This study was on teachers and students’ views on the use of Interactive Whiteboards (IWBs) for enhancing classroom teaching and learning in the secondary schools’ teachers and students in 6th grades. The study includes 392 sixth grade students in 14 primary schools and 142 teachers (sciences, mathematics and English) teaching sixth grades in primary schools from different classes in the city of Istanbul. Quantitative research method design was conducted as well as survey method. The questionnaire administered to teachers and students involved 19 closed questions (Yes/No) and 23 Likert-type questionnaire were used to collect data on the IWB use for classrooms teaching and learning. Mean score of 19 closed items were 73.65. Of 23 items, mean scores of 3,6 items were higher than 3.00 and only two items were lower than 3.00. Reliability for Likert-type items is excellent (0.91). The results of the study show that IWB use contributes to teaching and learning.
Interactive whiteboards (IWB) improving teaching and learning grade sixth Quantitative research m
Bu çalışma, ortaokul 6. sınıflarda öğretimi ve öğrenimi iyileştirmek için akıllı tahta (IWBs) kullanımı hakkında öğretmen ve öğrenci görüşleri üzerinedir. Çalışmaya, 6. sınıflarda 18 ortaokulda (142) fen, matematik ve Ingilizce öğretmeni ve 14 ortaokulda (392) altıncı sınıf öğrencisinin katılımı ile Istanbul’da farklı okullarda yapılmıştır. Çalışmada, nitel araştırma metodu kullanılmıştır. Araştırmadaki soruların 19 tanesi kapalı (Evet / Hayır) ve 23 tanesi Likert-tipidir. Elde edilen skorlar göstermiştir ki; 11 sorunun ortalaması ellinin 73.65 üzerindedir. Sadece 2 sorunun ortalaması 3’ün altındadır. Likert-tipi soruların güvenirlik katsayıları mükemmel (?=0.91) olarak bulunmuştur. Sonuçlar göstermiştirki, IWB kullanımı öğretim ve öğrenime katkı sağlamaktadır.
Akıllı Tahta öğretim ve öğrenimin iyileştirilmesi altıncı sınıf nicel araştırma yöntemi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 29 |