Amaç: Kesme çiçek istihdam olanakları sağlaması dekoratif, kolay taşınabilen bakım gerektirmemesinden dolayı Türkiye’de tüketim potansiyeline sahiptir. Tokat kentinde kesme çiçek ürünlerine yönelik tüketim eğilimleri, desenleri ve satın alma davranışlarını saptamaktır. Kesme çiçeklerin tüketimi ve tercih yöneliminin belirlenmesi ile kesme çiçek alanında bilimsel altlık oluşturulacağı düşünülmektedir.
Materyal-Metot: Araştırmanın materyalini Mart-Aralık 2019 tarihleri arasında Tokat kentindeki kesme çiçek bitkileri tüketicilerinden elde edilen veriler oluşturmaktadır. Tüketicilerin kesme çiçek ürünlerine olan eğilimleri ve satın alma davranışlarını ele alan bu çalışma, yüz yüze yapılan anket çalışması yoluyla elde edilen veriler ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada tüketiciye 5’li Likert ölçeğinde yöneltilen ifadelerin faktör analizi, ifadelerin güçlülüğü incelenmiştir.
Bulgular: Yaş ortalaması olarak bakıldığında en çok tüketici grubu, %43,8 oranı ile 31-45 yaş aralığındaki tüketici grubudur. Bekar bireyler evli bireylere oranla ve şehir merkezinde yaşayan bireyler ilçelerde yaşayanlara oranla daha fazla kesme çiçek tüketimi gerçekleştirmektedir. Kesme çiçeği en fazla tüketen yaş gurubu %43,8 oranı ile 31-45 yaş aralığındakiler iken 60 yaş ve üzerinde bu oranın %11 lere düştüğü görülmektedir.
Sonuç: Kesme çiçek satışı yapanlar, kesme çiçek talebini artırmak amacıyla vazo ömrü, sertifikasyon gibi özelliklere dikkat çekerek çiçek reklamları verebilir. Pazarlama kampanyaları, tazelik garantilerinin yanı sıra çiçeklerin vazo ömrünü uzatacak ürünler ve diğer önlemler vurgulanarak yapıldığında, tüketici tercihlerini olumlu etkileyeceği bir gerçektir.
Objective: The fact is that Turkey has the potential consumption of cut flowers since it is a decorative, easily transportable, providing employment opportunities and maintenance-free. The main purpose was to determine the consumption trends, patterns and purchasing behaviors of cut flower products in Tokat city. It was thought that a scientific base could be created in the field of cut flowers by determining the consumption and preference of cut flowers.
Material –Method: The material of the study consists of data obtained from cut flower consumers between March-December 2019. The material of the study consisted of data obtained from cut flower consumers in Tokat This study, which addresses the tendencies and purchasing behaviors of consumers towards cut flower products, was carried out with the data obtained through face-to-face surveys. In the study, the factor analysis of the statements directed to the consumer on a 5-point Likert scale and the strength of the expressions were examined.
Results: Considering the average age, the most consumer group was the consumer group between the ages of 31-45 with 43.8%. Single individuals consumed more cut flowers than married individuals and those living in the city center than those living in the districts. While the most of age group consuming the cut flower was between the ages of 31-45 with a rate of 43.8%, it was seen that this rate falls to 11% at the age of 60 and over.
Conclusion: In order to increase the demand for cut flowers, flower seller could place flower advertisements by drawing attention to features such as vase life and certification. It is a fact that when marketing campaigns are carried out by emphasizing freshness guarantees as well as products and other measures that will extend the vase life of flowers, it will positively affect consumer choices.
Cut flowers Turkey consumption preference flower characteristic
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 11 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 E.Ü Ziraat Fakültesi Dergisi Özel Sayısı 2020 |