Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitici Oyuncaklarla Verilen Kavram Eğitiminin Çocukların Temel Kavram Kazanımına Etkisinin İncelenmesi

Yıl 2021, Sayı: 54, 239 - 266, 31.12.2021
https://doi.org/10.53568/yyusbed.1052436

Öz

Araştırmanın amacı, “Eğitici Oyuncaklarla Verilen Kavram Eğitimi’nin 60-72 Aylık Çocukların Temel Kavram Kazanımına Etkisi”ni incelemektir. Araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Ankara ili Pursaklar ilçesi Milli Eğitim Bakanlığı’na (MEB) bağlı bağımsız anaokullarına devam eden, tipik gelişim gösteren 60-72 aylık çocuklar oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, bağımsız anaokullarına devam eden 60-72 aylık çocuklar arasından tesadüfî olarak seçilen 65 çocuk oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak; “48-72 Aylık Çocuklar İçin Temel Kavram Kazanımını Değerlendirme Ölçeği”, “Sınıf İçi Eğitici Oyuncak Ortamını Değerlendirme Formu” , “Evde Eğitici Oyuncak Ortamını Değerlendirme Formu”, “Öğretmen Gözlem Formu”, “Öğretmen Görüşme Formu” ve “Ebeveyn Görüşme Formu” kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, deney ve kontrol grubu ön-test puan karşılaştırmalarında anlamlı düzeyde fark bulunmazken, son-test puan ortalamalarında deney grubunun lehine anlamlı düzeyde fark olduğu belirlenmiştir. Deney grubu ön-test/son-test puan ortalamaları karşılaştırıldığında son test lehine anlamlı düzeyde fark bulunurken, kontrol grubu ön-test/son-test puan ortalamaları karşılaştırıldığında matematik alt ölçek puanları ile toplam puanlarında anlamlı düzeyde fark bulunmuştur.

