Bu araştırmanın
temel amacı, İzmir ili kentsel kesiminde odun dışı bitkisel orman ürünlerine
(ODBÜ) ilişkin hane halkları ile yapılan anketlerden elde edilen veriler
doğrultusunda, tüketim yapısını, tüketici eğilimlerini ve tercihlerini analiz
etmektir. Bu amaca yönelik olarak Karşıyaka ilçe merkezinde 96 hane halkı ile
anket yapılmıştır. Araştırma sonucunda görüşülen hane halklarının büyük bir
bölümü bu ürünleri ODBÜ adı altında tanımamaktadır. Kendi doğal ortamında katkı
maddesi içermeden elde edilmesi, lezzetli ve aromatik gıdalar olmaları ve
koruyucu, bağışıklık sistemini güçlendirici özelliklerinden dolayı tercih
edilen ürünlerdir. Tüketicilerin tercih ettiği çeşit, miktar ve şekilde ürün
üretimi ile tüketici kitlesinin doğru belirlenmesi sonucunda, üretimden
pazarlamaya kadar olan sürecin etkin çalışması ve sürdürülebilirliği
sağlanabilecektir.
Odun dışı bitkisel orman ürünleri tüketici davranışları tüketici analizi tüketim eğilimi
The
main aim of this study is to analyze consumption structure, consumer
trends and preferences with data obtained from the surveys carried out in the
households in urban part of
intended for non-wood forest products (NWFP). For this purpose, 96 surveys have
been carried out with households in Karşıyaka. As a result of the research, a
large part of households, does not recognize NWFP under the name. Due to the
fact that these products can be obtained without ingredient in its natural
environment, these are delicious and aromatic foods, and their characteristics
show protective and immune system booster, these products are preferred. In
consequence of correct determination of consumer population with crop production
preferred by the customers as kind, quantity and shape the process from
production to marketing for the effectiveness and sustainability will be
provided.
Non-wood forest products consumer behaviors consumer analysis consumption trends
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Eylül 2016 |
Gönderilme Tarihi | 26 Şubat 2016 |
Kabul Tarihi | 8 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |