Bu araştırmanın amacı, farklı dil, din ve etnik özelliklere sahip ilköğretim 8.sınıf öğrencilerinin kendi kültür algısı ve diğer kültürlere karşı tutum ve farkındalıkları; diğer kültürden öğrencilerle ilişkilerini değişik boyutlarıyla ele almak; okulun bu anlamda katkısını ve öğrencilerin okuldan beklentilerini ortaya çıkarmaktır. Araştırma, nicel araştırma yönteminin kullanıldığı betimsel bir alan araştırmasıdır. Araştırmanın evrenini 2013/2014 eğitim-öğretim yılında Mardin’deki ilköğretim okullarında öğrenim gören 8. sınıf öğrencilerinden oluşmuştur. Örneklemi ise, katılımcıların rastgele seçildiği ilköğretim 8. sınıfa devam eden 18 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin görüşlerinin incelenmesi amacı ile uzman görüşü alınarak yarı yapılandırılmış veri formu hazırlanmıştır. Öğrencilerle yapılan görüşmelerden elde edilen veriler transkript edilerek analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda farklı dil, din ve etnik gruplardan oluşan öğrencilerin bir arada yaşamın şifrelerine sahip oldukları; birbirine karşı olumlu tutum ve farkındalıklara sahip oldukları; bir arada yaşamanın gerekleri olan hoşgörü, saygı ve eşitlik ilkelerini benimsedikleri ve bu şekilde iletişim/etkileşim kurdukları; ve okulun/okul ortamının bu deneyime olumlu katkı sağladığı ortaya çıkmıştır
The main objective of this study is to discuss from different perspectives the 8th grade students’ self-cultural perception and their attitude towards and awarenes of other cultures as well as their relationship with students of other cultures; to reveal the contribution of the school and the students expectations from the school in this sense. The research is a descriptive fieldwork where quantitative research is used. The population of the research consists of the 8th grade students who are studying in the primary schools in the province of Mardin in 2013/2014 school year. As to the sample, it consists of 18 students who continue the 8th grade in which the participants are chosen randomly. A scale is prepared by taking the views of specialists with the purpose of examining the views of the children. The data that are gained through the meetings made with students are analized by being transcribed. When the result of this analysis is assessed under the light of the related literature, it is revealed that the students who belong to different language, religion and ethnical groups have the codes of living together; that they have positive attitude and awareness toward each other; that they adopt tolerance, respect and equality which are the requirements to live together and communicate in this way; and that the school/school environment makes important contributions to this experience.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 26 |