Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Algılanan Destinasyon İmajının Turist Memnuniyeti ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Van’ı Ziyaret Eden İranlı Turistler Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2021, Sayı: 54, 325 - 352, 31.12.2021
https://doi.org/10.53568/yyusbed.1052574

Öz

Bu çalışmanın amacı, Doğu Anadolu Bölgesi’nin önemli turizm destinasyonlarından biri olan Van ilini ziyaret eden İranlı turistlerin Van için algıladıkları destinasyon imajının, turist memnuniyeti ve tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde herhangi bir pozitif etkisinin olup olmadığını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda, veri toplama yöntemlerinden yüz yüze anket tekniği uygulanarak, veriler istatistik paket programı (SPSS 20) ile analiz edilmiştir. Araştırmada destinasyon imajı, turist memnuniyeti ve tekrar ziyaret etme niyetleri arasındaki etkileşimi belirlemek için basit ve çoklu regresyon testleri yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda İranlı turistlerin algıladıkları destinasyon imajının turist memnuniyeti ve tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde etkisi olduğu görülmüştür. Çoklu regresyon analizi sonuçlarına göre destinasyon imajının alt boyutlarından olan fiyat ve alışveriş boyutu ile hizmet ve güvenlik boyutlarının turist memnuniyeti üzerinde etkisi olduğu fakat tarihi ve kültürel değerler boyutu, doğal güzellikler boyutu ve sosyal aktiviteler boyutunun turist memnuniyeti üzerinde etkisi olmadığı görülmüştür. Aynı zamanda destinasyon imajının alt boyutlarından olan fiyat ve alışveriş boyutu ile hizmet ve güvenlik boyutlarının tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde etkisinin olduğu görülürken, tarihi ve kültürel değerler, doğal güzellikler ve sosyal aktiviteler boyutlarının tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde etkisi olmadığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Ageeva, E. ve Foroudi, P. (2019). Tourists' Destination Image Through Regional Tourism: From Supply and Demand Sides Perspectives. Journal of Business Research, 101, 334-348.
  • Akbolat, M. ve Durmuş, A. (2017). Hizmet Kalitesi ve Destinasyon İmajının Tekrar Ziyaret Niyetine Etkisi: Yozgat İli Termal Turizm Örneği. II. Uluslararası Bozok Sempozyumu, 569-586.
  • Akgül, A. ve Çevik, O. (2003). İstatistiksel Analiz Teknikleri, SPSS’te İşletme Yönetimi Uygulamaları. Ankara: Emek Ofset Ltd. Şti.
  • Akkuş, Ç. ve Şimşek, A. (2021). Destinasyon İmajının Algılanan Değer ve Deneyim Kalitesine Etkisi: Kültür Turistleri Üzerine Bir Araştırma. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 127-144.
  • Alcocer, H. N. ve López Ruiz, V. R. (2020). The Role of Destination Image in Tourist Satisfaction: The Case of a Heritage Site. Economic Research-Ekonomska istraživanja, 33(1), 2444-2461
  • Alexandris, K., Dimitriadis, N. ve Markata, D. (2002). Can Perceptions of Service Quality Predict Behavioral İntentions? An Exploratory Study in The Hotel Sector in Greece. Managing Service Qualit. An International Journal, 12(4), 24-231.
  • Arslan Kalay H., Şahin S. ve Meriç S. (2018). Mimari Mirasın Turizme Açılmasının Mimari Mirasın Korunmasına Etkisi: Sanat Tarihi ve Turizm Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 8(1), 65-78.
  • Asmadili, V. (2015). Paket Turlarda Müşteri Memnuniyetini Arttırma Aracı Olarak Algılanan Riskin Azaltılmasında Turist Rehberinin Rolü. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi/ Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Assaker, G., Vinzi, V. E. & O'Connor, P. (2011). “Examining The Effect of Novelty Seeking, Satisfaction, And Destination Image On Tourists' Return Pattern: A Two Factor, Non- Linear Latent Growth Model”. Tourism Management, 32 (4), 890-901.
  • Atay, L. (2003). Turistik Destinasyon Pazarlaması ve Bir Alan Uygulaması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Aydoğdu, A., Koç, Y. Z. ve Koç, D. E. (2018).Yerli Ziyaretçilerin Ilgaz Dağı Destinasyonunu Tekrar Ziyaret Etme Niyetleri Üzerine Bir Araştırma. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 207-226.
  • Bahar, O. ve Kozak, M. (2014). Turizm Ekonomisi. (6. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Baloglu, S. ve McCleary, K. W. (1999). A Model of Destination Image Formation. Annals of Tourism Research, 26(4), 868–897.
  • Baloglu, S. ve Uysal, M. (1996). Market Segments of Push and Pull Motivations: A Canonical Correlation Approach. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 8 (3), 32-38.
  • Bayrakcı, S. ve Akdağ, G. (2016). Yerel Yemek Tüketim Motivasyonlarının Turistlerin Tekrar Ziyaret Eğilimlerine Etkisi: Gaziantep’i Ziyaret Eden Yerli Turistler Üzerine Bir Araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 27(1), 96-110.
  • Blažević, M. ve Chen, G. (2018). Image of Fujian Province As A Tourist Destination -A Foreigner’s Perspective.Facta Universitatis, Series: Economics and Organization, 15(3), 257-270.
  • Buhalis, D. (2000). Marketing the Competitive Destination of the Future. Tourism Management, 21(1), 97-116.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cha, S., Mccleary, K. W. ve Uysal, M. (1995). Travel Motivations of Japanese Overseas Travelers: A Factor-Cluster Segmentation Approach. Journal of Travel Research, 34-33.
  • Cham, T. H., Lim, Y. M., Sia, B. C., Cheah, J. H. ve Ting, H. (2021). Medical Tourism Destination Image and Its Relationship with the Intention to Revisit: A Study of Chinese Medical Tourists in Malaysia. Journal of China Tourism Research, 17(2), 163-191.
  • Chiristensen, B. L., Johnson, R. B. ve Turner, L. A. (2015). Research Methods, Design and Analysis. Twelfth Edition, England: Pearson Education Limited.
