BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YABANCI DİL DERSLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARI

Yıl 2015, Sayı: 24, 184 - 202, 01.04.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı, üniversite birinci ve ikinci sınıfa devam eden öğrencilerin ortak zorunlu ders olarak okutulan İngilizce I ve İngilizce II dersine yönelik tutumlarını bazı değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın evrenini, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 1. sınıf ve 2. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, birinci ve ikinci sınıflarda öğrenim gören toplam 300 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, “İngilizce Duyuşsal Alana İlişkin Tutum Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler betimleyici ve parametrik testlerle çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin İngilizceye yönelik tutumlarının olumlu olduğu; öğrencilerin tutumlarının cinsiyet, sınıf düzeyi, öğrenim gördükleri bölüm ve mezun oldukları lise türüne göre değişmediği belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Alzwari, H., Pour-Mohammadi, M., Abidin, M. J. Z. (2012). Efl students’ attitudes towards learning English language: the case of Libyan secondary school students. Asian Social Science, 8 (2).
  • Aydoslu, U. (2005). Öğretmen Adaylarının Yabancı Dil Olarak İngilizce Dersine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Program Geliştirme ve Öğretim Anabilim Dalı, Isparta.
  • Çetinkaya, Y. B. (2009). Language of others: Efl students’ perception of and attitude towards English. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18 (1), 109–120.
  • Çimen, S. (2011). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İngilizceye Yönelik Tutum, İngilizce Kaygısı ve Öz Yeterlik Düzeylerinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Demirel, Ö.(2004). Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Ellis, R. (1994). The Study Of Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press.
  • Gardner, R. C., Lambert, W. E. (1972). Attitudes And Motivation In Second Language Learning. Rowley, Newbury House.
  • Genç, G., Aksu, B. M. (2004). İnönü Üniversitesi Öğrencilerinin İngilizce Derslerine İlişkin Tutumları. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Genç, G., Kaya, A. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının yabancı dil derslerine yönelik tutumları ile yabancı dil akademik başarıları arasındaki ilişki. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (26), 19-31.
  • Gömleksiz, M. N.(2003). İngilizce duyuşsal alana ilişkin bir tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (1), 215-226.
  • Gürel, H. (1986). Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğrenme Başarısı ile Öğrencilerin Akademik Benlik tasarımları ve Tutumları Arasındaki İlişki (Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Karahan, F. (2007). Language attitudes of Turkish students towards the English language and its use in Turkish context. Journal Arts and Science, 73-87.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kılıç, E. (2009). Öğretmen ve Yöneticilerin İngilizceye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Mamun, A., Rahman, M., Rahman, R. M., Hossain, A. (2012). Students’ attitudes towards English: the case of life science school of Khulna university. International Review of Social Sciences and Humanities, 3 (1), 200-209.
  • Noursi, O. (2013). Attitude towards learning English: the case of the uae technological high school. Educational Research, 4(1), 21-30.
  • Tok, H. (2010). Üniversite öğrencilerinin İngilizce dersine ilişkin duyuşsal tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 185, 90-109.

THE ATTITUDES OF UNIVERSITY STUDENTS CONCERNING FOREIGN LANGUAGE COURSES

Yıl 2015, Sayı: 24, 184 - 202, 01.04.2015

Öz

The aim of this study is to analyze attitudes of first and second year students towards “English I” and “English II” courses as a common compulsory course in terms of some variables. The universe was the first and second year students in Faculty of Education at Yüzüncü Yıl University. As a representative of the universe, 300 students studying in Faculty of Education were selected. Data of the research was collected by using “Attitude Scale on Affective Domain in English Classes”. Data collected was analyzed with descriptive and parametric tests. As a result of research, it was found that attitude of the students towards English is positive and doesn’t change in terms of gender, grade level, department and type of school they graduated

Kaynakça

  • Alzwari, H., Pour-Mohammadi, M., Abidin, M. J. Z. (2012). Efl students’ attitudes towards learning English language: the case of Libyan secondary school students. Asian Social Science, 8 (2).
  • Aydoslu, U. (2005). Öğretmen Adaylarının Yabancı Dil Olarak İngilizce Dersine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Program Geliştirme ve Öğretim Anabilim Dalı, Isparta.
  • Çetinkaya, Y. B. (2009). Language of others: Efl students’ perception of and attitude towards English. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18 (1), 109–120.
  • Çimen, S. (2011). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İngilizceye Yönelik Tutum, İngilizce Kaygısı ve Öz Yeterlik Düzeylerinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Demirel, Ö.(2004). Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Ellis, R. (1994). The Study Of Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press.
  • Gardner, R. C., Lambert, W. E. (1972). Attitudes And Motivation In Second Language Learning. Rowley, Newbury House.
  • Genç, G., Aksu, B. M. (2004). İnönü Üniversitesi Öğrencilerinin İngilizce Derslerine İlişkin Tutumları. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Genç, G., Kaya, A. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının yabancı dil derslerine yönelik tutumları ile yabancı dil akademik başarıları arasındaki ilişki. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (26), 19-31.
  • Gömleksiz, M. N.(2003). İngilizce duyuşsal alana ilişkin bir tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (1), 215-226.
  • Gürel, H. (1986). Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğrenme Başarısı ile Öğrencilerin Akademik Benlik tasarımları ve Tutumları Arasındaki İlişki (Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Karahan, F. (2007). Language attitudes of Turkish students towards the English language and its use in Turkish context. Journal Arts and Science, 73-87.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kılıç, E. (2009). Öğretmen ve Yöneticilerin İngilizceye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Mamun, A., Rahman, M., Rahman, R. M., Hossain, A. (2012). Students’ attitudes towards English: the case of life science school of Khulna university. International Review of Social Sciences and Humanities, 3 (1), 200-209.
  • Noursi, O. (2013). Attitude towards learning English: the case of the uae technological high school. Educational Research, 4(1), 21-30.
  • Tok, H. (2010). Üniversite öğrencilerinin İngilizce dersine ilişkin duyuşsal tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 185, 90-109.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

İshak Kozikoğlu Bu kişi benim

Hasan Basri Memduhoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Kozikoğlu, İ., & Memduhoğlu, H. B. (2015). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YABANCI DİL DERSLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARI. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(24), 184-202. https://doi.org/10.14582/DUZG