Bu araştırmada, öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye algı düzeyleri ve psikolojik sermaye algıları okul türü ve mesleki kıdem değişkenleri açısından incelenmiştir. Tarama modelinde desenlenen araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitim öğretim yılında görev yapan 380 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri internet ortamında elde edilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında Çetin & Basım (2012) tarafından uyarlaması gerçekleştirilen Pozitif Psikolojik Sermaye Ölçeği kullanılmıştır. Veriler aritmetik ortalama, standart sapma, doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ve çok yönlü varyans analizi (MANOVA) yapılarak çözümlenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye algı düzeyi yüksek olarak belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye algıları okul türü değişkeninde umut boyutuna; mesleki kıdem değişkenin de ise umut ve özyeterlilik boyutlarında anlamlı farklılıklar göstermiştir.
In this study, positive psychological capital level of perception of teachers were investigated. In addition the perception of positive psychological capital was examined in terms of type of variables as school and seniority. This study was designed with survey method and the study group was consisted of 380 teachers working in the 2014-2015 educational year. Research data were obtained from the internet. Datas were gathered throught the Positive Psychological Capital Scale which adopted by Çetin & Basım (2012). The gathered data were analyzed with arithmetic mean, standart deviation, confirmatory factor analysis (CFA) and multiple analysis of variance (MANOVA). After the analysis, it was found that teachers’s positive psychological capital level was at a high level. İn addition, teachers’s perceptions of positive psychological capital showed signicifant differences at type of school variable to hope dimension and at seniority variable to hope and self-efficacy dimensions.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 28 |