  • Chon, K. S. (1990). The Role of Destination Image in Tourism: A Review and Discussion. The Tourist Review, 45(2), 2-9.
  • Crompton, J. L. (1979). An Assessment of the Image of Mexico As A Vacation Destination and the Influence of Geographical Location Upon That Image. Journal of Travel Research, 17(4), 18-23.
  • Çatı, K. ve Koçoğlu, C. M. (2008). Müşteri Sadakati İle Müşteri Tatmini Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 167-188.
  • Çeti, B ve Atay, L. (2020). Destinasyon Deneyiminin İmaj Algısı ve Davranışsal Niyete Etkisi: Kapadokya Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 31(1), 31-40.
  • Çetin, İ. (2017). Yeni Gelişen Turistik Destinasyonlar ve Van’ı Ziyaret Eden İranlı Turistlerin Özellikleri. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 44-59.
  • Çetinsöz, B. C. (2011). Uluslararası Seyahatlerde Turistlerin Çekim Yerinde Algıladıkları Risklerin Tekrar Ziyaret Etme Niyetlerine Etkileri: Alanya İlçesine Yönelik Bir Araştırma. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Demirel, N. (2019). Müşteri Memnuniyetinin Ağızdan Ağıza İletişim
  • Üzerindeki Etkisinde Hizmet Telafisinin Düzenleyicilik Rolü: Nevşehir Otel İşletmelerinde Bir Uygulama. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir.
  • Duman, D., Eryılmaz, G. ve Saçlı, Ç. (2021). Şehir Pazarlaması Kapsamında Destinasyon İmajı Algısının Belirlenmesi: Hatay İli Örneği. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (46), 125-147
  • Duman, T., ve Öztürk, A. B. (2005).Yerli Turistlerin Mersin Kızkalesi Destinasyonu Ve Tekrar Ziyaret Niyetleri İle İlgili Algılamaları Üzerine Bir Araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(1), 9-23.
  • Elsayeh, Y. (2020). The Impact of Destination Image on Tourists’ Satisfaction and Loyalty: A Case of Egypt. International Tourism and Hospitality journal, 3(3), 1-13.
  • Esen, F. Ö. ve Bahar, O. (2019). Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(4), 949-963.
  • Eşitti, B. ve Tabatabaeinasab, M. (2021). İranlı Turistlerin Türkiye’yi Tekrar Ziyaret Etme Niyetlerinde, Memnuniyet ve Destinasyon Hizmet Kalitesi Algılarının Etkisi. Journal of Gastronomy and Travel Research, 5 (1), 87-101
  • Foster, B. ve Sidhartais, I. (2019). A Perspective From Indonesian Tourists: The Influence of Destination Image on Revisit Intention. Journal of Applied Business Research (JABR), 35(1), 29-34.
  • Gartner, W. C. ve Shen, J. (1992). The Impact of Tiananmen Square on China's Tourism Image. Journal of Travel Research, 30(4), 47-52.
  • Giao, H. N. K., Ngan, N. T. K., Phuc, N. P. H., Tuan, H. Q., Hong, H. K., Anh, H. D. T. ve Lan, N. (2020). How Destination Image Factors Affect Domestic Tourists Revisit Intention to Ba Ria-Vung Tau Province, Vietnam. The Journal of Asian Finance, Economics, and Business, 7(6), 209-220.
  • Gitelson, R. J. ve Crompton, J. L. (1984). Insights into the Repeat Vacation Phenomenon, Annals of Tourism Research, 11, 199-217.
  • González, M. E. A., Comesaña, L. R. ve Brea, J. A. F. (2007). Assessing Tourist Behavioral Intentions Through Perceived Service Quality and Customer Satisfaction, Journal of Business Research, 60(2), 153-160.
  • Gün, S., Durmaz, Y. ve Tutcu, A. (2019). Destinasyon İmajının Ziyaretçi Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi: Mardin’e Gelen Yerli Turistler Üzerinde Bir Araştırma. Mukaddime, 10(1), 375-392.
  • Güner, M. (2019). İçsel Pazarlama Faaliyetlerinin Çalışan Motivasyonu Üzerine Etkisi ve Jenerasyonlar Üzerine Bir Araştırma. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi/ Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Güngör, E. (2010). Turistik Yörelerden Memnuniyet ve Geleceğe Yönelik Ziyaretçi Davranışları: Antalya Örneği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Erciyes Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Hair, J. F., Anderson, R. E., Tatham, R. L. ve Black, W. C. (1998). Multivariate Data Analysis, 5th Edition, New Jersey: Prentice-Hall Inc.
  • Hallmann, K., Zehrer, A. ve Müller, S. (2015). Perceived Destination Image: An Image Model for a Winter Sports Destination and Its Effect on Intention to Revisit. Journal of Travel Research, 54(1), 94-106.
  • Harun, A., Obong, A., Kassim, A. W. M. ve Lily, J. (2018). The effects of destination image and perceived risk on revisit intention: A study in the South Eastern Coast of Sabah, Malaysia. E-review of Tourism Research, 15(6).
  • Herle, F. A. (2018). The Impact of Destination Image on Tourists’ Satisfaction and Loyalty in the Context of Domestic Tourism, Marketing–from Information to Decision Journal, 1(2),14-26.
  • Heung, V. C. S., Qu, H. ve Chu, R. (2001). The Relationship Between Vacation Factors and Socio Demographic and Travelling Characteristics: The Case of Japanese Leisure Travellers, Tourism Management, 22, 259-269.
  • Jang, C. ve Cai, L. A. (2002).Travel Motivations and Destination Choice: A Study of British Outbound Market, Journal of Travel and Tourism Marketing, 13 (3), 111-133.
  • Kalaycı, Ş. (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. (5. Baskı). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kanwel, S., Lingqiang, Z., Asif, M., Hwang, J., Hussain, A. ve Jameel, A. (2019). The Influence of Destination Image on Tourist Loyalty and Intention to Visit: Testing a Multiple Mediation Approach. Sustainability, 11(22), 3-19
  • Karasakal, S. (2019). Destinasyon Çekiciliklerinin Akış Deneyimi, Pozitif Duygu ve Genel Memnuniyet Üzerine Etkisi: Antalya Örneği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Antalya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Kılıç İ ve Pelit E (2004). Yerli Turistlerin Memnuniyet Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 15(2), 113-124.
