BibTex RIS Kaynak Göster

FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİN İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME MODELİNİN SINIFTAKİ UYGULAMASI

Yıl 2012, Sayı: 19, 174 - 183, 01.12.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı, Fen ve Teknoloji öğretmenlerin, öğrenci merkezli öğretim yöntemlerinden biri olan ve eğitimde çok kullanan işbirlikli öğrenme modeli hakkındaki bilgi ve uygulama düzeylerinin belirlemesine yöneliktir. Çalışmanın örneklemini; Ağrı, ilinde görev yapan toplam 25 Fen ve Teknoloji öğretmeni oluşturmaktadır. Ölçme aracı olarak işbirlikli öğrenme modeli bilgi ve uygulama düzey belirleme ölçeği kullanılmıştır. Bu çalışmada kullanılan ölçek on dört sorudan oluşmaktadır. Ölçme aracından elde edilen veriler değerlendirildiğinde; öğretmenlerin kısmen bu model hakkında bilgilerinin olduğu fakat bu modelin uygulama aşamasında zorluk çektikleri ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Aksoy, G. ve Doymuş, K. (2011).Fen ve Teknoloji Dersi Uygulamalarında İşbirlikli Okuma- Yazma-Uygulama Tekniğinin Etkisi, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 43-59.
  • Avcıoğlu, H. (2012), The Effectiveness of Cooperative Learning and Drama Techniques in Acquisition of Social Skills by the Children with Intellectual Disabilities, Eğitim ve Bilim-Education and Science, 37(1), 110-125.
  • Bolling, A. (1994). Using Group Journals to Improve Writing and Comprehension, Journal on Excellence in College Teaching, 5(1), 47-55.
  • Bourner, J., Hughes, M., & Bourner, T. (2001).First-Year Undergraduate Experiences of Group Project Work, Assessment and Evaluation in Higher Education, 26, 19-39.
  • Bowen, C.W. (2000). A Quantitative Literature Review of Cooperative Learning Effects on High School and College Chemistry Achievement, Journal of Chemical Education, 77(1), 116-119.
  • Çepni, S., Ayvacı, H., Ş., ve Bacanak, A. (2006). Fen Teknoloji Toplum (3.Baskı), 40-44-45, Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Doymuş, K. (2007). Effects of a Cooperative Learning Strategy on Teaching and Learning Phases of Matter and One-Component Phase Diagrams, Journal of Chemical Education, 84(11), 1857-1860.
  • Doymuş, K., Şimşek, Ü. ve Bayrakçeken, S. (2004).İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Dersinde Akademik Başarı ve Tutuma Etkisi, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 1(2), 103- 115.
  • Doymuş, K., Karaçöp, A. & Şimşek, Ü.(2010). Effects of Jigsaw and Animation Techniques on Students’ Understanding of Concepts and Subjects in Electrochemistry, Educational Technology Research and Development, 58, 671-691.
  • Doymus, K., Şimşek, U., Karaçöp, A & Ada, S. (2009). Effects of Two Cooperative Learning Strategies on Teaching and Learning Topics of Thermochemistry, World Applied Science Journal, 7 (1), 34-42.
