Öğretmen yetiştiren kurumlarda görev yapan öğretim elemanları eğitim zincirinin önemli bir halkasını oluşturmaktadır. Bu nedenle öğretim elemanlarının “21. Yüzyıl Öğrenen Standartları”na ilişkin görüşleri de önem kazanmaktadır. Bu araştırmada, eğitim fakültelerinde görev yapan öğretim elemanlarının 21. Yüzyıl Öğrenen Standartları ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak “Yaşam Boyu Öğrenme Ölçeği” ile American Association of School Librarians (AASL)’nin belirlediği 21. Yüzyıl Öğrenen Standartları göz önüne alınarak hazırlanan açık uçlu sorular kullanılmıştır. Betimsel tarama modeliyle oluşturulan çalışmada nicel veriler yüzde ve frekans olarak sunulmuş, nitel veriler ise öncelikle içerik analizi daha sonra betimsel analize tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgular ışığında çalışmaya katılan öğretim elemanlarının yaşam boyu öğrenme konusunda olumlu görüşlere ve güçlü bir duyarlılığa sahip oldukları, ancak 21. Yüzyıl Öğrenen Standartlarıyla ilgili tema ve alt temalar hakkında beklenen düzeyde kapsamlı bilgiye sahip olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Gelecek nesillerin şekillenmesinde rol alacak öğretmenlerin yetiştirilmesinde önemli bir sorumluluk taşıyan üniversitelerde ve genel olarak eğitim sisteminde alınabilecek önlemlere ilişkin önerilerde bulunulmuştur.
21. Yüzyıl Öğrenen Standartları yaşam boyu öğrenme bilgi okuryazarlığı öğretmen eğitimi
Instructors working in teacher training institutions constitutes an important link in the education chain. Therefore, instructors' opinions related to "Standards for the21th Century Learner " are also become important. In this study, it's aimed to take views of instructors, working in the faculties of education, about 21th Century Learning Standards and lifelong learning. "Lifelong Learning Scale" and open ended questions which are prepared according to the Standards for the21th Century Learner determined by the American Association of School Librarians (AASL) were used as data collection tools. In the study, the descriptive model created with the quantitative data was presented as frequency and percentage, and qualitative data is firstly subjected to content analysis and then descriptive analysis. In the light of the findings, it have been reached that the instructors (who participated) in this study have a favourable opinion and a strong sensitivity on lifelong learning, but they haven't expected level of comprehensive information about the Standards for the21th Century Learner themes and sub-themes. Suggestions were made in actions to be taken generally in the education system and in universities which have an important responsibility in raising teachers who will shape the future generations.
Standards for the 21st Century Learner lifelong learning information literacy teacher education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 22 |