  • Kim, K., Noh, J. ve Jogaratnam, G. (2006). Multi-Destination Segmentation Based on Push and Pull Motives: Pleasure Trips of Students at a U.S. University, Journal of Travel ve Tourism Marketing, 21 (2-3), 19-32.
  • Korzay, M. ve Alvarez, M. D. (2005). Satisfaction and Dissatisfaction of Japanese Tourists in Turkey. Anatolia, 16(2), 176-193.
  • Kozak, M. ve Rimmington, M. (1998). Benchmarking: Destination Attractiveness And Small Hospitality Business Performance. International Journal Of Contemporary Hospitality Management, 10(5), 184-188.
  • Ladhari R., Brun I. ve Morales M. (2008). Determinants of Dining Satisfaction and Post-Dining Behavioral Intentions. International Journal of Hospitality Management, 27, 563–573.
  • Li, T. T., Liu, F., & Soutar, G. N. (2021). Experiences, Post-trip, Destination Image, Satisfaction and Loyalty: A study in an Ecotourism Context. Journal of Destination Marketing & Management, 19, 100547.
  • Loi, L. T. I., So, A. S. I., Lo, I. S. ve Fong, L. H. N. (2017). Does the Quality of Tourist Shuttles Influence Revisit Intention Through Destination Image and Satisfaction? The Case of Macao. Journal of Hospitality and Tourism Management, 32, 115-123.
  • Loureiro, S. M. C. ve Jesus, S. (2019). How Perceived Risk and Animosity Towards A Destination May Influence Destination Image And Intention to Revisit: The Case of Rio De Janeiro. Anatolia, 30(4), 497-512.
  • Marine-Roig, E. (2021). Measuring Online Destination Image, Satisfaction, and Loyalty: Evidence from Barcelona Districts. Tourism and Hospitality, 2(1), 62-78.
  • McGehee, N. G., Murphy, L. L. ve Uysal, M. (1996). The Australian International Pleasure Travel Market: Motivations from a Gendered Perspective, The Journal of Tourism Studies, 7 (1), 45-57.
  • Mirzayeva, G. (2020). Yabancı Turistlerin Destinasyon İmaj Algılarına Yönelik Bir Araştırma: Bakü Örneği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sakarya.
  • Nouri, A. B., Nemati, V. ve Abbasgholizadeh, N. (2019). The Effect of Perceived Value on the Destination Image, Satisfaction and Loyalty of Medical Tourists: A Case Study in Ardabil. Journal of Health, 10(1), 34-49.
  • Olalı, H. ve Timur, A. (1988). Turizm Ekonomisi. İzmir: Ofis Ticaret.
  • Oliver, R. L. ve Swan, J. E. (1989). Equity and Disconfirmation Perceptions as Influences on Merchant and Product Satisfaction. Journal of Consumer Research, 16(3), 372-383.
  • Oppermann, M. (1997). “First-Time And Repeat Visitors To New Zealand”. Tourism Management,18, 177-181.
  • Öner, Ç. (1997). Seyahat Ticareti. ( 1. Baskı). İstanbul: Literatür Yayıncılık.
  • Özdemir, G. (2014). Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması. (1. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Özdemir, O. (2019) Destinasyon İmajının Turistlerin Memnuniyetine ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Mardin İli Üzerine Bir Araştırma. İktisadi ve İdari Yaklaşımlar Dergisi, 1(1), 65-77.
  • Özkan, Ç. ve Koleoğlu, N. (2019). Turistlerin Seyahat Motivasyonları ve Memnuniyet Düzeyleri Arasındaki İlişki: Kanonik Korelasyon Analizi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(3), 981-994.
  • Öztürk, Y. ve Şahbaz, R. P. (2017). Algılanan Destinasyon İmajının Tekrar Ziyaret Niyeti ve Tavsiye Davranışı Üzerine Etkisi: Ilgaz Dağı Milli Parkı’nda Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(2), 3-21.
  • Parker, C. ve Mathews, B. P. (2001). “Customer Satisfaction: Contrasting Academic and Consumers’ Interpretations”. Marketing Intelligence & Planning, 19(1), 38-44.
  • Pektaş, F. (2017). Seyahat Motivasyonunu Oluşturan İtici Ve Çekici Faktörlerin Tüketici Temelli Destinasyon Değeri Üzerine Etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir.
  • Pratminingsih, S. A., Rudatin, C. L. ve Rimenta, T. (2014). Roles of Motivation and Destination Image İn Predicting Tourist Revisit Intention: A Case of Bandung-Indonesia. International Journal of Innovation, Management And Technology, 5(1), 19.
  • Prayag, G. (2009). Tourısts'evaluatıons of Destınatıon Image, Satısfactıon, and Future Behavıoral Intentıons—The Case Of Maurıtıus. Journal of Travel & Tourism Marketing, 26(8), 836-853.
  • Purnama, W. ve Wardi, Y. (2019). The Influence of Destination Image, Tourists Satisfaction, and Tourists Experience .oward Revisit Intention to The Most Beautiful Village in The World (Nagari Tuo Pariangan) Jurnal Kajian Manajemen dan Wirausaha, 1(1), 18-25.
  • Saçlı, Ç. , Ersöz, B. ve Kahraman, C. Ö. (2019). Etkinlik Katılımcılarının Destinasyon İmajı Algılarının Tekrar Ziyaret Etme Eğilimleri Üzerine Etkisi: Portakal Çiçeği Karnavalı Örneği. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28 (1), 178-190.
  • Santoso, S. (2019). Examining Relationships Between Destination Image, Tourist Motivation, Satisfaction, and Visit Intention in Yogyakarta. Expert Journal of Business and Management, 7(1), 82-90.
  • Sarı, Y. ve Kozak, M. (2005). Turizm Pazarlamasına İnternetin Etkisi: Destinasyon Web Siteleri İçin Bir Model Önerisi. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 9, 248-271.