Kaynakça

  • Akaroğlu, E. G. & Dereli E. (2012). Okul Öncesi Çocukların Görsel Algı Eğitimlerine Yönelik Geliştirilmiş Eğitici Oyuncakların Çocukların Görsel Algılarına Etkisi. Zeitschrift Für Die Welt Der Türken Journal Of World Of Turks, 4(1), 201-222.
  • Alabay, E. (2006). Altı Yaş Okul Öncesi Dönemi Çocuklarına Bilgisayar Destekli Matematiksel Kavramların Öğretimi. (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Almeida, A. I. (2007). Creative Dance and Cognition: A Study on Physical Expression of Concepts. (Unpublished Master’s Thesis). University of Alberta, Kanada.
  • Almqvist, B. (2004). Educational Toys, Creative Toys. Toys, Play, and Child Development. Goldstein, Jeffrey (Ed.), Toys and Play, Chıld Development (s. 46-67). The Netherlands: Cambrıdge Unıversıty.
  • Angın, D. E. (2013). Proje Temelli Eğitim Programının 60-71 Aylık Çocukların Kavram Gelişimine Etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Aydoğan Akuysal, S. (2007). 6 Yaş Çocuklarının Geometrik Şekil ve Sayı Kavramlarının Gelişiminde Kavram Eğitim Programının Etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Baki, A. ve Gökçek, T. (2012). Karma Yöntem Araştırmalarına Genel Bir Bakış. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 1-21.
  • Bracken, B. A. ve Crawford, E. (2010). Basic Concepts in Early Childhood Educational Standards: A 50-State Review. Early Childhood Education Journal, 37(5), 421–430.
  • Breaken, B. A. ve Panter, J. E. (2011). Usıng the Bracken Basıc Concept Scale and Bracken Concept Development Program in the Assessment and Remediation of Young Children’s Concept Development. Psychology in the Schools, 48(5), 464-475.
  • Boistvert, K. (2003). An Exploratory Study of The Development of the Boehm Test of Basic Concepts, Third Edition: Preschool Tactile Version. (Unpublished Doctoral Thesis). Columbia University, New York.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • Charlesworth, R. ve Lind, K. K. (2010). Math and Science for Young Children. U.S.A: Cengage Learning.
  • Cross, C. T., Woods, T. A., ve Schweingruber, H. (2009). Mathematics Learning in Early Childhood Paths Toward Excellence and Equity. U.S.A.: The National Academies Press.
  • Demir, N. ve Kabadayı, A. (2008). Erken yaşta renk kavramının kazandırılmasında bilgisayar destekli ve geleneksel öğretim yöntemlerinin karşılaştırılması. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5(1),1-18.
  • Decortin, C. E. (2015). What Makes A Toy Educational? The Impact of Educational Toys on Spatial Development in Preschoolers. (Master’s Thesis). Tufts Unıversıty, Boston.
  • Eagleman, D. (2016). What is Reality?. London: Blink Films.
  • Ferretti, T. R., Mcrae, K. ve Hatherell, A. (2001). Integrating Verbs, Situation Schemas, and Thematic Role Concepts. Journal of Memory and Language, 44(4), 516–547.
  • Gürkan, B. (2002). Bilgi, Bilim, Bilimsellik Kavramları. Us Düşün ve Ötesi, Değerler Sorunu, 6, Erişim: http://www.dusunuyorumdergisi.com/us_dusun/degerler-sorunu-sayi-6/.
  • Hartman, H. (1986) . New Educational Toys Expand Knowledge and Skills, Day Care and Early Educatıon,13(3), 40-41.
  • Hooper, D., Coughlan, J., ve Mullen, M. (2008). Structural Equation Modelling: Guidelines For Determining Model Fit. Electronic Journal of Business Research Methods, 6(1), 53- 60.
  • Hu, L. T., ve Bentler, P. M. (1999). Cut off Criteria for Fit İndexes in Covariance Structure Analysis: Conventional Criteria Versus New Alternatives. Structural Equation Modeling: A Multidisciplinary Journal, 6(1), 1-55.
  • Juan, S.Y. (2000). A Correlatıonal Study of the Behavıor Profıles and Self- Concept Scores of Young Chıldren Form Taıwan. (Unpublished Doctoral Thesis). Unıversıty of Northern Colorado, Greeley.
  • Kesicioğlu, O.S., Alisinanoğlu, F. ve Tuncer, A. T. (2011). The Analysis of Kindergarteners` Recognition Degrees of Geometric Shapes, Elementary Education Online, 10(3), 1093- 1111.
  • Kırlar, B. (2006). Altı Yaş Çocuklarına Bazı Matematiksel Kavramları Kazandırmada Yapılandırılmış ve Geleneksel Yöntemlerin Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Lıebenau, K. L. (1993). The Impact of Toy Type on Gırls’ Subsequent Aggressıve, Cooperatıve, And Nurturant Behavıors. (Unpublished Doctoral Thesis). California School of Professional Psychology, Fresno Campus.