  • Eilks, I. (2005). Experiences and Reflections about Teaching Atomic Structure in a Jigsaw Classroom in Lower Secondary School Chemistry Lessons, Journal of Chemical Education, 82(2), 313-319.
  • Fer, S. & Cirik, İ. (2006). Öğretmenlerde ve Öğrencilerde, Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı
  • Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması Nedir?.Yeditepe Üniversitesi Eğitim
  • Fakültesi Dergisi. 2(1). 1-26.
  • Gardener, B. S., & Korth, S. D. (1996). Using Reflection in Cooperative Learning Groups to Integrate Theory and Practice, Journal on Excellence in College Teaching , 7 (1), 17–30.
  • Garvin, J., Butcher, A., Stefani, A., Tariq, V., Lewis, N., Blumson, R., Govier, R. & Hill, J. (1995). Group Projects for First-Year University Students: An Evaluation, Assessment & Evaluation in Higher Education, 20,279–294.
  • Hedeen, T. (2003). The Reverse Jigsaw: A Process of Cooperative Learning and Discussion, Teaching Sociology, 31(3), 325-332.
  • Hwang, W.Y., Shadiev, R., Wang, C. Y., &Huang, Z. H.(2012). A Pilot Study of Cooperative Programming Learning Behavior and Its Relationship with Students' Learning Performance, Computers & Education, 58(4), 1267-1281.
  • Johnson, D.W & Johnson, R. T. (1999). Making Cooperative Learning Work, Theory Into Practice, 38(2), 67–73.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (15. Baskı), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Küçükahmet, L. (1997). Eğitim Programları ve Öğretim, Ankara: Gazi Yayınevi.
  • Levine, E. (2001). Reading Your Way to Scientific Literacy, Journal of College Science Teaching,31, 122-125.
  • Mills, P. (2003). Group Project Work With Undergraduate Veterinary Science Students, Assessment and Evaluation in Higher Education, 28(5),527-38.
  • Özden, Y. (1997). Öğrenme ve Öğretme, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Şimşek, Ü. (2005). İşbirlikli ÖğrenmeYönteminin Fen Bilgisi Dersinin Akademik Başarı ve Tutumuna Etkisi.”Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Şimşek, Ü., Doymuş, K., & Kızıloğlu, N. (2005).Lise düzeyinde Öğrenim Gören Öğrencilere Grupla Öğrenme Yönteminin Kazandırdığı Bilgi ve Beceriler, Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (1), 67-80.
  • Taçman, M.,& Menteş, R. (2010). A QualitativeResearch on Teacher’s in The TRNC Towards The Situation on Learning TheUsage of Student Centred Education, Procedia Socialand Behavioral Sciences, 9, 2062–2068
  • Tan, W., Wen, X., Jiang, C., Du, Y.,&Hu, X. (2012). An Evaluation Model Integrating User Trust and Capability for Selection of Cooperative Learning Partners, Chinese Journal of Electronics, 21(1), 42-46.
  • Turan S., Konan A., Kılıç Y. A., Özvarış S. B., &Sayek I. (2012). The Effect of Problem-Based Learning with Cooperative-Learning Strategies in Surgery Clerkships, Journal of Surgical Education, 69(2), 226-230.