  • Sarıipek, S., Çevik, S. ve Saçılık, M. Y. (2019). Destinasyon İmajı Algısının Memnuniyet Ve Destinasyon Sadakati Üzerindeki Etkisi: Erdek Örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(68), 1232-1240.
  • Sevim, B., Seçilmiş, C ve Görkem, O. (2013). Algılanan Destinasyon İmajının Tavsiye Davranışı Üzerine Etkisi: Safranbolu’da Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 9(20), 115-129.
  • Sharma, P. ve Nayak, J. K. (2018). Testing The Role of Tourists' Emotional Experiences in Predicting Destination Image, Satisfaction, and Behavioral Intentions: A Case of Wellness Tourism. Tourism Management Perspectives, 28, 41-52.
  • Singh, R. ve Singh, J. (2019). Destination Attributes to Measure Tourist Revisit Intention: A Scale Development. Global Business Review, 20(2), 549-572.
  • Song, H. M., Kim, K. S. ve Yim, B. H. (2017). The Mediating Effect of Place Attachment on The Relationship Between Golf Tourism Destination Image And Revisit Intention. Asia Pacific Journal Of Tourism Research, 22(11), 1182-1193.
  • Stavrianea, A. ve Kamenidou, I. E. (2021). Memorable Tourism Experiences, Destination İmage, Satisfaction, and Loyalty: An Empirical Study of Santorini Island. Euromed Journal of Business.
  • Tabachnick, B. G. & Fidel, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics. USA: Pearson Education Limited.
  • Taslak, S. ve Dalgın, T. Çalışanların Atfetme Eğilimlerinin Örgütsel Sinizm Davranışları Üzerindeki Etkisi: Sağlık Çalışanları Üzerine Bir Araştırma. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 16(34), 139-158.
  • Timur, B. (2018). Service Quality, Destination Image and Revisit İntention Relationships at Thermal Tourism Businesses. Journal of Gastronomy Hospitality and Travel, 1(1), 38- 48.
  • Trung, N. V. H. ve Khalifa, G. S. (2019). Impact of Destination Image Factors on Revisit Intentions of Hotel's International Tourists in Ba Ria-Vung Tau (Br-Vt) the Mediating Role of Positive Word of Mouth. International Journal on Recent Trends in Business and Tourism (IJRTBT), 3(2), 106-115.
  • Truong, T. H.ve Foster, D. (2006). Using Holsat to Evaluate Tourist Satisfaction at Destinations: The Case of Australian Holidaymakers in Vietnam. Tourism Management, 27(5), 842-855.
  • Türkmen, S., Atay , L., ve Türkmen, E. (2018). Destinasyon Kişiliği, Memnuniyet ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Çanakkale Örneği. Journal of Yaşar University, 13(49), 22-32.
  • Uğur, İ., Gökkaya S. ve Acar, A. (2018). Yerli Turistlerin Destinasyon İmajına İlişkin Tekrar Ziyaret Etme Niyetleri: Safranbolu Üzerine Bir Çalışma. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 29-40.
  • Ulus, T., İnce, C. H., Aliustaoğlu, F. S. ve Melez, İ. E. (2010) . Araştırma Nasıl Tasarlanır (I). Adli Tıp Dergisi, 24 (2), 40-47.
  • Ulus, T., İnce, C. H., Aliustaoğlu, F. S. ve Melez, İ. E. (2010) “Araştırma Nasıl Tasarlanır (I)”. Adli Tıp Dergisi, 24 (2), 40-47.
  • Umur, M. ve Eren, D. (2015). Destinasyon İmajı ve Destinasyon Kişiliğinin, Ziyaretçi Memnuniyeti ve Geleceğe Yönelik Ziyaretçi Davranışı Üzerine Etkisi: Kapadokya Örneği. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 271-294.
  • Uslu A. ve İnanır A. (2020). Destinasyon İmajının Destinasyon Memnuniyetine Etkisi ve Destinasyonun Algılanan Kalitesinin Aracı Rolü: Manavgat Örneği. Business and Management Studies: An International Journal, 8(2), 1753-1776.
  • Ülker, E. (2010). Destinasyon Pazarlamasında Destinasyon Seçimi Karar Verme Süreci Üzerine Bir Çalışma: Bozcaada Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Trakya Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Ünal C. ve Caber M. (2019). Turist Rehberlerinin Mesleki Yeterliliklerinin Destinasyon İmajına ve Memnuniyetine Etkisi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 30(1), 82-92.
  • Ünal, S., Akkuş, G. ve Akkuş, Ç. (2014). Yiyecek İçecek İşletmelerinde Atmosfer, Duygu, Memnuniyet ve Davranışsal Sadakat İlişkisi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 1(1), 23-49.
  • Wang, C. Y. ve Hsu, M. K. (2010). The relationships of destination image, satisfaction, and behavioral intentions: An integrated model. Journal of Travel & Tourism Marketing, 27(8), 829-843.
  • Yeşildağ, B Ve Özkök, F. Savaş Alanlarında Algılanan Hizmet Kalitesi, Destinasyon İmajı Ve Davranışsal Niyetler İlişkisi: Çanakkale Savaşları Gelibolu Tarihi Alanı Örneği. Journal of Global Tourism and Technology Research, 2(2), 87-101.
  • Yıldız, S. B., ve Kılıç, S. N. (2016). “Kültür Turizmine Katılan Yerli Turistlerin Kapadokya Algısının Tekrar Ziyaret Etme Ve Tavsiye Etme Davranışı Üzerindeki Etkisi”. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (53), 166-185.
  • Yüce A., Samsa, Ç., ve Meriç, K. (2019). Destinasyon İmajının Tekrar Ziyaret Etme Niyeti Üzerine Etkisi: Kars İli Örneği. Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(19), 131-150.
  • Zhang, H., Wu, Y. and Buhalis, D. (2018). A Model of Perceived Image, Memorable Tourism Experiences and Revisit Intention, Journal of Destination Marketing and Management, 8, 326-336.

