Bu çalışmanın amacı, Fen ve Teknoloji öğretmenlerin, öğrenci merkezli öğretim yöntemlerinden biri olan ve eğitimde çok kullanan işbirlikli öğrenme modeli hakkındaki bilgi ve uygulama düzeylerinin belirlemesine yöneliktir. Çalışmanın örneklemini; Ağrı, ilinde görev yapan toplam 25 Fen ve Teknoloji öğretmeni oluşturmaktadır. Ölçme aracı olarak işbirlikli öğrenme modeli bilgi ve uygulama düzey belirleme ölçeği kullanılmıştır. Bu çalışmada kullanılan ölçek on dört sorudan oluşmaktadır. Ölçme aracından elde edilen veriler değerlendirildiğinde; öğretmenlerin kısmen bu model hakkında bilgilerinin olduğu fakat bu modelin uygulama aşamasında zorluk çektikleri ortaya çıkmıştır.
İşbirlikli öğrenme yöntemi Fen ve Teknoloji öğretmenleri Ağrı ili Öğrenci merkezli öğretim.
The aim of this present study was to examine science and technology teachers’ views about knowledge levels and practice of the cooperative learning model which student-centered instruction and one of the many uses in the education. The sample of this study composed of 25 science and technology teachers who served from Agri As the data collection instruments, cooperative learning model scale were used. Scale used in this study, consists of fourteen questions. The data obtained were evaluated measurement tool. According to the data obtained from the analyses, teacher’s information about this model is partly, but cannot do on the application classes and how they had trouble emerged
Cooperative learning method Science and Technology teacher Agri province student-centered instruc
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 19 |