  • Logan Strom, A. (1999). Gender Dıfferences in Scıence Achıevement: A Focus on Toy Experıences. (Unpublished Master’s Thesis). Faculty of California State University, Fullerton.
  • Marocha, A.ve Narang, D. (2008). Enhancing Concept of Preschoolers Through Intervention. Journal of Human Ecology, 24(1), 65-69.
  • MEB, (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara.
  • Neuman, W. L. (2008) .Understanding Research. Boston: Pearson.
  • Niessen, L. N. (2003). Intercorrelations among Emergent Literacy Skills, (Unpublished Doctoral Thesis). University of Kansas, United States.
  • Ogata, A. F. (2004). Creative Playthings Educational Toys and Postwar American Culture. Winterthur Portfolio, 39( 2), 129-156.
  • Okur Akçay, N. (2014). Zıt Kavramların Öğretilmesinde Birlikte Öğrenme Yönteminin Etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 398-405.
  • Özden M. (2017) Okuma ile İlgili Kavramlar ve Okuma Becerisinin Diğer Dil Becerileri ile İlgisi. Educational and Social Science, 20, 519-537.
  • Piasta, S. B., Pelatti, C. Y., ve Miller, H. L. (2014). Mathematics and Science Learning Opportunities in Preschool Classrooms. Early Education and Development, 25, 445–468.
  • Pica, R. (2014). Early Elementary Children Moving and Learning: A Physical Education Curriculum. Huntsville: Redleaf Press.
  • Sandall, I. S. ve Schwartz, I. S. (2008). Building Blocks for Teaching Preschoolers with Special Needs. Kanada: Brookers Publishing.
  • Scott, P. H. (1997). Developing Science Concepts in Secondary Classrooms: An Analysis of Pedagogical İnteractions from A Vygotslcian Perspective. (Unpublished Master’s Thesis). University of Leeds School of Education, United Kingdom.
  • Shaw, D. (2007). Home Literacy Activities As Mean Parental Support for Children’s Reading Development. (Unpublished Doctoral Thesis). The University Guelph, Ontario.
  • Slusser, E. B. (2010). The Development of Number Concepts: Discrete Quantification and Numerosity. (Unpublished Doctoral Thesis). Unıversıty of Calıfornıa, Irvıne.
  • Sucuoğlu, B., Büyüköztürk, Ş. ve Ünsal, P. (2008). Türk Çocuklarının Temel-İlişkisel Kavram Bilgilerinin Değerlendirilmesi. Elementary Education Online, 7(1), 203-217.
  • Şirin, S. (2011). Anaokuluna Devam Eden Beş Yaş Grubu Çocuklara Sayı Ve İşlem Kavramlarını Kazandırmada Oyun Yönteminin Etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Tabachnick, B. G., Fidell, L. S., ve Osterlind, J. (2001). Using Multivariate Statistics. New York: Pearsons.
  • Thornton, J. S., Crim, C. L., ve Hawkins, J. (2009). The Impact of An Ongoing Professional Development Program on Prekindergarten Teachers’ Mathematics Practices. Journal of Early Childhood Teacher Education, 30, 150–161.
  • Topal, M. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Stresle Başa Çıkma Stilleri İle Pozitif ve Negatif Duygu Arasındaki İlişki. (Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Ünal, K. (2013). Okul Öncesi Eğitime Devam Eden Çocukların Sabah, Öğle, Akşam Kavramlarının Öğretilmesi Sürecinin İncelenmesi. Middle Eastern ve African Journal of Educational Research, 5, 83-95.
  • Yaman, Baydar, I. (2019). Eğitici Oyuncaklarla Verilen Kavram Eğitiminin Çocukların Temel Kavram Kazanımına Etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yazıcı, E. (2013). Okuma Yazma Becerilerini Destekleyici Duyu Eğitimi Programının 61-66 Aylık Çocukların Okuma Yazma Becerilerine Etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yoleri (2010). Bracken Temel Kavram Gelişimi Ölçeği İfade Edici Türkçe Formunun Oluşturulması ve Temel Kavramlarla Kişilerarası Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Yoleri ve Sevinç, M. (2011). Bracken Temel Kavram Ölçeği İfade Edici Formunun Türkçeye Uyarlanması. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,4(2), 505-522.
  • Yurdugül, H. (Eylül, 2005). Ölçek Geliştirme Çalışmalarında Kapsam Geçerliği İçin Kapsam Geçerlik İndekslerinin Kullanılması. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Denizli.
  • Wasik, B. A., Bond, M. A. ve Hindman, A. (2006). The Effects of A Language and Literacy Intervention on Head Start Children and Teacher. Journal of Educational Psychology, 98(1), 63–74.
  • Wilhjelm, N. K. (2004). Contexts For Facilitating Emergent Literacy in Typically Developing Preschoolers. (Unpublished Master’s Thesis). East Tennessee State University, United States.

