Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin müzik öğretimine ilişkin tutumları ile müzik eğitimine ilişkin öz-yeterlikleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmaya Aydın İlinde Milli Eğitime bağlı on sekiz (18) İlköğretim okulunda görev yapmakta olan toplam 385 sınıf öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın bulguları incelendiğinde sınıf öğretmenlerinin müzik öğretimine ilişkin tutum ile müzik eğitimine yönelik öz-yeterlik toplam puanlarının orta düzeyde olduğu tespit edilmiş, her iki araştırma değişkeninin sınıf öğretmenlerinin cinsiyetlerine göre erkekler lehine anlamlı fark gösterdiği görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin hizmet içi alıp almama durumlarına göre anlamlı farka rastlanmazken bir çalgı çalıp çalmama durumlarında çalgı çalanlar lehine anlamlı fark görülmüştür. Araştırmada sınıf öğretmenlerinin müzik eğitimine ilişkin öz-yeterliklerinin müzik öğretimine ilişkin tutumlarını hangi düzeyde açıkladığına ilişkin doğrusal regresyon analizi yapılmış, analiz sonucunda sınıf öğretmenlerinin müzik eğitimine ilişkin öz-yeterliklerinin müzik öğretimine ilişkin tutumlarını %35 düzeyinde açıkladığı görülmüştür.
The aim of this study is to examine the relationship between classroom teachers' attitudes towards music teaching and their self-efficacy regarding music education. A total of 385 classroom teachers working in eighteen (18) primary schools in Aydın province, affiliated to the National Education, participated in the research. When the findings of the study were examined, it was determined that the total scores of the classroom teachers' attitudes towards music teaching and self-efficacy towards music education were at a moderate level. While no significant difference was found according to whether the classroom teachers were in-service or not, a significant difference was observed in favor of those who played an instrument or not. In the study, linear regression analysis was conducted on the level of self-efficacy of classroom teachers regarding music education explaining their attitudes towards music education. As a result of the analysis, it was seen that the self-efficacy of the classroom teachers about music education explained their attitudes towards music education at the level of 35%.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tam Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 57 |
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.