf Sosyal Bilgiler Programında Osmanlı Devleti’nin kuruluş ve duraklama sürecine; Avrupa’da ortaya çıkan önemli (reform gibi) hareketlere yer verildiği görülmektedir.
Sosyal Bilgiler Öğretim Programı tarih kazanım Türkiye Güney Carolina
The aim of the study is to compare the achievements related to the history discipline in primary and secondary school social studies curriculum in Turkey and South Carolina. In the research, Document analysis method, which is one of the qualitative data collection methods, was utilised. When the findings obtained in the comparison study were examined, it is observed that the focal point is as follows: the comprehensive history of the US in the South Carolina Primary School 4th Grade Social Studies Curriculum; the restructuring process of the USA to the present day in 5th Grade Social Studies Curriculum; important events and people from the first human to the European age of discovery in the 6th Grade Social Studies Curriculum; the period from the year 1600 to the present in the 7th Grade Social Studies Curriculum; the role of history and people of South Carolina in the development of the US as a nation in the 8th Grade Social Studies Curriculum. When the Social Studies Curriculum of Turkey is examined it is seen that primary and secondary school Social Studies Curriculum includes history topics within the context of Culture and Heritage; values such as family unity, cultural heritage sensitivity and patriotism in the 5th Grade Social Studies Curriculum; Anatolian and Mesopotamian civilizations; the first Turkish states established in Central Asia; the birth of Islam; the acceptance of Islam by the Turks; historic trade routes in 6th Grade Social Studies Curriculum; the establishment and regression of the Ottoman Empire; the significant movements which emerged in Europe (such as Reform) in 7th Grade Social Studies Curriculum.
Social Studies Curriculum history achievements Turkey South Carolina
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tam Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2021 |
Gönderilme Tarihi | 16 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 51 |
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.