Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmen adaylarının matematiksel modelleme becerilerini ve karşılaştıkları zorlukları incelemektir. Araştırmaya, ilköğretim matematik eğitimi ana bilim dalında bulunan 38 öğretmen adayı katılmıştır. Öğrencilere teorik ve deneysel modellemeye yönelik iki problem durumu verilmiştir. Verilerin analizinde betimsel analiz yapılmıştır. Öğrencilerin modelleme becerileri, matematiksel modelleme çemberinde yer alan aşamalar açısından incelenmiştir. Göze çarpan bulgular açısından bakıldığında; öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun verilen gerçek yaşam problemi anlamada, matematiksel olarak ifade etmede, matematiksel bir model üretmede, modeli yorumlamada, aritmetik yerine cebiri kullanmada, matematiksel olarak bildikleri 1. dereceden 2 bilinmeyenli bir eşitsizliğin çözümünün analitik düzlemde gösteriminin gerçek yaşam probleminin çözümü sürecine transfer etmede başarılı olamadıkları belirlenmiştir.
The purpose of this study is to examine the prospective mathematics teachers’ mathematical modeling abilities and the difficulties encountered. 38 prospective primary mathematics teachers have attended to the research. Two problems concerning theoretical and empirical modelling have been given to the students. Descriptive analysis has been conducted in analyzing the data. The students’ modelling abilities have been analyzed with regard to the stages in mathematical modelling circle. It has been determined that most of the students have not been successful in understanding the real life problem given, expressing mathematically, producing a mathematical model, interpretating the model, using algebra instead of arithmetic, transferring drawing the solution of a first degree inequality in two variables into the process of the solution of the real life problem.
prospective mathematics teachers mathematical modeling modeling ability
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 23 |