Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı verilerine göre Türkiye'de ilk Covid-19 vakası 11.03.2020'de görülmüştür. Türkiye salgın nedeniyle öncelikli halk sağlığı önlemlerini uygulamaya koymuştur. Bu bağlamda, devlet ve vakıf üniversitelerinde üç hafta, ilk ve orta okullarda bir hafta süreyle eğitime ara verilmesi, ileride ise eğitime uzaktan devam edilmesi kararlaştırılmıştır. Karar 16.03.2020 tarihinde yürürlüğe girmiştir. Anılan tarihten itibaren eğitim-öğretim faaliyetleri üniversite senatolarında alınan kararlar çerçevesinde internet üzerinden senkron ve asenkron olarak yürütülmektedir. Uzaktan eğitim sistemi altyapısına sahip olan Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi’nde alınan önlemlerin uygulanması bağlamında senkron ve asenkron derslerin anında düzenlenmesi mümkün olmuştur. VYYÜ Edebiyat Fakültesi ve Turizm Fakültesi'nde seçmeli yabancı dil statüsünde Rusça dersleri senkron ve asenkron olarak kesintisiz gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada, VYYÜ tarafından pandemi sırasında yürütülen eğitim faaliyetleri kapsamında, 2019-2020 (bahar) ve 2020-2021 (güz) akademik yıllarında asenkron / senkron yürütülen Rusça derslerinin verimliliğini, öğrencilerin süreçte karşılaştıkları zorlukları ve öğrencilerin uzaktan öğrenim sürecindeki uyum mekanizmalarını ve başarılarını belirlemeye imkân tanıyan veri analizi anketi yapılmıştır. Çalışmanın amacı, uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin Rusça derslerine adaptasyonunu ve başarısını etkileyen faktörleri belirlemektir. Ayrıca yazar, öğrencilerin kayıtlı oldukları bölümlerin genel derslerinin ve seçmeli Rusça derslerinin demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemeyi amaç edinmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulguların analizi IBM SPSS programı V22.0 sürümü ile yapılmıştır.
According to Ministry of Health of Republic of Turkey data, the first case of Covid-19 in Turkey was reported on March 11, 2020. In the epidemic context, Turkey has implemented priority public health measures. It was decided to suspend education at public and private universities for three weeks, in primary and secondary schools for a week, and continue distance learning in the future in order to prevent the spread of the pandemic in the country. The aforementioned decision came into force and began to be implemented on March 16, 2020. Since the relevant date, educational activities have been carried out both synchronously and asynchronously via the internet within the framework of decisions adopted by the senates of the universities. In the context of the implementation of the measures taken by Van Yüzüncü Yıl University, which has the infrastructure of the distance education system, it became possible to immediately organize training courses synchronously and asynchronously. Without interruption Russian language courses with the status of optional foreign language at Faculty of Humanities and Faculty of Tourism of VYYU were conducted asynchronously and synchronously. In this study, as part of educational activities conducted by VYYU during the pandemic, a questionnaire was used to measure the effectiveness of asynchronous / synchronous Russian courses in the academic years 2019-2020 (spring) and 2020-2021 (fall), data analysis which made it possible to identify the difficulties that students face in this process, to determine the adaptive mechanisms and success of students in the process of distance learning of Russian language. The aim of the study is to reveal the factors affecting the adaptation and success of students in the Russian language lessons in the process of distance learning. In addition, the author set herself the task of determining whether the general courses of the departments, which were chosen by students, and the courses of the Russian language differ in demographic characteristics. The analysis of the findings obtained as a result of the research was performed with the IBM SPSS program V22.0.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tam Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: Van Özel Sayısı |
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.