Çalışmanın amacı devlet okullarında çalışan öğretmenlerin ruhsal liderliğe ilişkin algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışı gösterme düzeyleri arasındaki ilişkiyi saptamaktır. Bu amaca bağlı olarak Gaziantep ili Şahinbey ve Şehitkâmil ilçelerinde görev yapmakta olan 301 öğretmene “ruhsal liderlik ve örgütsel vatandaşlık davranışları ölçeği” uygulanmıştır. Verilerin analizinde değişkenler arasındaki ilişkiyi bulmak için korelasyon analizi; bağımsız değişkenlerin bağımlı değişken üzerine etkisini belirlemek için de basit doğrusal ve çoklu regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin ruhsal liderlik algıları ile örgütsel vatandaşlık davranışları gösterme düzeyleri arasında pozitif yönde orta düzeyde bir ilişki saptanmıştır. Regresyon analizlerinin sonucunda ise örgütsel vatandaşlık davranışları üzerinde anlamlandırma, üretkenlik, umut, özveri ve ruhsal yaşam alt boyutlarının önemli bir etkisi olduğu belirlenmiştir.
It is aimed to determine the relationship between teachers’ spiritual leadership perception and their organizational citizenship behaviors in this research. For that purpose, 301 teachers working in state schools replied spiritual leadership and organizational citizenship behaviors scales. While analyzing data, correlation analysis to determine the relationship between variables; simple and multiple regression analysis to measure impact of independent variables on dependent variables were used. According to the results, there is a positive and moderate relationship between teachers’ spiritual leadership perception and their organizational citizenship behaviors. Also it has been found that there is an important impact of meaning, productivity, hope, altruistic love and spiritual life on organizational citizenship behaviors.
Spiritual Leadership Spirituality Organizational Citizenship Behaviors
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 27 |