Application in the Classroom of Cooperative Learning Model of Science and Technology Teachers

Yıl 2012, Sayı: 19, 174 - 183, 01.12.2012

Öz

The aim of this present study was to examine science and technology teachers’ views about knowledge levels and practice of the cooperative learning model which student-centered instruction and one of the many uses in the education. The sample of this study composed of 25 science and technology teachers who served from Agri As the data collection instruments, cooperative learning model scale were used. Scale used in this study, consists of fourteen questions. The data obtained were evaluated measurement tool. According to the data obtained from the analyses, teacher’s information about this model is partly, but cannot do on the application classes and how they had trouble emerged

Kaynakça

  • Aksoy, G. ve Doymuş, K. (2011).Fen ve Teknoloji Dersi Uygulamalarında İşbirlikli Okuma- Yazma-Uygulama Tekniğinin Etkisi, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 43-59.
  • Avcıoğlu, H. (2012), The Effectiveness of Cooperative Learning and Drama Techniques in Acquisition of Social Skills by the Children with Intellectual Disabilities, Eğitim ve Bilim-Education and Science, 37(1), 110-125.
  • Bolling, A. (1994). Using Group Journals to Improve Writing and Comprehension, Journal on Excellence in College Teaching, 5(1), 47-55.
  • Bourner, J., Hughes, M., & Bourner, T. (2001).First-Year Undergraduate Experiences of Group Project Work, Assessment and Evaluation in Higher Education, 26, 19-39.
  • Bowen, C.W. (2000). A Quantitative Literature Review of Cooperative Learning Effects on High School and College Chemistry Achievement, Journal of Chemical Education, 77(1), 116-119.
  • Çepni, S., Ayvacı, H., Ş., ve Bacanak, A. (2006). Fen Teknoloji Toplum (3.Baskı), 40-44-45, Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Doymuş, K. (2007). Effects of a Cooperative Learning Strategy on Teaching and Learning Phases of Matter and One-Component Phase Diagrams, Journal of Chemical Education, 84(11), 1857-1860.
  • Doymuş, K., Şimşek, Ü. ve Bayrakçeken, S. (2004).İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Fen Bilgisi Dersinde Akademik Başarı ve Tutuma Etkisi, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 1(2), 103- 115.
  • Doymuş, K., Karaçöp, A. & Şimşek, Ü.(2010). Effects of Jigsaw and Animation Techniques on Students’ Understanding of Concepts and Subjects in Electrochemistry, Educational Technology Research and Development, 58, 671-691.
  • Doymus, K., Şimşek, U., Karaçöp, A & Ada, S. (2009). Effects of Two Cooperative Learning Strategies on Teaching and Learning Topics of Thermochemistry, World Applied Science Journal, 7 (1), 34-42.
  • Eilks, I. (2005). Experiences and Reflections about Teaching Atomic Structure in a Jigsaw Classroom in Lower Secondary School Chemistry Lessons, Journal of Chemical Education, 82(2), 313-319.
  • Fer, S. & Cirik, İ. (2006). Öğretmenlerde ve Öğrencilerde, Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı
  • Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması Nedir?.Yeditepe Üniversitesi Eğitim
  • Fakültesi Dergisi. 2(1). 1-26.
  • Gardener, B. S., & Korth, S. D. (1996). Using Reflection in Cooperative Learning Groups to Integrate Theory and Practice, Journal on Excellence in College Teaching , 7 (1), 17–30.
  • Garvin, J., Butcher, A., Stefani, A., Tariq, V., Lewis, N., Blumson, R., Govier, R. & Hill, J. (1995). Group Projects for First-Year University Students: An Evaluation, Assessment & Evaluation in Higher Education, 20,279–294.
  • Hedeen, T. (2003). The Reverse Jigsaw: A Process of Cooperative Learning and Discussion, Teaching Sociology, 31(3), 325-332.
  • Hwang, W.Y., Shadiev, R., Wang, C. Y., &Huang, Z. H.(2012). A Pilot Study of Cooperative Programming Learning Behavior and Its Relationship with Students' Learning Performance, Computers & Education, 58(4), 1267-1281.
  • Johnson, D.W & Johnson, R. T. (1999). Making Cooperative Learning Work, Theory Into Practice, 38(2), 67–73.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (15. Baskı), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Küçükahmet, L. (1997). Eğitim Programları ve Öğretim, Ankara: Gazi Yayınevi.
  • Levine, E. (2001). Reading Your Way to Scientific Literacy, Journal of College Science Teaching,31, 122-125.
  • Mills, P. (2003). Group Project Work With Undergraduate Veterinary Science Students, Assessment and Evaluation in Higher Education, 28(5),527-38.
  • Özden, Y. (1997). Öğrenme ve Öğretme, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Şimşek, Ü. (2005). İşbirlikli ÖğrenmeYönteminin Fen Bilgisi Dersinin Akademik Başarı ve Tutumuna Etkisi.”Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Şimşek, Ü., Doymuş, K., & Kızıloğlu, N. (2005).Lise düzeyinde Öğrenim Gören Öğrencilere Grupla Öğrenme Yönteminin Kazandırdığı Bilgi ve Beceriler, Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (1), 67-80.
  • Taçman, M.,& Menteş, R. (2010). A QualitativeResearch on Teacher’s in The TRNC Towards The Situation on Learning TheUsage of Student Centred Education, Procedia Socialand Behavioral Sciences, 9, 2062–2068
  • Tan, W., Wen, X., Jiang, C., Du, Y.,&Hu, X. (2012). An Evaluation Model Integrating User Trust and Capability for Selection of Cooperative Learning Partners, Chinese Journal of Electronics, 21(1), 42-46.
  • Turan S., Konan A., Kılıç Y. A., Özvarış S. B., &Sayek I. (2012). The Effect of Problem-Based Learning with Cooperative-Learning Strategies in Surgery Clerkships, Journal of Surgical Education, 69(2), 226-230.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Kemal Doymuş Bu kişi benim

Yasemin Koç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Doymuş, K., & Koç, Y. (2012). FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİN İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME MODELİNİN SINIFTAKİ UYGULAMASI. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(19), 174-183.