The Effect of Perceived Destination Image on Tourist Satisfaction and Revisit Intention: A Research on Iranian Tourists Visiting Van

Yıl 2021, Sayı: 54, 325 - 352, 31.12.2021
https://doi.org/10.53568/yyusbed.1052574

Öz

The aim of this study is to reveal the effect of the perceived destination images of Iranian tourists visiting Van, one of the important tourism destinations of the Eastern Anatolia Region, on the satisfaction of the tourists and the intention to visit them again. In order to collect data, face-to-face interviews were conducted and the data were analysed using statistical software SPSS (SPSS 20). In the study, simple and multiple regression tests were performed to determine the interaction between destination image, tourist satisfaction and revisit intention again. As a result of the analyzes, it was seen that the perceived destination image of Iranian tourists had an effect on the satisfaction of the tourists and the intention to visit again. According to the results of multiple regression analysis, price and shopping dimension, service and security dimensions, which are one of the sub-dimensions of destination image, have an effect on tourist satisfaction, but historical and cultural values dimension, natural beauty dimension and social activities dimension have no effect on tourist satisfaction. At the same time, it is seen that price and shopping dimension, which is one of the sub-dimensions of destination image, and service and security dimensions have an effect on the intention to visit again, while historical and cultural values, natural beauties and social activities dimensions have no effect on the intention to visit again.

Kaynakça

  • Ageeva, E. ve Foroudi, P. (2019). Tourists' Destination Image Through Regional Tourism: From Supply and Demand Sides Perspectives. Journal of Business Research, 101, 334-348.
  • Akbolat, M. ve Durmuş, A. (2017). Hizmet Kalitesi ve Destinasyon İmajının Tekrar Ziyaret Niyetine Etkisi: Yozgat İli Termal Turizm Örneği. II. Uluslararası Bozok Sempozyumu, 569-586.
  • Akgül, A. ve Çevik, O. (2003). İstatistiksel Analiz Teknikleri, SPSS’te İşletme Yönetimi Uygulamaları. Ankara: Emek Ofset Ltd. Şti.
  • Akkuş, Ç. ve Şimşek, A. (2021). Destinasyon İmajının Algılanan Değer ve Deneyim Kalitesine Etkisi: Kültür Turistleri Üzerine Bir Araştırma. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 127-144.
  • Alcocer, H. N. ve López Ruiz, V. R. (2020). The Role of Destination Image in Tourist Satisfaction: The Case of a Heritage Site. Economic Research-Ekonomska istraživanja, 33(1), 2444-2461
  • Alexandris, K., Dimitriadis, N. ve Markata, D. (2002). Can Perceptions of Service Quality Predict Behavioral İntentions? An Exploratory Study in The Hotel Sector in Greece. Managing Service Qualit. An International Journal, 12(4), 24-231.
  • Arslan Kalay H., Şahin S. ve Meriç S. (2018). Mimari Mirasın Turizme Açılmasının Mimari Mirasın Korunmasına Etkisi: Sanat Tarihi ve Turizm Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 8(1), 65-78.
  • Asmadili, V. (2015). Paket Turlarda Müşteri Memnuniyetini Arttırma Aracı Olarak Algılanan Riskin Azaltılmasında Turist Rehberinin Rolü. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi/ Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Assaker, G., Vinzi, V. E. & O'Connor, P. (2011). “Examining The Effect of Novelty Seeking, Satisfaction, And Destination Image On Tourists' Return Pattern: A Two Factor, Non- Linear Latent Growth Model”. Tourism Management, 32 (4), 890-901.
  • Atay, L. (2003). Turistik Destinasyon Pazarlaması ve Bir Alan Uygulaması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Aydoğdu, A., Koç, Y. Z. ve Koç, D. E. (2018).Yerli Ziyaretçilerin Ilgaz Dağı Destinasyonunu Tekrar Ziyaret Etme Niyetleri Üzerine Bir Araştırma. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 207-226.
  • Bahar, O. ve Kozak, M. (2014). Turizm Ekonomisi. (6. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Baloglu, S. ve McCleary, K. W. (1999). A Model of Destination Image Formation. Annals of Tourism Research, 26(4), 868–897.
  • Baloglu, S. ve Uysal, M. (1996). Market Segments of Push and Pull Motivations: A Canonical Correlation Approach. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 8 (3), 32-38.
  • Bayrakcı, S. ve Akdağ, G. (2016). Yerel Yemek Tüketim Motivasyonlarının Turistlerin Tekrar Ziyaret Eğilimlerine Etkisi: Gaziantep’i Ziyaret Eden Yerli Turistler Üzerine Bir Araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 27(1), 96-110.
  • Blažević, M. ve Chen, G. (2018). Image of Fujian Province As A Tourist Destination -A Foreigner’s Perspective.Facta Universitatis, Series: Economics and Organization, 15(3), 257-270.
  • Buhalis, D. (2000). Marketing the Competitive Destination of the Future. Tourism Management, 21(1), 97-116.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cha, S., Mccleary, K. W. ve Uysal, M. (1995). Travel Motivations of Japanese Overseas Travelers: A Factor-Cluster Segmentation Approach. Journal of Travel Research, 34-33.
  • Cham, T. H., Lim, Y. M., Sia, B. C., Cheah, J. H. ve Ting, H. (2021). Medical Tourism Destination Image and Its Relationship with the Intention to Revisit: A Study of Chinese Medical Tourists in Malaysia. Journal of China Tourism Research, 17(2), 163-191.
  • Chiristensen, B. L., Johnson, R. B. ve Turner, L. A. (2015). Research Methods, Design and Analysis. Twelfth Edition, England: Pearson Education Limited.
  • Chon, K. S. (1990). The Role of Destination Image in Tourism: A Review and Discussion. The Tourist Review, 45(2), 2-9.
  • Crompton, J. L. (1979). An Assessment of the Image of Mexico As A Vacation Destination and the Influence of Geographical Location Upon That Image. Journal of Travel Research, 17(4), 18-23.
  • Çatı, K. ve Koçoğlu, C. M. (2008). Müşteri Sadakati İle Müşteri Tatmini Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 167-188.
  • Çeti, B ve Atay, L. (2020). Destinasyon Deneyiminin İmaj Algısı ve Davranışsal Niyete Etkisi: Kapadokya Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 31(1), 31-40.
