Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının, harita okuma özyeterlilik ve başarı düzeylerinin çeşitli değişkenlere (cinsiyet, sınıf düzeyi ve CBS dersini alma durumu) göre farklılaşma durumunu belirlemektir. Araştırma betimsel yöntem ile yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Aksaray, Cumhuriyet, Erciyes, Necmettin Erbakan ve Niğde Üniversitelerinde 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılında 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören 420 öğretmen adayından oluşmaktadır. Adayların harita okuma özyeterliliklerini tespit etmek amacıyla, toplam 20 maddeden oluşan 5’li likert tipi ölçek ve adayların harita bilgilerini tespit etmek için de başarı testi uygulanmıştır. Veriler SPSS 22.0 programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretmen adaylarının harita okuma özyeterlilik düzeyleri, cinsiyete göre anlamlı bulunmaz iken sınıf düzeyi ve CBS dersini alma durumuna göre anlamlıdır. Harita okuma başarı düzeylerinde ise durum tam tersidir. Cinsiyete göre anlamlı iken sınıf düzeyi ve CBS dersini alma durumuna göre anlamlı bulunmamıştır.
The purpose of this study is to determine differentiation status of self-efficacy and achievement of prospective teachers, studying at the department of social sciences teaching, in map-reading with respect to various variables (gender, grade level and status of taking GIS courses or not). The research was conducted by descriptive method. The audience (working group) of the research consisted of 420 prospective teachers who were at the 3rd and 4th class during the academic year 2014-2015 at Aksaray, Cumhuriyet, Erciyes Necmettin Erbakan and Nigde Universities. A quintet Likert-type scale consisting of 20 items in total was used in order to determine the self-efficacies of the candidates in map reading, and in addition achievement tests were applied as well in order to determine potential map knowledge. The data were analyzed with SPSS 22.0 program. While self-efficacy levels in map-reading were not found to be meaningful with respect to gender, but were found so with respect to grade level and status of taking GIS courses or not. The situation was the opposite in map-reading achievement levels. It was not found to be meaningful with respect to the status of taking GIS courses and grade levels while was found so with respect to gender.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 29 |