BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİMDE PROJE TABANLI ÖĞRENMEYİ ZENGİNLEŞTİRME: ÜÇ AŞAMALI PURDUE MODELİ

Yıl 2013, Sayı: 20, 293 - 311, 01.06.2013

Öz

Bu çalışma, üstün yeteneklilerin eğitiminde kullanılan bir zenginleştirme modeli olan Üç Aşamalı Purdue Modeline uygun ilkokul 4. sınıf fen ve teknoloji derslerinde kullanılabilecek örnek bir rehber materyal geliştirmek amacıyla planlanmıştır. Bu amaçla ilk aşamada, ilkokul dördüncü sınıf fen ve teknoloji müfredatında en zor anlaşılan konulardan biri olan “kuvvet ve hareket” konusu seçildi. İkinci aşamada ise Fen ve Teknoloji müfredatında yer alan kazanımlar ve Üç Aşamalı Purdue modeli esasları temel alınarak taslak materyal geliştirildi. Geliştirilen taslak materyal 2 sınıf öğretmeni, 4 alan eğitimcisi ve 2 alan uzmanını tarafından incelenmiş ve materyale son şekli verildi.

Kaynakça

  • Aladağ, S. (2008). İlköğretim Matematik Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi. TSA /Yıl:12 S.2, Ağustos 2008. http://dokuman.tsadergisi.org/dergiler_pdf/2008/2008Agustos/3.pdf 13. 12. 2012 tarihinde saat 16:00’ da edinilmiştir.
  • Ayas, A., Çepni, S., Ayvacı, H. Ş. (2011). Fen ve Teknoloji Öğretimi. S. Çepni (Ed). Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğrencileri Aktif Kılan Yöntem, Teknik ve Modellemeler (ss. 170). Ankara: Pegem Akademi 9. Baskı.
  • Bağcı-Kılıç, G. (2003). Üçüncü Uluslararası Matematik ve Fen Araştırması (TIMSS): Fen Öğretimi, Bilimsel Araştırma ve Bilimin Doğası. İlköğretim-Online Dergisi, 2(1), sf.42-51.
  • Çıbık, A. S. (2009). Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi. İlköğretim Online, 8 (1), 36- 47.
  • Demirhan, C. (2002). Program Geliştirmede Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı. Ankara: H. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans tezi.
  • Ergin, Ö., Şahin-Pekmez, E. & Öngel-Erdal, S. (2005). Kuramdan Uygulamaya Deney Yoluyla Fen Öğretimi. 1. Baskı, Dinazor Kitabevi, Kanyılmaz Matbaası, İzmir.
  • Feldhusen, J. & Kolloff, P. B. (1978). A three-stage model for gifted education. G/T/C, 1, 3-5, 53-58.
  • Feldhusen, J.F., & Kolloff, M.B. (1986). The Purdue three-stage model for gifted education. In J. S. Renzulli (Ed.), Systems and models for developing programs for the gifted and talented (pp. 126—152). Mansfield Center, CT: Creative Learning Press .
  • Hoover. M. S. (1989). The purdue three-stage enrichment model as applied to elementary science for the gifted. School Science and Mathematics v. 89 (3) 244-250.
  • Kaptan, F., 1999. Fen Bilgisi Öğretimi, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul,248.
  • Moon, S. M., Feldhusen, J. F., & Dillon, D. R. (1994). Long Term Effects of an enrichment program based on the Purdue Three- Stage Model. Gifted Child Quarterly, 38 (1), 38- 48.

Enrichment Project Based Learning in Primary Education: Three Stage Purdue Model

Yıl 2013, Sayı: 20, 293 - 311, 01.06.2013

Öz

In this study, the three- stage Purdue Model, an enrichment model used in education for gifted in accordance with primary science and technology courses, are planned in order to develop guidance material. The three-stage Purdue Model is a Project based approach appropriate with constructivism. Moreover, the three stage Purdue It is considered that this model can be used in normal education institutions with appropriate design. Thus, the constructivist learning will be provided as well as the inclusion of all students in project process. In the first step, the fourth grade of primary school science and technology curriculum, which is one of the most difficult issues that apparently "force and motion" that has been selected. In the second stage in the curriculum of science and technology achievements and Purdue model was developed on the basis of the guidance material. Developed guidance materials 2 classroom teacher, educator, and 2 with 4 fields are examined by experts, and the material was given final shape.

Kaynakça

  • Aladağ, S. (2008). İlköğretim Matematik Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi. TSA /Yıl:12 S.2, Ağustos 2008. http://dokuman.tsadergisi.org/dergiler_pdf/2008/2008Agustos/3.pdf 13. 12. 2012 tarihinde saat 16:00’ da edinilmiştir.
  • Ayas, A., Çepni, S., Ayvacı, H. Ş. (2011). Fen ve Teknoloji Öğretimi. S. Çepni (Ed). Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğrencileri Aktif Kılan Yöntem, Teknik ve Modellemeler (ss. 170). Ankara: Pegem Akademi 9. Baskı.
  • Bağcı-Kılıç, G. (2003). Üçüncü Uluslararası Matematik ve Fen Araştırması (TIMSS): Fen Öğretimi, Bilimsel Araştırma ve Bilimin Doğası. İlköğretim-Online Dergisi, 2(1), sf.42-51.
  • Çıbık, A. S. (2009). Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi. İlköğretim Online, 8 (1), 36- 47.
  • Demirhan, C. (2002). Program Geliştirmede Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı. Ankara: H. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans tezi.
  • Ergin, Ö., Şahin-Pekmez, E. & Öngel-Erdal, S. (2005). Kuramdan Uygulamaya Deney Yoluyla Fen Öğretimi. 1. Baskı, Dinazor Kitabevi, Kanyılmaz Matbaası, İzmir.
  • Feldhusen, J. & Kolloff, P. B. (1978). A three-stage model for gifted education. G/T/C, 1, 3-5, 53-58.
  • Feldhusen, J.F., & Kolloff, M.B. (1986). The Purdue three-stage model for gifted education. In J. S. Renzulli (Ed.), Systems and models for developing programs for the gifted and talented (pp. 126—152). Mansfield Center, CT: Creative Learning Press .
  • Hoover. M. S. (1989). The purdue three-stage enrichment model as applied to elementary science for the gifted. School Science and Mathematics v. 89 (3) 244-250.
  • Kaptan, F., 1999. Fen Bilgisi Öğretimi, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul,248.
  • Moon, S. M., Feldhusen, J. F., & Dillon, D. R. (1994). Long Term Effects of an enrichment program based on the Purdue Three- Stage Model. Gifted Child Quarterly, 38 (1), 38- 48.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Murat Gökdere Bu kişi benim

Neşe Kutlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Gökdere, M., & Kutlu, N. (2013). İLKÖĞRETİMDE PROJE TABANLI ÖĞRENMEYİ ZENGİNLEŞTİRME: ÜÇ AŞAMALI PURDUE MODELİ. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(20), 293-311.