Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyonel Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2018, Cilt: 55 Sayı: 1, 1 - 9, 30.03.2018
https://doi.org/10.20289/zfdergi.390683

Öz

Rekreasyon,  modern toplum bireylerinin günlük yaşam
stresinden ve rutinlerinden, yapılı çevre baskısından uzaklaşmak, doğa ile bağ
kurmak ya da eğlenmek ve dinlenmek için maddi kazanım amacı güdülmeden
gerçekleştirilen aktivitelerin bütünüdür. Bireylerin rekreasyonel tercih ve
eğilimleri, bireylerin sosyo-demografik özellikleri ve yaşadıkları çevrede
bulunan rekreasyonel alan özelliklerine bağlı olarak değişim göstermektedir. Bu
araştırmada, aldıkları bölüm eğitiminin içeriği gereği konu hakkında
farkındalık düzeyleri yüksek olma potansiyeline sahip oldukları düşünülerek Ege
Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı öğrencilerinin rekreasyonel
eğilimleri; gerçekleştirdikleri aktivite çeşitleri ve aktivitelere katılım
sıklıkları, rekreasyonel alan özellikleriyle ilgili motive edici ve kısıtlayıcı
faktörler temelinde belirlenmiştir. Bu amaçla 138 öğrenci ile yüz yüze
görüşmeler şeklinde anket uygulaması gerçekleştirilmiş, anketlerin analizleri
sonucu elde elden verilere göre; katılımcıların rekreasyonel eğilimlerinin
cinsiyet, öğrenim gördükleri sınıf, gelir düzeyi ve İzmir ilinde bulunma
sürelerine bağlı olarak istatistiki açıdan anlamlı farklılıklar gösterdiği
saptanmıştır. 

Kaynakça

  • Guo, J., Liu, X., 2016. International Journal of e-Education, e-Business, e- Management and e-Learning; Singapore, Vol. 6.3, pp:186-192.
  • Gülgün B., Türkyılmaz B., 2001. Peyzaj Mimarlığında ve İnsan Yaşamında Ergonominin Yeri Önem ve Bornova Örneğinde Bir Araştırma, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi Cilt:38 No:2-3.
  • Hubbell, L., 2015. Academic Questions: AQ; New York, Vol. 28.1, pp: 82-89.
  • Kalaycı, A., 2008. Rekreasyonel Tercihlerde Etnik Yapı ve Cinsiyete Bağlı Değişimler; Orta Doğu Teknik Üniversitesi Örneği, Yüksel Lisans Tezi, Düzce Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Düzce, 2008.
  • Kalaycı, A., 2009. Kastamonu Kenti ve Yakın Çevresindeki Rekreasyonel Alanların ve Kent Halkının Rekreasyonel Eğilimleri, Doktora Semineri Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2009. (Basılmamıştır).
  • Kalaycı, E., 2009. SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara, Asil Yayınları.
  • Mansuroğlu, S., 2002. Akdeniz Üniversitesi Öğrencilerinin Serbest Zaman Özellikleri Ve Dış Mekan Rekreasyon Eğilimlerinin Belirlenmesi. Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, Sayı: 15(2), syf: 53-62.
  • Müderrisoğlu, H. ve Uzun, S., 2004. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Orman Fakültesi Öğrencilerinin Rekreasyonel Eğilimleri, Seri:A, Sayı:2, Yıl:2004, ISSN:1302-7085, Sayfa:108-121.
  • Müderrisoğlu, H., Kutay, E.L., Örnekçi Eşen, S., 2006. Kırsal Rekreasyonel Faaliyetlerde Kısıtlayıcılar, Tarım Bilimleri Dergisi 2005, 11 (1) 40-44.
  • Önder, S., 2003. Selçuk Üniversitesi Öğrencilerinin Rekreasyonel Eğilim ve Taleplerinin Belirlenmesi Üzerinde Bir Araştırma, S.Ü. Ziraat Fakültesi Dergisi, 17 (32):2003, 31 -38.
  • Özkan, M.B., 2001. Kentsel Rekreasyon Alan Planlaması, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü, 2001. Sayfa:73.
  • Rogers, H., Morris, T., 2003. An Overview of the Development and Validation of the Recreational Exercise Motivation Measure (REMM)Ȅ, XIth European Congress of Sport Psychology, Copenhagen, Denmark.
  • Stebbins, R., 2005. Choice and Experiential Definitions of Leisure. Leisure Sciences; Vol. 27(4), pp: 349-352.