  • Çetin, İ. (2017). Yeni Gelişen Turistik Destinasyonlar ve Van’ı Ziyaret Eden İranlı Turistlerin Özellikleri. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 44-59.
  • Çetinsöz, B. C. (2011). Uluslararası Seyahatlerde Turistlerin Çekim Yerinde Algıladıkları Risklerin Tekrar Ziyaret Etme Niyetlerine Etkileri: Alanya İlçesine Yönelik Bir Araştırma. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Demirel, N. (2019). Müşteri Memnuniyetinin Ağızdan Ağıza İletişim
  • Üzerindeki Etkisinde Hizmet Telafisinin Düzenleyicilik Rolü: Nevşehir Otel İşletmelerinde Bir Uygulama. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir.
  • Duman, D., Eryılmaz, G. ve Saçlı, Ç. (2021). Şehir Pazarlaması Kapsamında Destinasyon İmajı Algısının Belirlenmesi: Hatay İli Örneği. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (46), 125-147
  • Duman, T., ve Öztürk, A. B. (2005).Yerli Turistlerin Mersin Kızkalesi Destinasyonu Ve Tekrar Ziyaret Niyetleri İle İlgili Algılamaları Üzerine Bir Araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(1), 9-23.
  • Elsayeh, Y. (2020). The Impact of Destination Image on Tourists’ Satisfaction and Loyalty: A Case of Egypt. International Tourism and Hospitality journal, 3(3), 1-13.
  • Esen, F. Ö. ve Bahar, O. (2019). Destinasyon İmajı, Turist Memnuniyeti ve Destinasyon Sadakati İlişkisi Açısından Afyonkarahisar’da Termal Turizm. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(4), 949-963.
  • Eşitti, B. ve Tabatabaeinasab, M. (2021). İranlı Turistlerin Türkiye’yi Tekrar Ziyaret Etme Niyetlerinde, Memnuniyet ve Destinasyon Hizmet Kalitesi Algılarının Etkisi. Journal of Gastronomy and Travel Research, 5 (1), 87-101
  • Foster, B. ve Sidhartais, I. (2019). A Perspective From Indonesian Tourists: The Influence of Destination Image on Revisit Intention. Journal of Applied Business Research (JABR), 35(1), 29-34.
  • Gartner, W. C. ve Shen, J. (1992). The Impact of Tiananmen Square on China's Tourism Image. Journal of Travel Research, 30(4), 47-52.
  • Giao, H. N. K., Ngan, N. T. K., Phuc, N. P. H., Tuan, H. Q., Hong, H. K., Anh, H. D. T. ve Lan, N. (2020). How Destination Image Factors Affect Domestic Tourists Revisit Intention to Ba Ria-Vung Tau Province, Vietnam. The Journal of Asian Finance, Economics, and Business, 7(6), 209-220.
  • Gitelson, R. J. ve Crompton, J. L. (1984). Insights into the Repeat Vacation Phenomenon, Annals of Tourism Research, 11, 199-217.
  • González, M. E. A., Comesaña, L. R. ve Brea, J. A. F. (2007). Assessing Tourist Behavioral Intentions Through Perceived Service Quality and Customer Satisfaction, Journal of Business Research, 60(2), 153-160.
  • Gün, S., Durmaz, Y. ve Tutcu, A. (2019). Destinasyon İmajının Ziyaretçi Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi: Mardin’e Gelen Yerli Turistler Üzerinde Bir Araştırma. Mukaddime, 10(1), 375-392.
  • Güner, M. (2019). İçsel Pazarlama Faaliyetlerinin Çalışan Motivasyonu Üzerine Etkisi ve Jenerasyonlar Üzerine Bir Araştırma. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi/ Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Güngör, E. (2010). Turistik Yörelerden Memnuniyet ve Geleceğe Yönelik Ziyaretçi Davranışları: Antalya Örneği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Erciyes Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Hair, J. F., Anderson, R. E., Tatham, R. L. ve Black, W. C. (1998). Multivariate Data Analysis, 5th Edition, New Jersey: Prentice-Hall Inc.
  • Hallmann, K., Zehrer, A. ve Müller, S. (2015). Perceived Destination Image: An Image Model for a Winter Sports Destination and Its Effect on Intention to Revisit. Journal of Travel Research, 54(1), 94-106.
  • Harun, A., Obong, A., Kassim, A. W. M. ve Lily, J. (2018). The effects of destination image and perceived risk on revisit intention: A study in the South Eastern Coast of Sabah, Malaysia. E-review of Tourism Research, 15(6).
  • Herle, F. A. (2018). The Impact of Destination Image on Tourists’ Satisfaction and Loyalty in the Context of Domestic Tourism, Marketing–from Information to Decision Journal, 1(2),14-26.
  • Heung, V. C. S., Qu, H. ve Chu, R. (2001). The Relationship Between Vacation Factors and Socio Demographic and Travelling Characteristics: The Case of Japanese Leisure Travellers, Tourism Management, 22, 259-269.
  • Jang, C. ve Cai, L. A. (2002).Travel Motivations and Destination Choice: A Study of British Outbound Market, Journal of Travel and Tourism Marketing, 13 (3), 111-133.
  • Kalaycı, Ş. (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. (5. Baskı). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kanwel, S., Lingqiang, Z., Asif, M., Hwang, J., Hussain, A. ve Jameel, A. (2019). The Influence of Destination Image on Tourist Loyalty and Intention to Visit: Testing a Multiple Mediation Approach. Sustainability, 11(22), 3-19
  • Karasakal, S. (2019). Destinasyon Çekiciliklerinin Akış Deneyimi, Pozitif Duygu ve Genel Memnuniyet Üzerine Etkisi: Antalya Örneği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Antalya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Kılıç İ ve Pelit E (2004). Yerli Turistlerin Memnuniyet Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 15(2), 113-124.
  • Kim, K., Noh, J. ve Jogaratnam, G. (2006). Multi-Destination Segmentation Based on Push and Pull Motives: Pleasure Trips of Students at a U.S. University, Journal of Travel ve Tourism Marketing, 21 (2-3), 19-32.
  • Korzay, M. ve Alvarez, M. D. (2005). Satisfaction and Dissatisfaction of Japanese Tourists in Turkey. Anatolia, 16(2), 176-193.
  • Kozak, M. ve Rimmington, M. (1998). Benchmarking: Destination Attractiveness And Small Hospitality Business Performance. International Journal Of Contemporary Hospitality Management, 10(5), 184-188.
  • Ladhari R., Brun I. ve Morales M. (2008). Determinants of Dining Satisfaction and Post-Dining Behavioral Intentions. International Journal of Hospitality Management, 27, 563–573.
  • Li, T. T., Liu, F., & Soutar, G. N. (2021). Experiences, Post-trip, Destination Image, Satisfaction and Loyalty: A study in an Ecotourism Context. Journal of Destination Marketing & Management, 19, 100547.
  • Loi, L. T. I., So, A. S. I., Lo, I. S. ve Fong, L. H. N. (2017). Does the Quality of Tourist Shuttles Influence Revisit Intention Through Destination Image and Satisfaction? The Case of Macao. Journal of Hospitality and Tourism Management, 32, 115-123.
  • Loureiro, S. M. C. ve Jesus, S. (2019). How Perceived Risk and Animosity Towards A Destination May Influence Destination Image And Intention to Revisit: The Case of Rio De Janeiro. Anatolia, 30(4), 497-512.
  • Marine-Roig, E. (2021). Measuring Online Destination Image, Satisfaction, and Loyalty: Evidence from Barcelona Districts. Tourism and Hospitality, 2(1), 62-78.
  • McGehee, N. G., Murphy, L. L. ve Uysal, M. (1996). The Australian International Pleasure Travel Market: Motivations from a Gendered Perspective, The Journal of Tourism Studies, 7 (1), 45-57.
  • Mirzayeva, G. (2020). Yabancı Turistlerin Destinasyon İmaj Algılarına Yönelik Bir Araştırma: Bakü Örneği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sakarya.
  • Nouri, A. B., Nemati, V. ve Abbasgholizadeh, N. (2019). The Effect of Perceived Value on the Destination Image, Satisfaction and Loyalty of Medical Tourists: A Case Study in Ardabil. Journal of Health, 10(1), 34-49.
  • Olalı, H. ve Timur, A. (1988). Turizm Ekonomisi. İzmir: Ofis Ticaret.
  • Oliver, R. L. ve Swan, J. E. (1989). Equity and Disconfirmation Perceptions as Influences on Merchant and Product Satisfaction. Journal of Consumer Research, 16(3), 372-383.
  • Oppermann, M. (1997). “First-Time And Repeat Visitors To New Zealand”. Tourism Management,18, 177-181.
  • Öner, Ç. (1997). Seyahat Ticareti. ( 1. Baskı). İstanbul: Literatür Yayıncılık.
  • Özdemir, G. (2014). Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması. (1. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Özdemir, O. (2019) Destinasyon İmajının Turistlerin Memnuniyetine ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Mardin İli Üzerine Bir Araştırma. İktisadi ve İdari Yaklaşımlar Dergisi, 1(1), 65-77.
  • Özkan, Ç. ve Koleoğlu, N. (2019). Turistlerin Seyahat Motivasyonları ve Memnuniyet Düzeyleri Arasındaki İlişki: Kanonik Korelasyon Analizi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(3), 981-994.
  • Öztürk, Y. ve Şahbaz, R. P. (2017). Algılanan Destinasyon İmajının Tekrar Ziyaret Niyeti ve Tavsiye Davranışı Üzerine Etkisi: Ilgaz Dağı Milli Parkı’nda Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(2), 3-21.
  • Parker, C. ve Mathews, B. P. (2001). “Customer Satisfaction: Contrasting Academic and Consumers’ Interpretations”. Marketing Intelligence & Planning, 19(1), 38-44.
  • Pektaş, F. (2017). Seyahat Motivasyonunu Oluşturan İtici Ve Çekici Faktörlerin Tüketici Temelli Destinasyon Değeri Üzerine Etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir.
  • Pratminingsih, S. A., Rudatin, C. L. ve Rimenta, T. (2014). Roles of Motivation and Destination Image İn Predicting Tourist Revisit Intention: A Case of Bandung-Indonesia. International Journal of Innovation, Management And Technology, 5(1), 19.
  • Prayag, G. (2009). Tourısts'evaluatıons of Destınatıon Image, Satısfactıon, and Future Behavıoral Intentıons—The Case Of Maurıtıus. Journal of Travel & Tourism Marketing, 26(8), 836-853.
  • Purnama, W. ve Wardi, Y. (2019). The Influence of Destination Image, Tourists Satisfaction, and Tourists Experience .oward Revisit Intention to The Most Beautiful Village in The World (Nagari Tuo Pariangan) Jurnal Kajian Manajemen dan Wirausaha, 1(1), 18-25.
  • Saçlı, Ç. , Ersöz, B. ve Kahraman, C. Ö. (2019). Etkinlik Katılımcılarının Destinasyon İmajı Algılarının Tekrar Ziyaret Etme Eğilimleri Üzerine Etkisi: Portakal Çiçeği Karnavalı Örneği. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28 (1), 178-190.
  • Santoso, S. (2019). Examining Relationships Between Destination Image, Tourist Motivation, Satisfaction, and Visit Intention in Yogyakarta. Expert Journal of Business and Management, 7(1), 82-90.
  • Sarı, Y. ve Kozak, M. (2005). Turizm Pazarlamasına İnternetin Etkisi: Destinasyon Web Siteleri İçin Bir Model Önerisi. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 9, 248-271.
  • Sarıipek, S., Çevik, S. ve Saçılık, M. Y. (2019). Destinasyon İmajı Algısının Memnuniyet Ve Destinasyon Sadakati Üzerindeki Etkisi: Erdek Örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(68), 1232-1240.
  • Sevim, B., Seçilmiş, C ve Görkem, O. (2013). Algılanan Destinasyon İmajının Tavsiye Davranışı Üzerine Etkisi: Safranbolu’da Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 9(20), 115-129.