Investigation of the Effect of Concept Education Given through Educative Toys on the Learning Outcome of Basic Concept

Yıl 2021, Sayı: 54, 239 - 266, 31.12.2021
https://doi.org/10.53568/yyusbed.1052436

Öz

The purpose of the study was to investigate “The Effect of Education of Concepts Given through Educative Toys on the learning outcome of the basic concept of Children at the age of 60-72 Months”. The population of the study was made up of children at the age of 60-72 months with typical development attending to independent kindergartens acting under the Ministry of Education in the city of Ankara, the central town of Pursaklar in the educational year of 2017-2018. The working group of the study was made up of 65 children chosen randomly among 60-72 month-old children attending to an independent kindergarten. As the data collection tool, “The Scale of Learning Outcome of Basic Concept for Children at the age of 48-72 Months”, “Evaluation Form of Educational Toy Environment in Classroom”, “Evaluation Form of Educational Toy Environment at Home”, “Teacher Observation Form”, “Teacher Interview Form”, and “Parent Interview Form” were used. At the end of the study, while no significant difference was found in the comparison of pre-test scores in test and control groups, a significant difference was found in the post-test mean scores in favour of the test group. Upon the comparison of pre and post-test mean scores of the test group, no significant difference was found in favour of the post-test while a significant difference was found in the mathematics sub-scale scores and total scores.