A Research on The Recreational Tendencies of University Students

Yıl 2018, Cilt: 55 Sayı: 1, 1 - 9, 30.03.2018
https://doi.org/10.20289/zfdergi.390683

Öz





 




Recreation is the
whole of activities of modern society's individuals that are aimed at getting
away from the pressures of the built environment, stress and routines of daily
life, linking nature or just for enjoyment. Recreational preferences and trends
vary depending on the socio-demographic characteristics of the individual and
the recreational area characteristics of the surrounding environment. The
recreational tendencies of students of Landscape Architecture students of Ege
University, Faculty of Agriculture, given that they have the potential to have
a high level of awareness about the subject, types of recreational activities
they perform and the frequency of participation in those activities are
determined on the basis of motivating and restrictive factors related to
recreational area characteristics within this study. For this purpose, a
face-to-face interview was conducted with 138 students and the analyzes of the
questionnaires resulted that the recreational tendencies of the participants showed
statistically significant differences depending on gender, grade of education,
income level and duration of stay in city of İzmir.

Kaynakça

  • Guo, J., Liu, X., 2016. International Journal of e-Education, e-Business, e- Management and e-Learning; Singapore, Vol. 6.3, pp:186-192.
  • Gülgün B., Türkyılmaz B., 2001. Peyzaj Mimarlığında ve İnsan Yaşamında Ergonominin Yeri Önem ve Bornova Örneğinde Bir Araştırma, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi Cilt:38 No:2-3.
  • Hubbell, L., 2015. Academic Questions: AQ; New York, Vol. 28.1, pp: 82-89.
  • Kalaycı, A., 2008. Rekreasyonel Tercihlerde Etnik Yapı ve Cinsiyete Bağlı Değişimler; Orta Doğu Teknik Üniversitesi Örneği, Yüksel Lisans Tezi, Düzce Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Düzce, 2008.
  • Kalaycı, A., 2009. Kastamonu Kenti ve Yakın Çevresindeki Rekreasyonel Alanların ve Kent Halkının Rekreasyonel Eğilimleri, Doktora Semineri Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2009. (Basılmamıştır).
  • Kalaycı, E., 2009. SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara, Asil Yayınları.
  • Mansuroğlu, S., 2002. Akdeniz Üniversitesi Öğrencilerinin Serbest Zaman Özellikleri Ve Dış Mekan Rekreasyon Eğilimlerinin Belirlenmesi. Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, Sayı: 15(2), syf: 53-62.
  • Müderrisoğlu, H. ve Uzun, S., 2004. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Orman Fakültesi Öğrencilerinin Rekreasyonel Eğilimleri, Seri:A, Sayı:2, Yıl:2004, ISSN:1302-7085, Sayfa:108-121.
  • Müderrisoğlu, H., Kutay, E.L., Örnekçi Eşen, S., 2006. Kırsal Rekreasyonel Faaliyetlerde Kısıtlayıcılar, Tarım Bilimleri Dergisi 2005, 11 (1) 40-44.
  • Önder, S., 2003. Selçuk Üniversitesi Öğrencilerinin Rekreasyonel Eğilim ve Taleplerinin Belirlenmesi Üzerinde Bir Araştırma, S.Ü. Ziraat Fakültesi Dergisi, 17 (32):2003, 31 -38.
  • Özkan, M.B., 2001. Kentsel Rekreasyon Alan Planlaması, Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü, 2001. Sayfa:73.
  • Rogers, H., Morris, T., 2003. An Overview of the Development and Validation of the Recreational Exercise Motivation Measure (REMM)Ȅ, XIth European Congress of Sport Psychology, Copenhagen, Denmark.
  • Stebbins, R., 2005. Choice and Experiential Definitions of Leisure. Leisure Sciences; Vol. 27(4), pp: 349-352.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Kalaycı Önaç

Tanay Birişçi Bu kişi benim

Hande Gündel Bu kişi benim

Nurgül Işıkel Bu kişi benim

Eray Çalışkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2018
Gönderilme Tarihi 14 Nisan 2017
Kabul Tarihi 7 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 55 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kalaycı Önaç, A., Birişçi, T., Gündel, H., Işıkel, N., vd. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyonel Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma. Journal of Agriculture Faculty of Ege University, 55(1), 1-9. https://doi.org/10.20289/zfdergi.390683

      27559           trdizin ile ilgili görsel sonucu                 27560                    Clarivate Analysis ile ilgili görsel sonucu            CABI logo                      NAL Catalog (AGRICOLA), ile ilgili görsel sonucu             EBSCO Information Services 

                                                       Creative Commons Lisansı This website is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License.