  • Sharma, P. ve Nayak, J. K. (2018). Testing The Role of Tourists' Emotional Experiences in Predicting Destination Image, Satisfaction, and Behavioral Intentions: A Case of Wellness Tourism. Tourism Management Perspectives, 28, 41-52.
  • Singh, R. ve Singh, J. (2019). Destination Attributes to Measure Tourist Revisit Intention: A Scale Development. Global Business Review, 20(2), 549-572.
  • Song, H. M., Kim, K. S. ve Yim, B. H. (2017). The Mediating Effect of Place Attachment on The Relationship Between Golf Tourism Destination Image And Revisit Intention. Asia Pacific Journal Of Tourism Research, 22(11), 1182-1193.
  • Stavrianea, A. ve Kamenidou, I. E. (2021). Memorable Tourism Experiences, Destination İmage, Satisfaction, and Loyalty: An Empirical Study of Santorini Island. Euromed Journal of Business.
  • Tabachnick, B. G. & Fidel, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics. USA: Pearson Education Limited.
  • Taslak, S. ve Dalgın, T. Çalışanların Atfetme Eğilimlerinin Örgütsel Sinizm Davranışları Üzerindeki Etkisi: Sağlık Çalışanları Üzerine Bir Araştırma. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 16(34), 139-158.
  • Timur, B. (2018). Service Quality, Destination Image and Revisit İntention Relationships at Thermal Tourism Businesses. Journal of Gastronomy Hospitality and Travel, 1(1), 38- 48.
  • Trung, N. V. H. ve Khalifa, G. S. (2019). Impact of Destination Image Factors on Revisit Intentions of Hotel's International Tourists in Ba Ria-Vung Tau (Br-Vt) the Mediating Role of Positive Word of Mouth. International Journal on Recent Trends in Business and Tourism (IJRTBT), 3(2), 106-115.
  • Truong, T. H.ve Foster, D. (2006). Using Holsat to Evaluate Tourist Satisfaction at Destinations: The Case of Australian Holidaymakers in Vietnam. Tourism Management, 27(5), 842-855.
  • Türkmen, S., Atay , L., ve Türkmen, E. (2018). Destinasyon Kişiliği, Memnuniyet ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi: Çanakkale Örneği. Journal of Yaşar University, 13(49), 22-32.
  • Uğur, İ., Gökkaya S. ve Acar, A. (2018). Yerli Turistlerin Destinasyon İmajına İlişkin Tekrar Ziyaret Etme Niyetleri: Safranbolu Üzerine Bir Çalışma. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 29-40.
  • Ulus, T., İnce, C. H., Aliustaoğlu, F. S. ve Melez, İ. E. (2010) . Araştırma Nasıl Tasarlanır (I). Adli Tıp Dergisi, 24 (2), 40-47.
  • Ulus, T., İnce, C. H., Aliustaoğlu, F. S. ve Melez, İ. E. (2010) “Araştırma Nasıl Tasarlanır (I)”. Adli Tıp Dergisi, 24 (2), 40-47.
  • Umur, M. ve Eren, D. (2015). Destinasyon İmajı ve Destinasyon Kişiliğinin, Ziyaretçi Memnuniyeti ve Geleceğe Yönelik Ziyaretçi Davranışı Üzerine Etkisi: Kapadokya Örneği. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 271-294.
  • Uslu A. ve İnanır A. (2020). Destinasyon İmajının Destinasyon Memnuniyetine Etkisi ve Destinasyonun Algılanan Kalitesinin Aracı Rolü: Manavgat Örneği. Business and Management Studies: An International Journal, 8(2), 1753-1776.
  • Ülker, E. (2010). Destinasyon Pazarlamasında Destinasyon Seçimi Karar Verme Süreci Üzerine Bir Çalışma: Bozcaada Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Trakya Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Ünal C. ve Caber M. (2019). Turist Rehberlerinin Mesleki Yeterliliklerinin Destinasyon İmajına ve Memnuniyetine Etkisi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 30(1), 82-92.
  • Ünal, S., Akkuş, G. ve Akkuş, Ç. (2014). Yiyecek İçecek İşletmelerinde Atmosfer, Duygu, Memnuniyet ve Davranışsal Sadakat İlişkisi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 1(1), 23-49.
  • Wang, C. Y. ve Hsu, M. K. (2010). The relationships of destination image, satisfaction, and behavioral intentions: An integrated model. Journal of Travel & Tourism Marketing, 27(8), 829-843.
  • Yeşildağ, B Ve Özkök, F. Savaş Alanlarında Algılanan Hizmet Kalitesi, Destinasyon İmajı Ve Davranışsal Niyetler İlişkisi: Çanakkale Savaşları Gelibolu Tarihi Alanı Örneği. Journal of Global Tourism and Technology Research, 2(2), 87-101.
  • Yıldız, S. B., ve Kılıç, S. N. (2016). “Kültür Turizmine Katılan Yerli Turistlerin Kapadokya Algısının Tekrar Ziyaret Etme Ve Tavsiye Etme Davranışı Üzerindeki Etkisi”. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (53), 166-185.
  • Yüce A., Samsa, Ç., ve Meriç, K. (2019). Destinasyon İmajının Tekrar Ziyaret Etme Niyeti Üzerine Etkisi: Kars İli Örneği. Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(19), 131-150.
  • Zhang, H., Wu, Y. and Buhalis, D. (2018). A Model of Perceived Image, Memorable Tourism Experiences and Revisit Intention, Journal of Destination Marketing and Management, 8, 326-336.
Toplam 104 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Tam Sayı
Yazarlar

Duygu Metin 0000-0001-6216-1705

Hacer Arslan Kalay Bu kişi benim 0000-0002-4203-8352

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 1 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 54

Kaynak Göster

APA Metin, D., & Arslan Kalay, H. (2021). Algılanan Destinasyon İmajının Turist Memnuniyeti ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi: Van’ı Ziyaret Eden İranlı Turistler Üzerine Bir Araştırma. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(54), 325-352. https://doi.org/10.53568/yyusbed.1052574

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.