Kaynakça

  • Akaroğlu, E. G. & Dereli E. (2012). Okul Öncesi Çocukların Görsel Algı Eğitimlerine Yönelik Geliştirilmiş Eğitici Oyuncakların Çocukların Görsel Algılarına Etkisi. Zeitschrift Für Die Welt Der Türken Journal Of World Of Turks, 4(1), 201-222.
  • Alabay, E. (2006). Altı Yaş Okul Öncesi Dönemi Çocuklarına Bilgisayar Destekli Matematiksel Kavramların Öğretimi. (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Almeida, A. I. (2007). Creative Dance and Cognition: A Study on Physical Expression of Concepts. (Unpublished Master’s Thesis). University of Alberta, Kanada.
  • Almqvist, B. (2004). Educational Toys, Creative Toys. Toys, Play, and Child Development. Goldstein, Jeffrey (Ed.), Toys and Play, Chıld Development (s. 46-67). The Netherlands: Cambrıdge Unıversıty.
  • Angın, D. E. (2013). Proje Temelli Eğitim Programının 60-71 Aylık Çocukların Kavram Gelişimine Etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Aydoğan Akuysal, S. (2007). 6 Yaş Çocuklarının Geometrik Şekil ve Sayı Kavramlarının Gelişiminde Kavram Eğitim Programının Etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Baki, A. ve Gökçek, T. (2012). Karma Yöntem Araştırmalarına Genel Bir Bakış. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 1-21.
  • Bracken, B. A. ve Crawford, E. (2010). Basic Concepts in Early Childhood Educational Standards: A 50-State Review. Early Childhood Education Journal, 37(5), 421–430.
  • Breaken, B. A. ve Panter, J. E. (2011). Usıng the Bracken Basıc Concept Scale and Bracken Concept Development Program in the Assessment and Remediation of Young Children’s Concept Development. Psychology in the Schools, 48(5), 464-475.
  • Boistvert, K. (2003). An Exploratory Study of The Development of the Boehm Test of Basic Concepts, Third Edition: Preschool Tactile Version. (Unpublished Doctoral Thesis). Columbia University, New York.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • Charlesworth, R. ve Lind, K. K. (2010). Math and Science for Young Children. U.S.A: Cengage Learning.
  • Cross, C. T., Woods, T. A., ve Schweingruber, H. (2009). Mathematics Learning in Early Childhood Paths Toward Excellence and Equity. U.S.A.: The National Academies Press.
  • Demir, N. ve Kabadayı, A. (2008). Erken yaşta renk kavramının kazandırılmasında bilgisayar destekli ve geleneksel öğretim yöntemlerinin karşılaştırılması. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5(1),1-18.
  • Decortin, C. E. (2015). What Makes A Toy Educational? The Impact of Educational Toys on Spatial Development in Preschoolers. (Master’s Thesis). Tufts Unıversıty, Boston.
  • Eagleman, D. (2016). What is Reality?. London: Blink Films.
  • Ferretti, T. R., Mcrae, K. ve Hatherell, A. (2001). Integrating Verbs, Situation Schemas, and Thematic Role Concepts. Journal of Memory and Language, 44(4), 516–547.
  • Gürkan, B. (2002). Bilgi, Bilim, Bilimsellik Kavramları. Us Düşün ve Ötesi, Değerler Sorunu, 6, Erişim: http://www.dusunuyorumdergisi.com/us_dusun/degerler-sorunu-sayi-6/.
  • Hartman, H. (1986) . New Educational Toys Expand Knowledge and Skills, Day Care and Early Educatıon,13(3), 40-41.
  • Hooper, D., Coughlan, J., ve Mullen, M. (2008). Structural Equation Modelling: Guidelines For Determining Model Fit. Electronic Journal of Business Research Methods, 6(1), 53- 60.
  • Hu, L. T., ve Bentler, P. M. (1999). Cut off Criteria for Fit İndexes in Covariance Structure Analysis: Conventional Criteria Versus New Alternatives. Structural Equation Modeling: A Multidisciplinary Journal, 6(1), 1-55.
  • Juan, S.Y. (2000). A Correlatıonal Study of the Behavıor Profıles and Self- Concept Scores of Young Chıldren Form Taıwan. (Unpublished Doctoral Thesis). Unıversıty of Northern Colorado, Greeley.
  • Kesicioğlu, O.S., Alisinanoğlu, F. ve Tuncer, A. T. (2011). The Analysis of Kindergarteners` Recognition Degrees of Geometric Shapes, Elementary Education Online, 10(3), 1093- 1111.
  • Kırlar, B. (2006). Altı Yaş Çocuklarına Bazı Matematiksel Kavramları Kazandırmada Yapılandırılmış ve Geleneksel Yöntemlerin Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Lıebenau, K. L. (1993). The Impact of Toy Type on Gırls’ Subsequent Aggressıve, Cooperatıve, And Nurturant Behavıors. (Unpublished Doctoral Thesis). California School of Professional Psychology, Fresno Campus.
  • Logan Strom, A. (1999). Gender Dıfferences in Scıence Achıevement: A Focus on Toy Experıences. (Unpublished Master’s Thesis). Faculty of California State University, Fullerton.
  • Marocha, A.ve Narang, D. (2008). Enhancing Concept of Preschoolers Through Intervention. Journal of Human Ecology, 24(1), 65-69.
