Bu araştırmanın amacı, üniversite birinci ve ikinci sınıfa devam eden öğrencilerin ortak zorunlu ders olarak okutulan İngilizce I ve İngilizce II dersine yönelik tutumlarını bazı değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın evrenini, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 1. sınıf ve 2. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, birinci ve ikinci sınıflarda öğrenim gören toplam 300 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, “İngilizce Duyuşsal Alana İlişkin Tutum Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler betimleyici ve parametrik testlerle çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin İngilizceye yönelik tutumlarının olumlu olduğu; öğrencilerin tutumlarının cinsiyet, sınıf düzeyi, öğrenim gördükleri bölüm ve mezun oldukları lise türüne göre değişmediği belirlenmiştir.
The aim of this study is to analyze attitudes of first and second year students towards “English I” and “English II” courses as a common compulsory course in terms of some variables. The universe was the first and second year students in Faculty of Education at Yüzüncü Yıl University. As a representative of the universe, 300 students studying in Faculty of Education were selected. Data of the research was collected by using “Attitude Scale on Affective Domain in English Classes”. Data collected was analyzed with descriptive and parametric tests. As a result of research, it was found that attitude of the students towards English is positive and doesn’t change in terms of gender, grade level, department and type of school they graduated
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 24 |