Üst düzey düşünme becerilerinden biri olan eleştirel düşünme, farklı bakış açılarını anlamaya, araştırmaya, sorgulamaya, bireysel ve sosyal etkileşime imkan vermektedir. Aynı zamanda eğitim programlarının hedeflerinden biri olarak eğitim ve öğretim sisteminde yer almaktadır. Ön yargılardan uzak, açık fikirli ve sorgulayıcı özellik gösteren eleştirel düşünme becerileri ve eğilimlerine sahip bireyler yetiştirmek için ön koşullardan biride bu beceri ve eğilimlere sahip eğiticilerin yetiştirilmesi ve eğitim camiasında yerlerini almalarıdır. Bu bağlamda yapılan çalışmanın amacı fen bilimleri öğretmenlerinin eleştirel düşünme ile ilgili görüşlerinin tespit edilmesidir. Bu amaç doğrultusunda çalışmanın örneklemini 11 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Mülakat yapılan öğretmenlerden 7’si lisans mezunu ve 4’ü lisansüstü eğitimlerine devam etmektedir. Fen bilimleri öğretmenleriyle derinlemesine mülakatlar yapılmış ve verilerin analizinde içerik analizi yaklaşımı kullanılmıştır.
Eleştirel düşünme üst düzey düşünme becerileri öğretmen görüşleri
Critical thinking, which is one of the higher-order thinking skills, allows for understanding different perspectives, questioning, exploration, individual and social interactions. At the same time, it should be within the scope of educational system as one of the goals of curriculum. One of the precondition of nurturing individuals who has critical thinking skills and tendencies having properties such as detachment, open minded and interrogator is nurturing and employment of educators who has critical thinking skills and tendencies in education community. In this context, the aim of this study is to determine the science teacher’s views about critical thinking. Research sample consists of 11science teachers who 7 of them have bachelor’s degree ( different professional seniority) and 4 of them are postgraduate students. Context analysis is used for data analysis and analyzing of in-depth interviews are made by researchers. The results of the study revealed that science teachers’ views towards critical thinking are ill-informed and teachers who have postgraduate degree know more about critical thinking. Some recommendations were made along with the obtained results
Critical thinking higher-order thinking skills teachers’ views
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 24 |