  • MEB, (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara.
  • Neuman, W. L. (2008) .Understanding Research. Boston: Pearson.
  • Niessen, L. N. (2003). Intercorrelations among Emergent Literacy Skills, (Unpublished Doctoral Thesis). University of Kansas, United States.
  • Ogata, A. F. (2004). Creative Playthings Educational Toys and Postwar American Culture. Winterthur Portfolio, 39( 2), 129-156.
  • Okur Akçay, N. (2014). Zıt Kavramların Öğretilmesinde Birlikte Öğrenme Yönteminin Etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 398-405.
  • Özden M. (2017) Okuma ile İlgili Kavramlar ve Okuma Becerisinin Diğer Dil Becerileri ile İlgisi. Educational and Social Science, 20, 519-537.
  • Piasta, S. B., Pelatti, C. Y., ve Miller, H. L. (2014). Mathematics and Science Learning Opportunities in Preschool Classrooms. Early Education and Development, 25, 445–468.
  • Pica, R. (2014). Early Elementary Children Moving and Learning: A Physical Education Curriculum. Huntsville: Redleaf Press.
  • Sandall, I. S. ve Schwartz, I. S. (2008). Building Blocks for Teaching Preschoolers with Special Needs. Kanada: Brookers Publishing.
  • Scott, P. H. (1997). Developing Science Concepts in Secondary Classrooms: An Analysis of Pedagogical İnteractions from A Vygotslcian Perspective. (Unpublished Master’s Thesis). University of Leeds School of Education, United Kingdom.
  • Shaw, D. (2007). Home Literacy Activities As Mean Parental Support for Children’s Reading Development. (Unpublished Doctoral Thesis). The University Guelph, Ontario.
  • Slusser, E. B. (2010). The Development of Number Concepts: Discrete Quantification and Numerosity. (Unpublished Doctoral Thesis). Unıversıty of Calıfornıa, Irvıne.
  • Sucuoğlu, B., Büyüköztürk, Ş. ve Ünsal, P. (2008). Türk Çocuklarının Temel-İlişkisel Kavram Bilgilerinin Değerlendirilmesi. Elementary Education Online, 7(1), 203-217.
  • Şirin, S. (2011). Anaokuluna Devam Eden Beş Yaş Grubu Çocuklara Sayı Ve İşlem Kavramlarını Kazandırmada Oyun Yönteminin Etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Tabachnick, B. G., Fidell, L. S., ve Osterlind, J. (2001). Using Multivariate Statistics. New York: Pearsons.
  • Thornton, J. S., Crim, C. L., ve Hawkins, J. (2009). The Impact of An Ongoing Professional Development Program on Prekindergarten Teachers’ Mathematics Practices. Journal of Early Childhood Teacher Education, 30, 150–161.
  • Topal, M. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Stresle Başa Çıkma Stilleri İle Pozitif ve Negatif Duygu Arasındaki İlişki. (Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Ünal, K. (2013). Okul Öncesi Eğitime Devam Eden Çocukların Sabah, Öğle, Akşam Kavramlarının Öğretilmesi Sürecinin İncelenmesi. Middle Eastern ve African Journal of Educational Research, 5, 83-95.
  • Yaman, Baydar, I. (2019). Eğitici Oyuncaklarla Verilen Kavram Eğitiminin Çocukların Temel Kavram Kazanımına Etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yazıcı, E. (2013). Okuma Yazma Becerilerini Destekleyici Duyu Eğitimi Programının 61-66 Aylık Çocukların Okuma Yazma Becerilerine Etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yoleri (2010). Bracken Temel Kavram Gelişimi Ölçeği İfade Edici Türkçe Formunun Oluşturulması ve Temel Kavramlarla Kişilerarası Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Yoleri ve Sevinç, M. (2011). Bracken Temel Kavram Ölçeği İfade Edici Formunun Türkçeye Uyarlanması. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,4(2), 505-522.
  • Yurdugül, H. (Eylül, 2005). Ölçek Geliştirme Çalışmalarında Kapsam Geçerliği İçin Kapsam Geçerlik İndekslerinin Kullanılması. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi’nde sunulmuş bildiri, Denizli.
  • Wasik, B. A., Bond, M. A. ve Hindman, A. (2006). The Effects of A Language and Literacy Intervention on Head Start Children and Teacher. Journal of Educational Psychology, 98(1), 63–74.
  • Wilhjelm, N. K. (2004). Contexts For Facilitating Emergent Literacy in Typically Developing Preschoolers. (Unpublished Master’s Thesis). East Tennessee State University, United States.
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Tam Sayı
Yazarlar

Işıl Yaman Baydar 0000-0003-2556-8295

Adalet Kandır Bu kişi benim 0000-0002-9917-2587

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 54

Kaynak Göster

APA Yaman Baydar, I., & Kandır, A. (2021). Eğitici Oyuncaklarla Verilen Kavram Eğitiminin Çocukların Temel Kavram Kazanımına Etkisinin İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(54), 239-266. https://doi.org/10.53568/yyusbed.1052436

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.