Bu çalışmanın amacı, resmi devlet okullarında farklılıkların yönetimine ilişkin öğretmen görüşlerini incelemeyi amaçlayan geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektedir. Araştırmanın çalışma grubunu 2013- 2014 eğitim öğretim yılında Diyarbakır İl Merkez ilçesinde ilkokul, ortaokul ve genel liselerde görev yapmakta olan 328 öğretmen oluşturmaktadır. Ölçeğin yapı geçerliği AFA ile incelenmiştir. AFA sonuçlarına göre, ölçeğin iki faktörlü bir yapıyı ölçtüğü görülmüştür. Ölçeğin iki faktörlü yapıyı ölçtüğü DFA ile de doğrulanmıştır. Ölçeğin güvenirliğini belirlemek amacıyla Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı değeri incelenmiş ve bu değer 0,94 olarak tespit edilmiştir. Bu sonuçlar, farklılıkların yönetimi ölçeğinin, devlet okullarında farklılıkların yönetimine ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğunu göstermektedir.
farklılık okularda farklılıkların yönetimi farklılıkların yönetimi ölçeği
The aim of this study is to develop a valid and reliable scale purposing to examine the teachers’ opinions about diversity management in official state schools. The workgroup of the study consists of 328 teachers working in secondary and general high schools in the city center of Diyarbakır in 2013- 2014 academic year. Construct validity of the scale has been examined with exploratory factor analysis. According to analysis results, the scale assesses a two- factor structure. That the scale has assessed two- factor structure has been confirmed with confirmatory factor analysis. In order to determine the reliability of scale, Cronbach Alpha internal consistency coefficent value has been examined and this value has been set as 0,94. These results show that the scale of diversity management is a valid and reliable scale which can be used in examining teachers’ opinions about diversity management in official state schools.
Diversity Diversity Management in Schools The scale of Diversity Management
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 22 |