Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının beden eğitimi dersine yönelik tutumlarını ölçebilecek bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmaya, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği programında öğrenim gören 164 üniversite öğrencisi gönüllü olarak katılmıştır. Ölçeğin geçerliğini test etmek amacıyla ölçekte bulunan 40 maddeye ilişkin yapılan açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizinde; ölçeğin tek faktörlü bir yapıya sahip olduğu tespit edilmiş ve madde sayısı 25’e indirilmiştir. Madde yük değerleri 0,739-0,884 arasındadır. Ölçeğin güvenirliğini test etmek için ise Cronbach Alfa güvenirlik ve iki yarı test korelasyonu katsayısına bakılmış ve bu değerler sırasıyla 0,98 ve 0,96 olarak bulunmuştur. Sonuç olarak; sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarını ölçmek amacıyla hazırlanan ölçeğin, yapılan geçerlik ve güvenirlik çalışması sonucunda kullanılabilir bir ölçüm aracı olduğu tespit edilmiştir.
Sınıf öğretmeni adayı beden eğitimi dersi tutum geçerlik güvenirlik
The purpose of the present study was to develop a new valid and reliable scale to measure attitudes of preservice classroom teachers toward physical education lesson. 164 Primary Teaching Program students from Karadeniz Technical University Fatih Education Faculty voluntarily participated in this study. In the exploratory and confirmatory factor analysis conducted concerning 40 items in the scale in order to check validity of scale; it was determined that the scale is a 1-factor scale and the number of items was reduced to 25. Item load values are between 0,739 and 0,884. In order to test reliability of the scale, Cronbach Alfa reliability and two-halves test correlation coefficients were checked and the said values were found as 0,98 and 0,96 respectively. As a conclusion; it was determined in the outcome of the study of validity and reliability that the scale prepared for scaling attitudes of pre-service classroom teachers’ towards physical education lesson is a practicable scaling tool.
Preservice classroom teacher physical education lesson attitude validity reliability
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 18 |